A Sun bemutatta új generációs, energiatakarékos adatközpontjait
A Santa Clara-i adatközpont a 7000 négyzetméternyi alapterületével a legnagyobb a három közül. A Santa Clara-i projekt első fázisa hardverszintű konszolidációval és a géppark megújításával kezdődött, ami három hónapot vett igénybe. Mindeközben a számítási teljesítmény 450 százalékkal nőtt, az árammegtakarítás pedig várhatóan 1,1 millió dollárt eredményez éves szinten. Ezt követően, tizenkét hónap megfeszített munkájának eredményeként, lezárult a projekt második szakasza, melyben elkészült a Santa Clara-i létesítmény, és az új hardverek telepítése is befejeződött. Becslések szerint, a második szakaszban végzett munka további 30 százalékos megtakarítást eredményez majd a vállalat energiára fordított költségeiben. Egy helyi áramszolgáltató, a Silicon Valley Power azzal ismerte el a Santa Clara-i adatközpont hatékonyságában és tervezésében elért áttörést, hogy közel egymillió dollárt juttatott a Sunnak jóváírások, illetve engedmények formájában.
A kaliforniai, angliai és indiai létesítmények kialakításával a Sun jelentősen csökkentette az adatközpontjainak alapterületét. Az eddigi, világviszonylatban összesen több, mint 24 700 négyzetméternyi alapterületet sikerült 12 300 négyzetméterre csökkenteni. A Sun hagyományosan elkötelezett a nyílt forráskód és az ismeretek megosztása mellett. Ezen filozófia szellemében a vállalat díjmentesen teszi közzé a terveket és a dokumentációt. Mindhárom, a fentiekben említett új adatközpont a Sun energiahatékony termékcsaládjára épül, köztük Sun Fire T1000/2000-es és, Sun x64-es szerverekkel.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.