Gondolatvezérlő játékokhoz

Kiss Ádám Zoltán, 2007. március 2. 20:20
A távoli jövőben játszódó sci-fik világát váltotta valóra egy amerikai vállalat, olyan vezérlőt alkottak meg, ami gondolatainkkal képes irányítani a játékokat.
Sokan reménykedtek, hogy a Nintendo Wii konzol mozgásérzékelős irányítója végre kimozdítja foteljeikből a játékfüggőket, ám az Emotiv Systems találmánya éppen az ellenkező irányba hat. Az eredetileg emberi és állati gondolatok kifürkészésére kifejlesztett rendszert Project Epoc néven vitték tovább, kifejezetten játékvezérlés céljából. A kísérleti stádiumban levő szerkezet az Emotiv Development Kit nevet kapta, és három üzemmódra képes. Az Expressiv az arc mimikájára jellemző agyi tevékenységet próbálja fülön csípni, az Affectiv az érzelmekkel teszi ugyanezt, míg a Cognitiv a mozgásra irányuló gondolatokat képezi le elektronikus impulzusok formájában. Az elsőre kissé Nagy Testvér hatású készüléket még idén be szeretnék mutatni egy szakmai vásáron. A megoldás hátránya lehet, hogy az ilyen eszközök általában meglehetős gyakorlást kívánnak a felhasználótól, valamint bármilyen triviális legyen is, rövid hajat, mivel az érzékelők különben nehezen veszik agyunk aktivitását.
Kulcsszavak: játék tudomány

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10