A szülők nem tudják, mit csinál a PC előtt a gyermekük
A Spy Sweeper kémprogramirtók fejlesztője, a Webroot Software biztonságtechnikai vállalat megbízásából a közelmúltban felmérés készült az amerikai fiatalok internetezési szokásairól, elsősorban biztonsági vonatkozásban. A felmérés során a fiatalok szüleit is megkérdezték - kiderült, hogy gyermekeikről alkotott képük nem igazán fedi a valóságot.
A háromévesnél idősebb, 17 évesnél fiatalabb gyermekek majdnem 60%-a használja több-kevesebb rendszerességgel az internetet. Igen népszerűek körükben a különféle közösségi oldalak, ezeken azonban nem csupán ismerőseikkel tartják a kapcsolatot, mert 43% teljesen idegen emberekkel is chatelt vagy levelezett már. A válaszadók egyharmada kapott már szexuálisan explicit (mocskos) email-üzenetet vagy találkozott pornográf előugró ablakkal böngészés közben. A felmérést megelőző fél év során az internetező gyerekek számítógépeinek több, mint negyede kapott kémprogram-fertőzést.
Az amerikai szülők általában nincsenek tisztában azzal, mit csinál a számítógép előtt a gyermekük. A szülők háromnegyede úgy vélte, a gyerek két órát vagy annál is kevesebbet tölt otthon internetezéssel. Ezzel szemben a gyerekek 45%-a három vagy több órán keresztül használja a világhálót. A fiatalkorúak több, mint a fele legalább néha vásárol online, ezzel szemben a szülők 71%-a nyilatkozott úgy, hogy gyermekük soha nem vesz semmit az interneten keresztül.
Az amerikai legfelsőbb bíróság szerint a törvényi szabályozás kevésbé hatékony, a fiatalkorúak védelmére inkább technikai eszközök (szoftverek) alkalmasabbak. Ennek ellenére csupán a szülők fele telepített valamilyen szülői felügyeleti rendszert a gyerek által használt számítógépre.
Kapcsolódó cikkek
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- 200 millió Google Earth felhasználó
- Asus UMPC negyvenezerért
- 122 millió európai az interneten
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- Az Intel is beszáll az ultraolcsó laptopok piacára
- Új web2 szolgáltatás: Közösségi térkép
- Növekvő net-populáció egész Európában
- A britek neteznek a legtöbbet
- Informatikai és információs szolgáltató központ Debrecenben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Knox Suite immár skálázható csomagokban elérhető
A Samsung frissíti a Knox Suite, a vállalati eszközök kezelésére és védelmére tervezett, teljes körű üzleti megoldáscsomagját. A korábban csak egyetlen átfogó verzióban elérhető Knox Suite mostantól rugalmas csomagokat kínál, Base, Essentials és Enterprise megoldásokat, amelyek megfelelnek a különböző méretű vállalkozások eltérő biztonsági és eszközkezelési igényeinek, a kisméretű startupoktól kezdve a több ezer eszközt kezelő nagyvállalatokig*.
Szerződéses vállalások teljesítését vizsgálta a Médiatanács
Médiaszolgáltatók szerződéses vállalásainak teljesítését, valamint törvényi kötelezettség megsértését vizsgálta legutóbbi ülésén a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa. A testület január 14-i ülésén három lineáris rádiót elmarasztalt, egy médiaszolgáltatóval szemben pedig eljárást indított.
Nemzetközi terjeszkedést tervez a robotperifériák hazai szakértője
Nagy Norbert, a Robot System Kft. alapítója értékelte a robotikai vállalat tavalyi évét, valamint betekintést adott a robotkiegészítők és automatizált megoldások piacának alakulásába.
A HONOR egy bokszolólegendával izzítja be a HONOR Magic7 széria európai startját
A HONOR legújabb okostelefon-kínálatának, a HONOR Magic7 szériának a bevezetése alkalmából az egykori Bokszvilágtanács (WBC) bajnokával, Tony Bellew-val működött együtt a festői szlovéniai Bledben. Bellew meglepetésszerűen jelent meg a HONOR fő előadásán is, ahol drámai belépője egy vicces filmet követett, amely egy titokzatos „ügynököt” mutatott be, aki egy sor extrém, téli sportokon alapuló közlekedési eszközzel jutott el a bemutató eseményre.
AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista
A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.