A Microsoft készen áll a reklámpiaci szerepre
A Microsoft történetében is rekordnak számító tranzakció révén a vállalat felveheti a versenyt az online reklámozás területén az olyan riválisokkal, mint a Google vagy a Yahoo. A résztvevőket elsősorban ez utóbbi érdekelte, hiszen korábban felröppentek a hírek, hogy akár 40-50 milliárd dollárt adna a Microsoft a Yahoo-ért. A szoftveróriás azonban a jelek szerint más utat választott, a már bevezetett Yahoo felvásárlása helyett saját reklámbirodalmat épít ki. Yusuf a helyzetet tisztázó válasza, miszerint a dolgok jelenlegi állása szerint úgy látja, hogy „minden együtt van” ahhoz, hogy belevágjanak a nagyléptékű online reklámpiaci tevékenységbe, éppen a Goldman Sachs elemzője, Anthony Noto Yahoo-felvásárlást firtató kérdésére hangzott el. A piacon minden bizonnyal jelentős változások kezdődnek majd meg, de az új szereplőknek keményen kell versenyezniük, mivel a Google ilyen jellegű bevételei jelen pillanatban háromszor gyorsabban nőnek, mint a Microsoft vagy a Yahoo esetében.
Kapcsolódó cikkek
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- A Microsoft a régió legjobb munkahelye
- Csak jövőre jön Európába a Zune
- Bizonytalan európai Zune-premier
- Átértelmezi az asztali PC fogalmát a Microsoft
- Egymillió eladott Zune
- Big Brother szoftvert barkácsol a Microsoft
- A Microsoft és Vietnam szoftverkalózkodás elleni egyezményt írt alá
- Több előzetes részlet a Microsoft-frissítésekről
- A Microsoft 6 milliárd dollárért megveszi az Aquantive online marketingcéget
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.