Ericsson: a személyre szabott, interaktív televíziózásért

Kovács Attila, 2007. április 21. 12:02
Az április 16-19. között a francia Riviérán, Cannes-ban tartott, az MIPTV által fémjelzett MILIA nevű konferencián az Ericsson felvonultatta széles körű IP-alapú és mobiltelevíziós termékválasztékát, bizonyítva elkötelezettségét az interaktív, személyre szabott és igény szerinti televíziós élmények biztosításában.
A vállalat saját végponttól végpontig terjedő megoldásai és a fogyasztók számára biztosított funkciók, valamint a közelmúltban lezajlott felvásárlások eredményeképpen létrehozott új interaktív televíziós élményeket mutatta be a konferencián. A világon mindezidáig több mint 120, a mobiltelevíziózással kapcsolatos szolgáltatásbevezetésre került sor. A bevezetések közül több mint 100 cellás hálózaton valósult meg, amelyek közül több mint 50-et az Ericsson szállított. A mobiltelevíziózás nemcsak mobilitást, de számos egyéb szolgáltatást is lehetővé tesz, például az igény szerinti videózást, a podcastingot, valamint az élő és az ún „timeshift” (késleltetett lejátszás) televíziózást.

Az Ericsson még két világelső bevezetésben játszik vezető szerepet. Ezek egyike a személyre szabott, mobiltelevíziós hirdetés, amelynek próbaüzemét az Ericsson és az NRK nevű norvég műsorszóró társaság nemrégiben hajtotta végre a norvég fogyasztók bevonásával. A másik az ugyanezzel az üzleti partnerrel tavaly próbaüzembe helyezett interaktív mobiltelevíziózás, amely új bevételi forrást teremt a műsorszóróknak és az üzemeltetőknek, miközben gazdagabb televíziós élményt nyújt a fogyasztók számára.

Az internetprotokollon alapuló televízió (IPTV) szintén átalakítja a fogyasztói televíziózást, hiszen nagyobb mértékű interaktivitást, többszörös digitális adatfolyamot és nagyfelbontású képélményt tesz lehetővé. A még gyerekcipőben járó IPTV a várakozások szerint a következő években válik majd tömegpiaci szolgáltatássá. A 2006-ban elért 6,4 milliós előfizetői bázishoz képest a Gartner ügynökség előrejelzései szerint az előfizetések száma 2007-ben várhatóan több mint duplájára nő majd, és 2010-re az egész világon eléri a 48 millió háztartást.

A MILIA-n az Ericsson bemutatta a mobiltelevíziózás és az IPTV jelenét, valamint a két szabványos technológiát (IMS, DLNA) alkalmazó mobil- és otthoni hálózatok együttes használatán alapuló jövőt. A távközlési iparágból származik az IP-alapú multimédiás alrendszer (IMS), valamint a DLNA (Digital Living Network Alliance) specifikációin alapuló otthoni hálózat. Az ott bemutatott televíziós demóból kiderült, hogyan érhetik el a felhasználók a digitális médiát bármikor, akár mobiltelefonon, akár számítógépen vagy a nappaliban található televízión keresztül – a lehető legkényelmesebb módon.
Kulcsszavak: IPTV Ericsson

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális Sötétség: Mianmarban a telekommunikáció is összeomlott

A Mianmar középső részét sújtó 7,7-es erősségű földrengés nem csak emberéleteket követelt és épületeket rombolt le, hanem az ország telekommunikációs infrastruktúráját is súlyosan megrongálta, digitális sötétségbe taszítva milliókat.
 

 

2025. március 28. 20:17

Kamu vállalkozások a Google térképeken

A Google jogi lépéseket tett olyan csalók ellen, akik több mint 10 000 hamis vállalkozást regisztráltak a Google Maps szolgáltatásban, megtévesztve ezzel a felhasználókat és károsítva a valódi vállalkozásokat.​ 

2025. március 24. 20:21

Adatok, adatbázisok a háborús bűnökről

A háborús bűncselekmények bizonyítékainak megőrzése és kezelése kulcsfontosságú az igazságszolgáltatás számára, különösen az olyan konfliktusok esetében, mint az Ukrajnában zajló háború. Az Eurojust, az Európai Unió igazságügyi együttműködési ügynöksége, jelentős lépéseket tett ezen bizonyítékok összegyűjtése és megőrzése érdekében, ugyanakkor szükség lenne a közösségi platformok törölt adataira is.

2025. március 21. 16:49

Miért fontosak a komplex grafikai megoldások?

Minden cég azt szeretné, hogy vonzó márka legyen a közönség számára. Ehhez mindenképp kell egy kiemelkedő, emlékezetes arculat. Az ideális design nem csupán versenyelőny, hanem egyfajta felhasználói élmény, bármi is legyen a portéka.

2025. március 18. 21:06

Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek. 
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.

2025. február 26. 14:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12