Bezöldült a Google

forrás Prim Online, 2007. június 23. 09:23

A Google új stratégiájának célja egy olyan jövő elérése, amelyben a tiszta energiák a jelenleginél jóval nagyobb szerepet kapnak. A terv segítségével a cég 2008-ra független lesz a széntől és támogatni fogja az egész Föld érdekét szolgáló környezetvédelmi fejlesztéseket.

A stratégia kulcsfontosságú pontjai a következők: 

ˇ    A Google adatközpontok hatékonyságának maximalizálása

Ezek felelnek a cég által fogyasztott energia többségéért. Fogyasztásuk kevesebb, mint a fele az átlagos iparági adatközpontokénak, így a cég energiafogyasztását több, mint két nagyságrenddel csökkentik.

ˇ    Több megújuló energiaforrás használata

A cég nemrég fejezte be 1,6 megawattos napkollektora telepítésének első fázisát Mountain View-i főhadiszállásán. A Google elkötelezte magát, hogy energiaszükségletéből 2012-ig további 50 MW-nyit megújuló energiából fog fedezni –ez a mennyiség elég lenne 50 000 lakás számára.  A cég ráadásul meg fogja határozni azt az árat, amennyit maximum hajlandó fizetni az adatközpontjai számára vásárolt, szénből származó áram esetében, hogy ezzel is bátorítsa a tisztább energia használatát.

ˇ    A károsanyag-kibocsátás ellentételezése


A Google felismerte, hogy az ellentételezés egy tökéletlen megoldás, de úgy hiszi, hogy segíti finanszírozni azon környezetvédelmi fejlesztéseket, amelyek másképp nem valósulnának meg. Ráadásul a Google szívesebben fektet be olyan projektekbe, amelyek most csökkentik a globális széndioxid-kibocsátást, mint hogy várjon addig, amíg saját maga fel nem tudja számolni azt a jövőben.

ˇ    A cég javainak felhasználása annak érdekében, hogy a normál üzletmeneten túlmutató hatást érjen el:

o    Befektetések innovatív projektekbe, mint pl. az elektromos hálózatról tölthető hibridautók technológiája, hogy a tisztább technológiák hamarabb legyenek üzletileg megvalósíthatók.

o    Társalapítója a Climate Savers Computing kezdeményezésnek, amelynek célja a számítógépek hatékonyságának növelése és a széndioxid-kibocsátás 54 millió tonnával való csökkentése 2010-re.

o    A felhasználók számára lehetővé teszi, hogy informálódjanak az őket illető energia- és klímaváltozási ügyekről a Google Earth és a Google Transit segítségével.

o    Támogatja a közvélemény befolyásolását
– beleértve az energiafelhasználás hatékonyságának és a megújuló energiaforrások használatára vonatkozó szabványok kidolgozását, figyelmeztetést az üvegházatás következményeire, valamint a közpénzek nagyobb arányú ráfordítását a az energiatakarékossággal és a megújuló energiaforrásokkal kapcsolatos kutatás- fejlesztési projektekbe.

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A világ öt legjobb márkája között a Samsung

A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.

2024. október 11. 15:10

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10