Másolásvédelem nélküli zenék az Apple-től

Steve Jobs, az Apple első embere áprilisban tört lándzsát a másolásvédelem nélküli zenék mellett, és eltökélte, hogy felveszik kínálatukba a DRM-mentes számokat is. Május 30-tól, azaz tegnaptól elérhető az iTunes szoftver 7.2-es verziója, amellyel már lehetővé válik a jogvédelem nélküli fájlok letöltése.
A dalokat AAC-formátumban és 256 kBit/s (korábban 128 kBit/s volt) kódolásban bocsátják a regisztrált tagok rendelkezésére, amiért némi felárat is kell fizetniük a vásárlóknak, azaz 99 cent helyett 1,29 dollárba kerülnek a DRM-mentes zenék. A lépés forradalmasíthatja az egész zeneforgalmazást, mivel ezeket a dalokat korlátlan fajtájú és számú készüléken le lehet játszani. A DRM szoftverkóddal ellátott számokat ugyanis csak a kiadó és a forgalmazó által támogatott készülékeken lehet lejátszani, emellett pedig csak korlátozott számú PC-re vagy optikai lemezre lehet azokat átmásolni.
Az iTunes kínálatában egyelőre csupán az EMI Music számait lehet másolásvédelem nélküli formában megvásárolni, azonban Steve Jobs bízik abban, hogy év végéig az online boltban fellelhető zenék felét sikerül majd megszabadítaniuk DRM-béklyóiktól.
Az Apple lehetőséget nyújt ügyfeleinek a korábban megvásárolt, az EMI hatáskörébe tartozó másolásvédett dalok jogvédelem nélküliekre való kicserélésére is darabonként 30 cent fejében.
Kapcsolódó cikkek
- Visszakövethetők a DRM-mentes iTunes-számok
- Dupla érintőképernyős lesz a jövő iPodja
- WiFi iPod
- Elkészült a 100 milliomodik iPod
- Steve Jobs víziója a másolásvédelem nélküli zenékről
- Rendezte jogvitáját az Apple és a "Beatles"
- Színes iPod Shuffle
- Ipod-árak világszerte - Magyarország a 2. legdrágább
- Az Apple megnyitja a FairPlay-t?
- Forrester: visszaesés az iTunes forgalmában
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Mini projektor, óriási élmény – Fedezd fel a ViewSonic M1 Maxot
A vizuális megoldások terén vezető ViewSonic Corporation új taggal bővítette díjnyertes M1 sorozatát: megérkezett az M1 Max intelligens LED-projektor. A modell a 360 fokban elfordítható, 3 az 1-ben állványának köszönhetően nyerte el az iF Design díjat, és kifejezetten azoknak készült, akik gyakran úton vannak, de nem szeretnének lemondani a kiváló szórakozás élményéről.
Nyári újdonságok a G-Shocktól: Stílusos karórák aktív életmódhoz
Magyarországon a strandszezon többnyire az időjárás alakulásától függ, de a legtöbbször május első hétvégéjén indul – ekkor már kellemes hőmérséklet és bőséges napsütés teremt ideális körülményeket a strandoláshoz. A G-Shock idén is friss modellekkel köszönti a nyári hangulatot, hogy a stílus és funkcionalitás tökéletesen találkozzon a fürdőruha-szezonban.
Utazásra szabva: A Sandberg repülőgépen is használható akkumulátorai
A mobilos és számítástechnikai kiegészítőiről ismert dán márka, a Sandberg, két új, repülőgépen is szállítható powerbankkel bővítette kínálatát. Az egyik egy nagy kapacitású modell, kifejezetten laptopok töltésére, míg a másik egy kompakt, zsebben is elférő megoldás a telefonokhoz.
Egy applikáció, ami forradalmasítja az e-autók töltését
A győri Széchenyi István Egyetem egyik kiemelt stratégiai célja, hogy aktívan hozzájáruljon a tudásalapú gazdaság fejlődéséhez. Ennek egyik fontos eszköze a startup vállalkozások támogatása. Az egyetem innovációs leányvállalata, az Uni Inno Zrt. ennek jegyében fektetett be az EV.analytica Kft.-be – egy olyan innovatív startupba, amely az elektromos járművek töltését szeretné egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a felhasználók számára. A vállalkozás célja, hogy jelenlétét kiterjessze a nyugat-európai és az amerikai piacokra, ezért folyamatosan bővíti üzleti kapcsolatait és partnereit keresi.