Bezöldült a Google
A stratégia kulcsfontosságú pontjai a következők:
ˇ A Google adatközpontok hatékonyságának maximalizálása
Ezek felelnek a cég által fogyasztott energia többségéért. Fogyasztásuk kevesebb, mint a fele az átlagos iparági adatközpontokénak, így a cég energiafogyasztását több, mint két nagyságrenddel csökkentik.
ˇ Több megújuló energiaforrás használata
A cég nemrég fejezte be 1,6 megawattos napkollektora telepítésének első fázisát Mountain View-i főhadiszállásán. A Google elkötelezte magát, hogy energiaszükségletéből 2012-ig további 50 MW-nyit megújuló energiából fog fedezni –ez a mennyiség elég lenne 50 000 lakás számára. A cég ráadásul meg fogja határozni azt az árat, amennyit maximum hajlandó fizetni az adatközpontjai számára vásárolt, szénből származó áram esetében, hogy ezzel is bátorítsa a tisztább energia használatát.
ˇ A károsanyag-kibocsátás ellentételezése
A Google felismerte, hogy az ellentételezés egy tökéletlen megoldás, de úgy hiszi, hogy segíti finanszírozni azon környezetvédelmi fejlesztéseket, amelyek másképp nem valósulnának meg. Ráadásul a Google szívesebben fektet be olyan projektekbe, amelyek most csökkentik a globális széndioxid-kibocsátást, mint hogy várjon addig, amíg saját maga fel nem tudja számolni azt a jövőben.
ˇ A cég javainak felhasználása annak érdekében, hogy a normál üzletmeneten túlmutató hatást érjen el:
o Befektetések innovatív projektekbe, mint pl. az elektromos hálózatról tölthető hibridautók technológiája, hogy a tisztább technológiák hamarabb legyenek üzletileg megvalósíthatók.
o Társalapítója a Climate Savers Computing kezdeményezésnek, amelynek célja a számítógépek hatékonyságának növelése és a széndioxid-kibocsátás 54 millió tonnával való csökkentése 2010-re.
o A felhasználók számára lehetővé teszi, hogy informálódjanak az őket illető energia- és klímaváltozási ügyekről a Google Earth és a Google Transit segítségével.
o Támogatja a közvélemény befolyásolását – beleértve az energiafelhasználás hatékonyságának és a megújuló energiaforrások használatára vonatkozó szabványok kidolgozását, figyelmeztetést az üvegházatás következményeire, valamint a közpénzek nagyobb arányú ráfordítását a az energiatakarékossággal és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos kutatás- fejlesztési projektekbe.
Kapcsolódó cikkek
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
- Google-Intel zöld kezdeményezés
- Széndioxid-csökkentés a számítástechnikában
- Biztonságtechnikai céget vásárolt a Google
- Trösztellenes bizottság vizsgálja a Google-Doubleclick összeolvadást
- Környezetvédelem - Az Apple bezöldül
- Kizöldül az Apple
- A Google a legértékesebb márka
- A Google ráduplázott a Yahoora
- Egymilliárd dolláros Google-nyereség
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.