Átláthatóságot, jobb kommunikációt ígér a Siemens új vezére
"A Siemens Csoport a magyar gazdaság meghatározó szereplője, egyik vezető nagyvállalata, így számomra rendkívüli megtiszteltetés, hogy itt dolgozhatok" - jelentette ki az elnök-vezérigazgató, aki ezt meglőzően a szombathelyi EPCOS Kft. ügyvezető igazgatója volt. Hozzátette, kiemelt területnek tekinti a közlekedési, az energetikai és az orvostechnikai ágazatot, ahol a csoport most is a modernizációs megoldások szállítójaként ismert. Fontos szerepet tulajdonít a k+f tevékenységnek, külön kiemelve, hogy az összlétszámában több mint 2100 fős magyarországi csoport az 500 fős budapesti fejlesztési csapat mellett, egy 120 fővel működő fejlesztési bázist működtet Szegeden is, továbbá számos magyar egyetemnek és főiskolának nyújt támogatást a szakemberek képzéséhez.
A magyarországi vállalat az elmúlt pénzügyi évben 110 milliárd forintos árbevétel mellett 4,6 milliárd forintosnyereséget produkált. Az idei pénzügyi év terve: 6 milliárd forintos árbevétel elérése. Szentkuti szerint a Siemens Zrt. terv szerinti növekedése idén az ország GDP-je növekedésének a kétszerese lesz.
A Prím Online kérdésére az elnök-vezérigazgató elmondta, hogy a Siemens Communications utódaként 2007 elejétől működő két önálló jogi személyiségű szervezet (Siemens Networks Magyarország Kft. és Siemens Enterprise Communications Magyarország Kft.) továbbra is fontos szerepet kap, létszámuk, feladataik változatlanok maradnak, a sajtóval való kapcsolatuk erősödni fog.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite
A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.