Érintőképernyős IBM-kasszák egyedülálló szoftverrel a Praktikernél

A mai IBM-Praktiker közös sajtótájékoztatón Sólyom Béla, a Praktiker szervezési vezetője ismertette az eddig elért eredményeket és a további terveket. Az áruházlánc évente mintegy ötmillió pénzügyi tranzakciót bonyolít le a magyarországi áruházaiban, a vásárlók 70 százaléka kér áfás számlát a pénztáraknál. A korábbi kasszagépek 8-10 éves konstrukciók voltak, amelyek már nem feleltek meg a megnövekedett vásárlói igényeknek. A Praktiker az IBM Magyarországgal együttműködve 130 pénztárgépet és hőnyomtatót, illetve huszonegy új kasszaszervert szerzett be és 100 fix telepítésű kasszáját Astra érintőképernmyős kasszára cserélt, kicerélve bennük a régi szoftvert is. Jelenleg a három IBM Intel alapú szervert magába foglaló rendszeren már 19 ezer áruféleséget tárolnak. Néhány hónapon belül a Praktiker árugazdálkodási és kasszarendszerét online összekötik. A több országra kiterjedő Praktiker nemzetközi áruházláncban elsőként Magyarországon jelentek meg az Astra érintőképernyős IBM kasszák.
Az érintőképernyős Astra kasszák gyorsabb kiszolgálást és többletfunkciókat ígérnek, s a legújabb, infrás technológiát alkalmazzák. A rendszer különlegessége, hogy a szkennelt áru képét is megjeleníti, ezzel is további biztonságot és ellenőrzési lehetőséget adva a pénztárosnak. Ezt a megoldást egy IBM fejlesztésű szoftver támogatja, s Magyarországon elsőként a Praktiker alkalmazza. A kasszagép egy SurePOS 700-as modell 4610-es nyomtatóval és 15"-os, 4820-as érintőképernyővel. A pénztárgép olyan processzorral és memóriával rendelkezik, amely gyors tranzakció-sebességet biztosít. A 4610-es nyomtató egyike a leggyorsabbaknak a világon, az adatokat nem kontrollszalagra, hanem memóriakártyára menti. Az érintőkijelző előnye, hogy pontos és kevés kalibrálást igényel. Az új pénztárgépek alapszoftvere IBM, ehhez készített egy német cég alkalmazásokat a Praktiker konszern részére. A magyar leányvállalat új kasszarendszeréhez a győri Szintézis Zrt. végzett programfejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- Az IBM bemutatta az egészségügyet támogató informatikai megoldásait
- Mezőgazdasági integrált informatikai rendszert fejlesztett a Humansoft
- IBM szoftvereken tanulhatnak a jövő gazdaságinformatikusai
- Új munkahelyekkel bővült az IBM székesfehérvári szolgáltató központja
- Számítógépes munkaidő-beosztás a MÁV-nál
- Tenisz Szövetség-SAP: IT rendszer váltja a papír alapú adminisztrációt
- IBM 1,6 PFLOPS teljesítményű szuperszámítógép Xeon lapkákkal
- Magyar kisvállalati SAP bevezetés lett a régió egyik mintája
- Több van a felhőben, mint gondolnánk
- Az innováció évszázada: centenáriumát ünnepli az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
A közösségi média ereje: Hogyan emelkedj ki a tömegből?
A 2025-ös marketingtrendek központjában három kulcsfogalom áll: személyes jelenlét, videó és közösség. Mára elengedhetetlenné vált, hogy minden vállalkozás, legyen szó kisvállalkozásról vagy nagy cégről, aktívan jelen legyen a közösségi médiában. A siker kulcsa abban rejlik, hogy a vállalkozások hogyan tudják magukat kiemelni a konkurencia közül, hogy eredményesek legyenek.
700 ezer felhasználó, havi 2 millió utalás a K&H mobilbankjában
Januárban már hétszázezer mobilbanki ügyfél vette igénybe a K&H díjnyertes appját. A tavaly a digitálisan élenjáró bankoknak adott Digital Innovator UX 2024 díjat elnyerő mobilbanki alkalmazásban havonta kétmillió utalást végeznek a felhasználók, akik saját értékeléseik szerint is szeretik, szívesen használják az applikációt. A mobilbank népszerűségét fokozza Kate is, hiszen a K&H éjjel-nappal elérhető digitális asszisztense kétszáz funkcióval rendelkezik, ami sokkal kényelmesebbé teszi a bank és biztosító ügyfelei számára pénzügyeik intézését.
AI Tour Budapest: így alakítja át az üzletet a mesterséges intelligencia
A Microsoft ingyenesen elérhetővé tette a Copilot Chat-et, hogy ezzel is hozzájáruljon a mesterséges intelligenciára épülő megoldások elterjedéséhez. Azok az üzletemberek és informatikai szakértők, akik február 5-én részt vettek a Microsoft AI Tour budapesti eseményén, első kézből tájékozódhattak róla, hogyan formálja át az AI a munkahelyeket, a mindennapokat és a kiberbiztonság területét. Mint elhangzott, Magyarország ez utóbbi tekintetben kimondottan veszélyeztettnek minősül, mivel nálunk a kibertámadások okozta kárérték kétszer olyan ütemben növekszik, mint a világátlag.