Az Apple is környezettudatos változásokat vezetett be
A Sony a napokban jelentette be az egész Egyesült Államokra kiterjedő e-szemét újrahasznosítási programját, és több cég is azzal reklámozza magát, hogy egyre kevesebb környezetet terhelő anyagot juttat ki termékeivel. Ezt a trendet követi az Apple is, mikor szoftverei csomagolását módisítja. A többnyire csak egy CD-t tartalmazó csomagok a korábbi vásárlói szokásokat kiszolgálva hatalmas dobozokban érkeztek, a cég azonban folyamatosan csökkenti mind a dobozok méretét, mind az elkészítésükhöz szükséges anyag mennyiségét. A folyamat szemléltetésére jó példa a népszerű iLife szoftvercsomag. A 2004-es változat az akkori trendeknek megfelelően óriási dobozban érkezett, majd a 2006-os már jóval kisebb, és a 2008-as még kisebb kiszerelésben. Az említett szoftverek közül az elsőnek mindössze felét nyomja a második, és annak még több mint negyedével könnyebb a legutolsó változat. A szkeptikusok erre természetesen azt mondják, hogy rendben, de a cégnek is olcsóbb előállítani és szállítani egy kisebb dobozt. Ez igaz, ám a létvédelmi szempontok elterjedése nélkül még mindig a tudat alatti „nagyobb doboz, jobb szoftver” szemlélet dolgozna a vásárlókban, rákényszerítve a cégeket a pazarlásra. A folyamatot látva egyesek már azt vizionálják, hogy az iLife 2009 már csak egy merevített borítékba érkezik a vásárlókhoz.
Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.