A Microsoft bejelentette az idei Imagine Cup győzteseit

forrás Prim Online, 2007. augusztus 17. 11:05

A Microsoft több mint száz ország százezer tanulója közül választotta ki idén is az Imagine Cup győzteseit. Az első díjat és a vele járó 25.000 dollárt a thaiföldi csapat nyerte 3KC Returns/Project LiveBook! elnevezésű találmányával. A magyar küldöttség tagja, Szebeni Szilveszter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanulója 3. helyezést ért el algoritmus kategóriában.

Az Imagine Cup az első olyan verseny számítástechnikával foglalkozó diákok számára, amely lehetőséget ad kreativitásuk kibontakoztatására, és amely nyomán olyan megoldások születnek, amely napjaink társadalmának is hasznára válhatnak. „Az Imagine Cup világszerte biztosít lehetőséget egyetemi hallgatók számára, hogy komoly globális problémák megoldására a szoftverek technológiáját hívják segítségül.” - mondta Craig Mundie a Microsoft kutatási és stratégiai vezetője. „A tanulók felkészültsége előrevetíti, milyen könnyen válhatnak majd az üzleti és technológiai élet vezető személyiségeivé, és bizonyítja, hogy a felfedezések új generációja milyen mély hatást gyakorol az oktatásra, és azon túl is.”

A döntőben 59 ország 112 csapatának 334 tanulója indult összesen 9 kategóriában, amelyek a következők voltak: szoftvertervezés, beágyazott fejlesztés (embedded development), webfejlesztés, Hoshimi project (Programming Battle), számítástechnikai kihívások, algoritmus, fotográfia, rövidfilm és felülettervezés. A diákok multimédiás és technológiai kihívások egész sorával birkóztak meg.

A szoftvertervezés kategória 55 döntős csapata Microsoft platformot és Microsoft eszközöket használva dolgozta ki megoldásait az Imagine Cup idei témájára: „Képzelj el egy világot, ahol a technológia jobb oktatást biztosít mindenki számára”.

A győzteseket az Imagine Cup World Festival elnevezésű rendezvény keretében jutalmazták, ahol jelen voltak az Imagine Cup versenyzői, támogatói és más fontos személyiségek is. Előadást tartott Dr. Abdul Waheed Khan, az UNESCO kommunikációért és információért felelős vezérigazgató helyettese. „Az Imagine Cup valóban egy egész világra kiterjedő szoftvertervezői verseny, amely nemcsak a versenyszellemet táplálja, hanem az innováció támogatásával a fejlődést is.” - mondta Khan. „Felismertük az infokommunikációs technológiák fejlesztésének fontosságát. A diákok informatikai megoldásokra való ösztönzése által az Imagine Cup új ötletek és gazdasági lehetőségek számára nyit kaput.”

Kelet-Közép-Európát idén 15 csapat képviselte, köztük Magyarország, Oroszország, Ukrajna, Lengyelország, a Cseh Köztársaság, Görögország, Szlovákia, Bulgária, Észtország, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina és Málta csapata.  Az első 12 helyezett között 5 közép-kelet-európai csapatnak örülhettünk, hiszen a Cseh Köztársaság, Görögország, Oroszország, Szerbia és Ukrajna csapata is itt szerepelt.

Magyarországot a szöuli döntőben a főleg BME-hallgatókból álló „The Team” nevű csapat képviselte, egy óvodásoknak szóló, angol nyelvet tanító szoftverrel. A csapat sajnos nem jutott a végső döntőbe, de az erős mezőnyben így is remekül megállták a helyüket.
A csapat tagjai: Jakab Emese (BGF), Zöld László (BME), Kapui Ákos (BME) és Orosz Bálint (BME). A csapat az általuk fejlesztett megoldáson keresztül demonstrálta, az RFID technológia hogyan segíti a tanulást, főleg az idegennyelv-tanulást. A csapat tagjai jelenleg óvodák és iskolák bevonásával tökéletesítik találmányukat.

