A Microsoft és a Szegedi Tudományegyetem felavatták a "Jövő Tantermét"
A Microsoft fejlesztési stratégiájáról és oktatási programjairól Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási programmenedzsere tájékoztatta a megjelenteket.
Csapó Benő egyetemi tanár, a kutatócsoport vezetője ismertette a tanterem fő feladatait, a tanárképzésben, a tanártovábbképzésben és az oktatástudományi kutatásokban betöltött szerepét. Felhívta a figyelmet arra, hogy mielőtt egy oktatási módszert széles körben elterjesztenek, érdemes azt „laboratóriumi feltételek között” kipróbálni, alkalmazhatóságát, hatékonyságát a gyakorlatban kipróbálni, felmérni. Az új információs-kommunikációs technológiák végtelenül sok új ismeretközvetítő, képességfejlesztő eljárás lehetőségeit teremtették meg, azonban ezek kidolgozását nem lehet csak a gyakorló tanároktól elvárni, szükség van az ilyen feladatokra szakosodott, speciális felkészültségű kutatócsoportokra is. A tanterem egy hosszabb távú kutatási-képzési program első lépésének tekinthető. Végül a tantermet, annak felszerelését és használatát Molnár Gyöngyvér, a „Jövő tanterme” projekt szakmai vezetője mutatta be egy kísérleti tanóra keretében. A tanulók szerepét ebben az esetben a meghívott vendégek játszották.
A tanteremnek már a bútorzata is különbözik a hagyományos tantermekétől. Falai meleg színűek, a görgőkön mozgatható asztalok elrendezését gyorsan meg lehet változtatni az egyéni tanulás, a páros vagy 3-6 fős kiscsoportos munka feltételeinek megfelelően. A terem minden egyes asztalához tartozik egy hordozható számítógép, hagyományos notebook, érintőképernyős tábla-pc, vagy a legújabb, rendkívül könnyű, szintén érintőképernyős ultramobil pc. Az összes számítógép vezeték nélkül csatlakozik az internetre. A tanári gépről irányítva egy-négy tanuló számítógépnek képernyőjét lehet a kivetítőn megmutatni.
A teremben megtalálható a legkorszerűbb interaktív tábla is – melyen nemcsak tetszőleges multimédia oktatóanyag jeleníthető meg, hanem az arra írott, rajzolt információt is rögzíteni lehet, és a tárolt információt a megfelelő hordozón akár a tanulók is hazavihetik.
Bővebb információ a Microsoft oktatási programjairól:
http://www.microsoft.hu/oktatas/pil.mspx
http://www.microsoft.hu/oktatas/innovativ_iskolak_oktatok.mspx
Kapcsolódó cikkek
- Kiemelkedően jó Grepton eredmények a Microsoft támogatási pályázatán
- Következő generációs CRM a felsőoktatásnak
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- SharePoint portál az ELTE-n
- A NetAcademiával képezteti leendő tanácsadóit a Microsoft
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Elektronikus tananyag-piactér és a digitális könyváruház indul
- Webfejlesztői verseny Microsoft platformon
- Cell Broadband Engine technológia oktatása a BMF-en
Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel
Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.