A Ricoh idén is kikapcsol
A Ricoh Global Eco Action Day tavaly került először meghirdetésre, amikor is a „Kapcsolj ki és gondolkodj!” mottó értelmében a világ 25 országában a Ricoh 83 leányvállalata 1 teljes napig fokozottan odafigyelt az energiatakarékosságra. A program arra buzdította az alkalmazottakat, hogy kapcsoljanak ki minden olyan elektromos eszközt, amelyre nincs feltétlenül szükségük. A Ricoh tavalyi akciója során az áramfogyasztás összesen 31 901 kilowattal, a szén-dioxid-kibocsátás pedig 12 tonnával csökkent. Az így elért összes energiamegtakarítás értéke 596 549 jen, azaz több mint 1,1 millió Ft volt.
A 2006-os eredményeken felbuzdulva a Ricoh energiatakarékossági programja idén a Global Eco Action Week nevet kapta, és egy egész munkahétig, június 4-től 8-ig tart. Az ötnapos program csúcspontja június 5-e, az ENSZ Környezetvédelmi világnapja. A világszerte meghirdetett kezdeményezés fő üzenete, hogy egy kis odafigyeléssel minden egyes ember tehet a környezet védelmében. A csupán megszokásból, sok esetben feleslegesen használt elektromos eszközök kikapcsolásával – amelyekre adott pillanatban talán nincs is feltétlenül szükség – rengeteget tehetünk környezetünk védelméért.
A Ricoh környezetvédelem iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy az idei kezdeményezésben a Ricoh csoport 347 vállalata vesz részt világszerte.
A Ricoh Hungary tavaly az irodahelyiségben feleslegesen működő világítótestek, a klímák, a különböző elektronikus eszközök és a Ricoh saját fényreklámjainak kikapcsolásával, egy átlagos naphoz viszonyítva 23%-kal csökkentette áramfogyasztását. Idén ezt a számot szeretnék tovább növelni azzal, hogy a márkakereskedőket is bevonják a kezdeményezésbe.
Kapcsolódó cikkek
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Energiatakarékosságra figyelmeztető mobiltelefonok
- Valós és virtuális JavaOne a környezettudatosság jegyében
- Hulladékgyűjtés, naprakész online nyomonkövetéssel
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
- Kizöldül az Apple
- Ricoh firmware-frissítések
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.
Megérkezett Magyarországra az Allegro
Az Allegro, a legnagyobb európai hátterű online piactér nagy örömmel jelenti be belépését a magyar piacra az Allegro.hu elindításával. Az Allegro 25 évnyi tapasztalatával elkötelezett amellett, hogy páratlan online vásárlási élményt nyújtson a magyar fogyasztóknak, több mint 150 millió ajánlatot kínálva versenyképes áron. A platform emellett lehetőséget kínál a hazai e-kereskedőknek is, hogy bővítsék online jelenlétüket.