A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre

Kiss Ádám Zoltán, 2007. május 24. 17:10
A Microsoft vezető stratégája szerint nincs szükségük a Yahoo megvásárlására, „minden együtt van” ahhoz, hogy betörjenek az online reklámpiacra.
A Las Vegas-i Goldman Sachs Internet Conference rendezvényén a Microsoft vezető reklámstratégája, Yusuf Mehdi bejelentette, hogy a vállalat már most is nagyobb mint a rivális Yahoo, ha az e-mail és azonnali üzenőszolgáltatások felhasználóinak számát veszik alapul. Ezt az Aquantive múlt heti 6 milliárd dolláros felvásárlásával érték el.

A Microsoft történetében is rekordnak számító tranzakció révén a vállalat felveheti a versenyt az online reklámozás területén az olyan riválisokkal, mint a Google vagy a Yahoo. A résztvevőket elsősorban ez utóbbi érdekelte, hiszen korábban felröppentek a hírek, hogy akár 40-50 milliárd dollárt adna a Microsoft a Yahoo-ért. A szoftveróriás azonban a jelek szerint más utat választott, a már bevezetett Yahoo felvásárlása helyett saját reklámbirodalmat épít ki. Yusuf a helyzetet tisztázó válasza, miszerint a dolgok jelenlegi állása szerint úgy látja, hogy „minden együtt van” ahhoz, hogy belevágjanak a nagyléptékű online reklámpiaci tevékenységbe, éppen a Goldman Sachs elemzője, Anthony Noto Yahoo-felvásárlást firtató kérdésére hangzott el. A piacon minden bizonnyal jelentős változások kezdődnek majd meg, de az új szereplőknek keményen kell versenyezniük, mivel a Google ilyen jellegű bevételei jelen pillanatban háromszor gyorsabban nőnek, mint a Microsoft vagy a Yahoo esetében.
Kulcsszavak: Microsoft reklám

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?

Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?

2024. október 4. 14:55

A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?

A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.

2024. október 3. 16:27

Egyre magasabb szintekre tör az IT

Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.  

2024. október 3. 14:56

Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők

Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.

2024. október 3. 13:15

A PwC megvette a GKID-t

A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.

2024. október 3. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37