A magyar küldöttség legszebb eredményét, algoritmus kategóriában 3. helyezést Szebeni Szilveszter, a budaörsi Illyés Gyula Gimnázium tanulója érte el. „A versenyen való részvételre Pétercsák Richárd, a tavalyi verseny algoritmus kategóriájának döntőse bíztatott. Miután tudomást szereztem az ő nagyszerű eredményéről a tavalyi indiai döntőn, elhatároztam, hogy én is benevezek, már csak azért is, hogy közelebbről megtapasztaljam ezt az élményt. Majdnem olyan érzés, mintha végrehajtottam volna a lehetetlent, miközben tudom, hogy még rengeteg munka áll előttem. A döntők után nagyon szeretnék elmerülni a Microsoft világában, bepillantást nyerni a munkájukba, és részt venni mindenben, amiben csak tudok.” - nyilatkozta a nagy sikert elért ifjú magyar versenyző.  

A verseny dobogósai kategóriák szerint:


Szoftverfejlesztés
ˇ    Első hely: Thaiföld — Team 3KC Returns/Project LiveBook!
ˇ    Második helyezett: Korea — Team En#605/Project Finger Code
ˇ    Harmadik helyezett: Jamaica — Team ICAD/Project CADI

Embedded Development (Beágyazott fejlesztések)

ˇ    Első helyezett: Brazília — Team TriventDreams ED
ˇ    Második helyezett: Románia — Team Aether
ˇ    Harmadik helyezett: Kína — Team SEED

Webfejlesztés
ˇ    Első helyezett: Franciaország — Team APB
ˇ    Második helyezett: Írország — Team Red Dawn
ˇ    Harmadik helyezett: Kína — Team Frontfree Studio-Web

Hoshimi Project (Programming Battle)
ˇ    Első helyezett: Argentína — Team OIA
ˇ    Második helyezett: Franciaország — Team Arenium
ˇ    Harmadik helyezett: Szerbia — Team vladan.simov

Számítástechnikai kihívások

ˇ    Első helyezett: Kína
ˇ    Második helyezett: Franciaország
ˇ    Harmadik helyezett: Románia

Algorythm (Algoritmus)

ˇ    Első helyezett: Lengyelország
ˇ    Második helyezett: Ukrajna
ˇ    Harmadik helyezett: Magyarország — Szebeni Szilveszter

Fotográfia
ˇ    Első helyezett: Lengyelország — Team Maraqja
ˇ    Második helyezett: Horvátország — Team Black and White
ˇ    Harmadik helyezett: Kanada — Team Awesome

Rövidfilm
ˇ    Első helyezett: Lengyelország — Team Skylined
ˇ    Második helyezett: Tajvan — Team Circle
ˇ    Harmadik helyezett: Brazília — Team Papa

Felülettervezés
ˇ    Első helyezett: Ausztria — Team OOT Graphics
ˇ    Második helyezett: Kína — Team Frontfree Studio UI
ˇ    Harmadik helyezett: Franciaország — Team Atomnium

Az Imagine Cup 2008-ban Franciaországban, Párizsban kerül megrendezésre.. Témája: „Képzelj el egy világot, ahol a technológia életben tartja a környezetet.” A jövő évi verseny regisztrációja szeptemberben nyilik meg az érdeklődők számára.

Oktatás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Robotokkal segíti a hatékonyabb oktatást a Yettel

Megkezdődött a felkészülési és jelentkezési időszak a 2024/2025-ös ProSuli robotikaversenyre. A mára országos jelentőségű, nemzetközi versenyrészvételt is kínáló eseménysorozatra új iskolák és robotikacsapatok jelentkezését is várják. Az újoncokat és kezdő csapatokat online oktatóanyaggal és konzultációs lehetőséggel segítik a szervezők, illetve nyílt pályázatot indítanak az iskoláknak ingyenesen megszerezhető LEGO robotkészletekre.

2024. november 23. 10:16

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36