Trösztellenes vizsgálat indul a Yahoo és a Microsoft ellen
Az internetes reklámpiac felpezsdülni látszik az utóbbi időben, mivel az összes érdekelt nagyvállalat óriási felvásárlásokat hajtott végre az elmúlt hónapok során. A sort a Google nyitotta meg, amely elhappolta a konkurensek elől a DoubleClicket, ezt követően viszont a Yahoo is bejelentette a RightMedia teljes átvételét, és legvégül pedig a Microsoft is felvásárolta az aQuantive nevű online hirdetési céget. A keresőóriás ellen azonban összefogtak a rivális cégek, és alapos vizsgálatra szólították fel az illetékes versenyhivatalokat. A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság már vizsgálódik a Google-DoubleClick ügyben, ám a Microsoft és a Yahoo felvásárlásait is górcső alá veszi, hogy megállapítsák, vajon valamelyik cég nem kerülhet-e monopolhelyzetbe az akvizíció által.
A Wall Street Journal értesülései szerint azonban csupán formális ellenőrzésekre készül az FTC, ugyanis mivel mindhárom vállalat óriásfelvásárlásokat hajtott végre, így nem borulhat fel a piaci egyensúly.
Kapcsolódó cikkek
- Forráskódot tett közzé a Microsoft
- Telefonos hangfelismerés
- Microsoft-LG szabadalom-engedélyezési megállapodás
- 15 rést javít a Microsoft 6 biztonsági frissítése
- A Google a Vista keresőfunkcióját kritizálja
- Az automatikus frissítőrendszeren keresztül terjesztik a Windows Server 2003 SP2
- A Microsoft bemutatta érintőképernyős rendszerét
- A Mail2Web.com a Microsoft Partner Programban
- "Rendkívül kritikus" hiba a Yahoo IM szolgáltatásában
- Négy kritikus javítás kiadására készül a Microsoft
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP a Joule felturbózásával magasabb sebességre kapcsolja a vállalati AI-forradalmat
Az SAP rendszerei immár a globális kereskedelem 87%-áért felelnek, így a TechEd 2024 konferencián bemutatott innovációk, különösen a generatív AI-t használó Joule asszisztens újításai valódi áttörést hozhatnak az üzleti élet mindennapi gyakorlatában.
Novák Pétert választották meg az MRSZ elnökének
A Magyar Reklámszövetség tisztújító közgyűlése Novák Pétert szavazta meg az egyesület elnökének az elkövetkezendő hároméves ciklusra. Novák Péter 6 év után váltja az elnöki székben Gulyás Jánost, a Wavemaker Hungary vezérigazgatóját. A Premier Kultcaféban tartott közgyűlésen a Reklámszövetség tagsága megválasztotta a 24 tagú Elnökségének tagjait, valamint a Felügyelő Bizottság 3 tagját is. Az MRSZ három alelnöki* székét a hirdetők delegáltjaként Mérő Ádám, a média szektor képviseletében Vidus Gabriella és a szolgáltató szektorban Gulyás János foglalhatja el a következő időszakban. A közgyűlés kezdetekor a Reklámszövetségben való tisztségviselői munkáktól közel 20 év után búcsúzó Hivatal Pétert a Reklámszövetség korábbi elnöksége a MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel jutalmazta.
Sürgető helyzet: Gazdasági hátrányt okozhat a digitális készségek hiánya
Az uniós átlag alatt teljesít Magyarország az Európai Unió legutóbbi jelentése szerint a digitális készségek terén: a honi lakosság mindössze fele rendelkezik legalább alapszintű digitális készségekkel, ami valamivel elmarad az uniós átlagtól és messzi célnak tűnik az évtized végére kitűzött 80 százalék. A megoldás azonban sürgető, hisz gazdasági hátrányt okozhat a lemaradás.
A NIS2 megfelelés és a MI-megoldások is megnehezítik a magyar cégek digitális átállását
Az informatika minden eddiginél gyorsabban fejlődik, így nem csoda, hogy ezt sokszor a cégek sem győzik követni. A felhőtechnológia néhány éve még modern kuriózumnak számított, ma már azonban elvárás, hogy bárhol is vagyunk, minden adat azonnal elérhető legyen. Ez a technológiai ugrás azonban nemcsak a rugalmas együttműködést és a munkavégzés szabadságát hozta el a cégek életébe. Ha nem szakszerű módon történik meg egy új IT rendszerre való átállás, az komoly kiberbiztonsági kockázatnak teszi ki a vállalatot. Egy rendszergazdának nemcsak az a feladata, hogy fejlessze a vállalat informatikai hátterét, a cég dolgozóit is oktatnia kell az új rendszerek használatára.
Egy évszázada a mobilitás élén
Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult, sőt hitvallásával újabb és újabb területeken válik meghatározóvá. A századik születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.