Bevezetik az elektronikus kiviteli vámeljárást július 1-jén
Az ECS/AES (Kiviteli Ellenőrző Rendszer/Automatizált Kiviteli Rendszer) feladata a kiviteli vámeljárásokban érintett különböző szereplők - gazdálkodók, vámhatóság, egyéb kormányzati szervek - közötti on-line elektronikus üzenetcserén alapuló kommunikációjának biztosítása, amely segítségével az egyes eljárási mozzanatok gyorsabbá, biztonságosabbá és könnyebben ellenőrizhetővé válnak.
Magyarországon az ECS első fázisát - kiviteli vámhivatali funkcióban kísérletként 4 fővámhivatalban - 2007. március 1-jén vezették be, ezt 2007. április 25-től terjesztették ki az összes fővámhivatalra.
Az elektronikus kiviteli vámeljárás kiterjesztése az összes hivatalra július 1-jétől biztosítja általánosan a kiviteli árunyilatkozat adatok elektronikus benyújtását az elfogadott exportőrök számára a vámhatósági regisztrációs kötelezettség teljesítése után.
Az elektronikus vámkezelés bevezetésének harmadik lépcsőjében, 2009. július 1-jétől alakítják ki a lehetőségét az importeljárásokhoz kapcsolódó árunyilatkozatok adatainak tagállamok közötti on-line átadásához.
Kapcsolódó cikkek
- Hiteles elektronikus ügyintézés az egészségügyben
- Jövőre már bankkártyával is fizethetünk adót az APEH-hivatalokban
- A Siemens valósította meg az e-közigazgatási rendszert Szegeden
- ONyF: adatszolgáltatás elektronikus ügyintézéssel
- Wapos ügyintézés a budaörsi önkormányzatnál
- e-GO díjas Törökbálint honlapja
- Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten
- Elektronikus ügyfélszolgálati rendszer Hódmezővásárhelyen
- Magyarország: az "e" sokkal nagyobb szerepet játszik, mint a kormányzás
- Konferenciasorozat pályázati lehetőségekről és informatikai megoldásokról az e-közigazgatásban
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A munka jövője: teljesítmény, szabadság, földrajzi határok nélkül
Egy új, 100%-ban távmunkára épülő modell terjed, amely a nemzetközi szintű, teljesítményalapú fizetések révén vonzza a kiemelkedő szakembereket, függetlenül földrajzi elhelyezkedésüktől. Egy amerikai e-kereskedelmi vállalat példája szerint az irodamentes működés radikális rugalmasságot és intenzív, fejlődésorientált kultúrát igényel, elvetve a hagyományos „munka-magánélet egyensúly” koncepcióját.
Még van idő jelentkezni az „Az Év Honlapja” pályázatra!
Az év vége mindig sűrű, de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, amire büszke vagy, ne hagyd, hogy elsikkadjon! Itt a lehetőség, hogy reflektorfénybe kerüljön!
Oltvai Márton lett a Schneider Electric dunavecsei okosgyárának új igazgatója
Oltvai Mártont október 1-jével nevezték ki a Schneider Electric Dunavecsén működő Duna Smart Power Systems (DSPS) okosgyárának élére. A villamosmérnök-közgazdász végzettségű szakember több mint 15 éve dolgozik a vállalatnál. Az elmúlt bő egy évben a cég bécsi üzemét irányította, emellett a GSC Budapest HUB vezetőjeként is tevékenykedett.
A logisztika, ami nélkül nincs karácsony: kulisszatitkok a csúcsszezonból
Miközben a lakosság számára az év vége az ünnepekre való ráhangolódás időszaka, a logisztikai szektorban ilyenkor kezdődik az év legmegterhelőbb szakasza. A karácsony közeledtével a rendelések száma hirtelen megugrik, a raktárak és szállítmányozási hálózatok pedig maximális kapacitáson próbálják kiszolgálni a fogyasztók gyorsaságra vonatkozó elvárásait. Ez a „karácsonyi roham” nemcsak a webshopokat állítja kihívások elé, hanem az ellátási lánc egészének rugalmasságát teszi próbára.
Munkaállomás a zsebedben – produktivitás bárhol, bármikor
Bemutatjuk a Note Air5 C-t – a Note sorozat legújabb tagját, amelyet alkotóknak és teljesítményorientált felhasználóknak terveztek. A Note Air4 C sikereire építve ez a modell új szintre emeli a hatékonyságot: integrált pogo pin csatlakozóival zökkenőmentesen kapcsolódik a billentyűzethez, miközben az Android 15 rendszer modern élményt kínál a jegyzetelés, adatmegjelenítés és könnyed irodai munka terén.

