Synergon I. félév: 171 millió forint veszteség
A Synergon Informatika Nyrt. az év első felében 8,095 milliárd forint értékesítési árbevétel mellett 171 millió forint veszteséget könyvelt el a nemzetközi számviteli szabályok (IFRS) alapján készült és pénteken közzétett konszolidált gyorsjelentés szerint.
A bevételek 19 százalékkal maradtak el a múlt év első félévitől, amikor a vesztség 32 millió forintot tett ki.
A Synergon a második negyedévben 215 millió forint adózott nyereséget ért, el és a külföldi leányvállalatok mind a két negyedévben nyereségesek voltak.
Az adó- és kamatfizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) az első félévben 26 millió forint volt, a második negyedévben pedig elérte a 319 millió forintot, szemben ez előző év első félévi 292 millió és a második negyedévi 91 millió forinttal.
A gyorsjelentés szerint a szolgáltatások adták az árbevétel 30 százalékát, ami 5 százalékponttal marad el az előző év első félévi arányától.
Az értékesítés közvetlen költségei az árbevétel csökkenésénél nagyobb arányban, 24 százalékkal mérséklődtek. A Synergon egy nagy projektje - amelybe alig vontak be alvállalkozót - 6 százalékos megtakarítást jelentett.
Üzemi szinten az év első felében 215 millió forint volt a veszteség, szemben a bázisidőszak három millió forint profitjával. A második negyedévben az üzemi szintű profit elérte a 191 millió forintot, míg egy évvel korábban még 48 millió forint volt a veszteség.
A csoport az első félév során 43 millió forint devizaárfolyam veszteséget számolt el, de a kamatbevételeknek köszönhetően 18 millió forint pénzügyi nyereséget könyvelhetett el. Az időszak végén a cégcsoport 907 millió forint készpénzzel rendelkezett, ami közel 400 millió forinttal kevesebb a bázisénál.
A Synergon Informatika Nyrt. konszolidált mérlegének főösszege az időszak végén 8,957 milliárd forint volt, 14 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál. Az 1,91 milliárd forint jegyzett tőkéjű cégcsoport saját tőkéje 5,218 milliárd forint volt, ami egy év alatt 26 százalékkal csökkent. A Synergon rövidlejáratú kötelezettsége június végén 3,69 milliárd forint volt, 12 százalékkal több az egy évvel korábbinál, de ebből a hitel mindössze 35 millió forint volt. A hosszúlejáratú kötelezettségek 49 millió forintot tettek ki.
A Synergon részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde A kategóriájában kereskednek. A papír a csütörtöki tőzsdenapot 1805 forinton, az előző napinál 74 forinttal olcsóbban zárta és a forgalma megközelítette a 645 millió forintot. Az elmúlt 52 hétben a részvény árfolyama 1920 és 802 forint között mozgott.
Kapcsolódó cikkek
- Eladja a Synergon a horvát leánycégét
- A Synergon nyerte az MFB üzemeltetéstámogatási pályázatát
- Saját részvényt vásárolt a Synergon
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Synergon tőkét emel a cseh leányvállalatában
- Új stratégiát hirdet a veszteséges Synergon
- Synergon: kisebb bevétel, nagyobb veszteség
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- A Synergon beszállna a virtuális mobilszolgáltatásba
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.