A piacnál gyorsabb ütemben növekszik az Oracle Hungary

forrás Prim Online, 2007. június 29. 09:31

A mérsékelt ütemben növekvő informatikai piacon is eredményesen, a terveket túlteljesítve zárta a májusban véget ért 2007-es pénzügyi évét az Oracle Hungary. Az Oracle magyar leányvállalata alkalmazásértékesítési bevételei az elmúlt 4 évben közel megtízszereződtek. A vállalat tovább erősödött az iparági megoldások piacán is.



A nagyvállalati piac telített, e cégek a meglevő rendszereikhez – alkalmazásaikhoz és adatbázisaikhoz egyaránt – az üzletmenet alaposabb irányítását segítő új funkciókat vásárolnak. Az erős piaci szektorokban a növekedés megmaradt (telekommunikáció, pénzintézetek), a kereskedelemben és a termelő szférában azonban nem valósultak meg jelentős fejlesztések. A kormányzati beruházások a megszorító intézkedések hatására csökkentek, a piac szereplői csupán egyszeri megrendelésből tehetnek szert egy-egy kiemelkedő bevételre. A kis- és középvállalati szektorban továbbra is nagy a piaci potenciál, de a pályázati pénzek hiánya miatt az elmúlt 12 hónap a forráshiány jegyében telt el.

Az Oracle a hazai piacon

Az Oracle eredményei azt mutatják, hogy bevált az átgondolt architektúrára épülő stratégia, amelyben a vállalat versenyképes alkalmazásokat nyújt a felhasználóknak rugalmas rendszer kialakítását lehetővé tevő köztesplatformra és a piacvezető adatbázis-technológiára alapozva.

A pénzügyi év során tovább nőttek az alkalmazásértékesítési bevételek, mára a licencbevételek 15%-a e területről folyik be. A technológia (adatbázisok) terén elért növekedés meghaladta a 30%-ot, és szintén két számjegyű volt a növekedés az alkalmazásszerverek terén is. Az év egyik kedvező trendje, hogy az alkalmazások mellett a technológiák terén is megjelentek az iparági megoldások (pl. a memóriában működő adatbázis a pénzügyi szférában), amely további piaci potenciált jelent a cég számára.

A vállalat 30%-kal növelte a partnereken keresztüli befolyt forgalmát is, amely a sikeres partnerprogramnak és az immár 250 partnernek köszönhető.

Az értékesítések sikerében jelentős szerepet játszott az Oracle Financing szolgáltatás, amelynek keretében a vállalat kedvező finanszírozási konstrukciót biztosít ügyfelei számára a projektek lebonyolításához. A 2007-es pénzügyi évben az új üzletkötések több mint fele ebben a formában jött létre.

Kulcsszavak: Oracle-hu +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 7 éves Bitget új vezetővel és globális ambíciókkal ünnepel

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX) tovább erősíti globális márkastratégiáját és felhasználói fókuszát azzal, hogy Ignacio Aguirre Francót nevezte ki új marketingigazgatójának (CMO).

2025. november 8. 16:19

Az újgenerációs adatközpontok igényeire optimalizálva fejleszt a Schneider Electric

A Schneider Electric az NVIDIA-val együttműködve egy új, átfogó megoldást fejleszt a megawattos teljesítményű rackek kiszolgálására. Az eszköz támogatja a 800 V DC rendszerre való átállást, miközben áramátalakítást, megnövelt biztonságot és energiatárolási funkciót is kínál.

2025. november 8. 10:06

Megérkezett az SAP fejlesztői forradalma

Az SAP a TechEd 2025 konferencián mutatta be legújabb fejlesztői innovációit, amelyek a mesterséges intelligenciát mélyen integrálják a fejlesztési folyamatokba. Az SAP Build új, MI-alapú funkciói, a bővülő adatökoszisztéma és a fejlett Joule ügynökök révén a fejlesztők minden korábbinál gyorsabban és magabiztosabban alakíthatják át ötleteiket működő alkalmazásokká. A vállalat emellett vállalja, hogy 2030-ig világszerte 12 millió ember számára nyújt MI-képzést, segítve őket a technológiavezérelt munkaerőpiac elvárásainak teljesítésében.

2025. november 7. 16:38

A női vásárló ma a legerősebb piaci erő – mégis félreértik a márkák

A gazdasági válságok átrendezik a fogyasztói szokásokat, ezért ma különösen fontos látni, kik irányítják valójában a vásárlói döntéseket. A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy a nők szerepe tovább erősödött: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó a befolyásuk, 2025-re ez az arány 89%-ra nőtt. A kutatás eredményeit a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának rendezvényén mutatták be.

2025. november 7. 13:10

Új korszak a vállalati működésben: szövetségre lépett a Konecta és a CrewAI

A Konecta, a vásárlói élmény (CX) és digitális szolgáltatások egyik vezető globális szereplője stratégiai partnerségre lépett a CrewAI-jal, a többrésztvevős (multi-agent) mesterséges intelligencia megoldások úttörőjével. A két cég közösen alakítja át az ember és az AI együttműködésének módját: a humán szakértelem, a kiemelkedő ügyfélélmény és az AI képességeinek kombinációja révén mérhető üzleti értéket teremtenek minden ügyfélkapcsolati ponton.

2025. november 7. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35

Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!

2025. november 1. 12:01

A jövő járművei a láthatatlan veszélyeket is felismerik – új BME-technológia

2025. október 31. 09:57

Építs, programozz, nyerj! – Indul a 2026-os ProSuli robotikaverseny

2025. október 28. 19:19