Szolidárisak a Deutsche Telekom vezetői

A közgyűléssel egy időben, csütörtökön is folyatódtak a figyelmeztető sztrájkok Németország-szerte a tervezett átalakítással kapcsolatban.
A tárgyalási fordulók sorozatos kudarca nyomán a ver.di szakszervezeti szövetség elnöke a múlt pénteken bejelentette a munkaügyi konfliktust a Deutsche Telekommal, a cég tervezett átalakítása miatt. A ver.di elnöke szerint a Deutsche Telekom vezetése "kesztyűt dobott" a szakszervezetnek, ők pedig fölveszik azt, és elrendelik a szavazást a tagság körében a cég egészére kiterjedő sztrájkról.
A múlt csütörtökön kudarcba fulladt az utolsó, háromnapos tárgyalási forduló is a Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezeti szövetség között: a ver.di elutasította a vezetés javított ajánlatát is.
A Deutsche Telekom és a ver.di szakszervezet már hetek óta szembenáll azért, mert a vezetés a vállalat különböző szolgáltatóegységeiből az új, egységes és külön számlán kezelt T-Service-be helyez át mintegy 50 ezer alkalmazottat. A tervek szerint az áthelyezettek számára a heti munkaidő az eddigi 34 óra helyett 38 óra lenne, és a kiszervezendő több tízezer dolgozó bérét két és fél év alatt 12 százalékkal csökkentenék, cserébe a cég 2010 végéig szavatolja a munkahelyek megtartását. Emellett a Deutsche Telekom új munkahelyteremtést is kilátásba helyezett.
Ezt a javaslatot azonban a ver.di visszautasította. A tárgyalások kedden folytatódnak. Ha nem vezetnek eredményre, a konszern az átalakítást a munkavállalói oldal hozzájárulása nélkül is végrehajtja, mondták korábban a Deutsche Telekomnál.
A változtatásokat a belső piac visszaesésével, mindenekelőtt a vezetékes szolgáltatások veszteségeivel indokolta a vállalatvezetés. A dolgozók áthelyezéséből a Deutsche Telekom egymilliárd eurós megtakarításra számít.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.
Mesterséges intelligencia által generált könyvek árasztják el az Amazont
Az AI által generált könyvek megjelenése az Amazonon új kihívások elé állítja a könyvkiadást és a szerzői jogi szabályozást. Miközben a technológia lehetőséget ad új tartalmak létrehozására, fontos biztosítani a minőséget és a szerzők jogainak védelmét.
A jövő konyhái és fürdőszobái: Innovációk a Las Vegas-i KBIS kiállításon
Nemrégiben került megrendezésre a világ egyik legjelentősebb konyha- és fürdőszoba kiállítása, a Las Vegas-i Kitchen and Bath Industry Show (KBIS). A lenyűgöző esemény izgalmas betekintést nyújtott a jövő konyháinak és fürdőszobáinak világába. Az innovatív bemutatók között szerepeltek távolról vezérelhető mosógépek, szervizasszisztensek, valamint olyan sütők, amelyek az elérhető alapanyagok alapján ajánlanak recepteket. Az LG is részt vett a kiállításon, ahol legújabb fejlesztéseit mutatta be.