A cégvezetők 87 százaléka rosszul méri fel az IT-kockázatokat
Egy friss, az SAP által támogatott Economist Intelligence Unit (EIU)-tanulmány szerint a vállalatok jobban tartanak informatikai rendszereik összeomlásától, mint terrortámadásoktól, természeti katasztrófáktól, pénzügyi vagy jogi nehézségektől. Ennek ellenére a többség nem kezeli megfelelően az IT-infrastruktúrájukat fenyegető kockázatokat.
Az EIU 'Coming to grips with IT risk'című tanulmányához 145 felsővezetőt kérdezett meg világszerte. A jelentésből kiderül, hogy csupán a válaszadók 13 százalékának van átfogó kockázatkezelési terve. Emellett, bár úgy vélik, a cégvezetés tisztában van az informatikai rendszerek leállásából fakadó gazdasági kockázatokkal, csupán 11 százalék vélte úgy, hogy cégük "kifejezetten hatékonyan" kezeli az IT-kockázatokat. Ennek ellenére a válaszadók 27 százaléka nevezte meg az informatikai problémákat elsődleges üzleti kockázatként. Ezután valamivel lemaradva - a megkérdezettek 22 százaléka szerint - az információbiztonsággal kapcsolatos veszélyek jelentik a legjelentősebb fenyegetést.
A versenyben azok a cégek maradhatnak az élen, amelyek áldoznak az erőteljes, összetett IT-rendszerek kiépítésére. Ez azonban veszélyeket rejt magában, ugyanis az infrastruktúra komplexitása megnöveli az IT-problémák kialakulásának az esélyét. Az összetettséget jóval többen nevezték meg kockázati tényezőként, mint az adatbiztonságot szabályozó rendszerek, a pénzügyi jelentési rendszer, a külső IT-eszközök terjedése és a vezeték nélküli hálózatok egyre széleskörűbb használata. Az összetett IT-rendszerek ugyanis a összekötik a szervezetek, vállalatok különböző részeit, s ezáltal jelentősen megnövekedik azon területek száma, ahol valamilyen probléma merülhet fel.
Ennek ellenére "a legtöbb felsővezető szinte kizárólag biztonsági szempontnak tekinti az IT-kockázatokat" - mondta Rama Ramaswami az EIU tanulmányának szerkesztője. "Ez egy meglehetősen szűk látókörű hozzáállás. Az IT-kockázatok közé kell sorolni minden IT-vel kapcsolatos tevékenységet, köztük az üzlet folyamatosságára irányuló műveleteket, a késésben lévő IT-projektek hatását, illetve, hogy az informatikai rendszerek meghibásodása mennyiben érinti az ügyfélszolgálatokat, a bevételt és a termelékenységet."
Az SAP az EIU-tanulmány fényében a vállalatok nagy része profitálhat a SAP tanácsadói tevékenységéből. A SAP már korábban bizonyította, hogy újításokkal, átfogó iparági tapasztalatával, s globális szolgáltatóhálózatával képes támogatni és megerősíteni ügyfeleit projektjeik bármely fázisában, a kezdeti felmérésektől a tényleges telepítésig, s hozzájárulhat az értékteremtéshez és az innovációhoz a különböző termékek teljes életciklusán át. Az ügyfelek a SAP saját tapasztalataival, valamint széles körű partneri hálózatának segítségével minimalizálhatják az IT-kockázatokat, s legfőbb üzleti igényeikre koncentrálhatnak. Az ügyfelek bízhatnak benne, hogy kulcsfontosságú IT-rendszereik innovatívak és megbízhatóak, mivel a SAP folyamatosan fejleszt ügyfelei számára, s továbbra is piacvezető a vállalati alkalmazások piacán. A cég évente több mint egymilliárd dollárt fektet az új generációs újításokba. Emellett pedig a SAP Services biztosítja a legfrissebb tapasztalatokat és képességeket a piaci igények kielégítéséhez, miközben maximalizálja ügyfelei sikereit és minimalizálja az őket érintő kockázatokat.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átadták Magyarország leghatékonyabb piaci alapú naperőművét Szihalmon
A sikeres próbaüzemeket követően elindult és a mai napon ünnepélyes keretek között átadásra került a heves vármegyei Szihalmon hazánk legmodernebb és egyben legnagyobb termelési hatékonyságú naperőműve. A 69 MWp teljesítményű erőmű telepítési célja is rendhagyó: a Solar Markt és a Green Cloud együttműködésében megvalósult beruházás az első olyan naperőmű Magyarországon, amelyet kifejezetten azért építettek, hogy a hazai vállalatoknak biztosítson zöldáramot, ezzel segítve a karbonkibocsátásuk csökkentését célzó zöld átállásukat. Az ünnepélyes rendezvényen beszédet mondott többek között Lantos Csaba, energiaügyi miniszter és Mécs Imre, a Solar Markt Csoport elnöke, a Green Cloud alapítója, társtulajdonosa.
Itt az ideje, hogy tisztán lássák az érintett vállalatvezetők az SAP S/4HANA átállást
Ügyfelek és partnerek bevonásával készített kutatást az SAP Hungary az SAP S/4HANA átállás magyarországi helyzetéről, tanulságairól, várakozásairól, hogy felhívja a figyelmet a korábbi vállalatirányítási rendszerek támogatásának 2027 végén lejáró határidejére.
ABB innovatív töltési megoldások és hazai tervek az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapján
Szeptember 9. immár ötödik éve az Elektromos Járművek Nemzetközi Világnapja, amelyet 2020-ban az ABB kezdeményezett. Idén a világnap alkalmából Márgus Norbert, az ABB Digitális & E-Mobilitás üzletág fejlesztési specialistája volt a Villanyautosok.hu heti podcastjának, a Villanyórának a vendége.
Adatvezérelt, AI-alapú ügyfélélmény és döntéshozatal: a GBS jövője
Hazánkban több, mint 200 üzleti szolgáltató központ működik, amelyekkel szemben folyamatos elvárás az innováció az anyacégek részéről. A magas követelményeknek való megfelelés érdekében e cégek számára elsődleges fontosságú az olyan új technológiák gyors és hatékony adaptációja, mint a mesterséges intelligencia (AI – artificial intelligence) – a Deloitte szakértői szerint.
Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál IT fronton
Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van. Ozorai Dénes, a K&H IT vezetője szerint ugyanis ma már szinte minden üzleti igény valamilyen IT megoldást kíván.