Növekvő net-populáció egész Európában
A comScore adatai szerint az átlagos európai havi 16,5 napon csatlakozik az internethez, és 24 órát tölt el 2662 weboldal megtekintésével. A legmagasabb net-populáció Hollandiában található, az ország 83 százaléka tekinthető online-nak, a szintén európai országként vizsgált Oroszország produkálta a legalacsonyabb értéket 11 százalékkal. A vizsgált 16 országban több mint 221 millió ember csatlakozott egy hónapban az internetre, különböző szokások szerint. Érdekes adat, hogy numerikusan Németország rendelkezik a legnagyobb internetes közönséggel, ám az Egyesült Királyság átlaga a legaktívabb, a lakosságra leosztva az átlagos 24 óra helyett 34,4 órát töltenek internetezéssel, és a vizsgált hónapban egy adott időpontban 21,8 millió brit volt online. A 16 országból 13-ban a Google volt a leglátogatottabb webhely, ezt követte a Microsoft és a Yahoo. Ha átlagot akarunk vonni, 40 százalékra tehető az európai országok online populációja, ám egyes régebbi EU államok is ez alatt teljesítenek, például Olaszország 36, vagy Spanyolország 39 százalékkal.
Európai toplista net-populáció szerint:
Hollandia 83%
Norvégia 70%
Svédország 70%
Dánia 68%
Finnország 65%
Egyesült Királyság 62%
Kapcsolódó cikkek
- A britek neteznek a legtöbbet
- A fiatal nők neteznek a legtöbbet Nagy-Britanniában
- Adatlopástól félnek az internetezők
- Cyberbullying: Az új típusú támadás főként a tizenéveseket célozza
- A kormány támogatja a digitális írásbeliség elterjedését
- Magyarországon 60-70 százalékos a digitális analfabéták aránya
- Gyorsul Európa digitális forradalma
- Nincs megállás: folytatódik a világháló gyors növekedése
- MySpace-virágzás és a pornóoldalak hanyatlása
- A világ előrehaladása az információs társadalom terén 2006-ban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
7 vállalat, amely új szintre emelte a zöld gondolkodást
Adatközpontok környezetbarát működésének támogatása, az építészet újradefiniálása, valamint az energiafelhasználás látványos csökkentése – többek között ezekért az innovatív törekvésekért kaptak elismerést a Schneider Electric idei fenntarthatósági versenyének díjazottjai. A Sustainability Impact Award 2024-es kiírásában hét vállalat részesült a kitüntetésben, köztük két indiai cég is.
Mit mesélnek rólunk az emojik 2025-ben?
Egy szív, egy mosolygós arc vagy egy apró szikra – néha ennyi is elég, hogy átadjuk, amit érzünk. Vagy mégsem? A július 17-i Emoji Világnap alkalmából Guld Ádám médiakutatóval jártuk körbe, hogyan változott meg az emojik használata 2025-re, milyen félreértésekhez vezethetnek ezek a kis jelek, és mit tehetünk azért, hogy gördülékenyebb legyen a digitális kommunikációnk.
Hatékonyság, kényelem és fenntarthatóság egyben – Az új E4 monitorok
Az AOC Essential E4 monitorcsalád átfogó választékot kínál a különféle munkakörnyezetekhez – a helytakarékos irodai megoldásoktól a fejlett kreatív felhasználásig. A sorozat kiemelkedik a konfigurációs lehetőségek széles skálájával, így mindenki megtalálhatja a számára ideális eszközt.
Beszéljünk ikonokkal! – Az emojik szerepe a digitális kommunikációban
Július 17-én ünnepeljük az Emoji Világnapját. A kis méretű digitális ikonok ma már szinte minden online beszélgetésben jelen vannak, és szerves részévé váltak mindennapi kommunikációnknak. Ezt felismerve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is támogatást nyújt azoknak, akik most ismerkednek a digitális tér színes piktogramjaival.
Magyarország és az AI: Tudásban az élvonalban, bizalomban megosztottan
Ahogy a mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a világban, a magyar lakosság többsége már most ismeri az alapfogalmakat, és bízik abban, hogy a vállalatok felelősen kezelik az adatokat – derül ki az Ipsos friss, AI Monitor 2025 nemzetközi kutatásából.