Digitális angolok

MTI Sajtóadatbank, 2007. augusztus 29. 16:03

Digitális robbanás tapasztalható a briteknél, azaz a digitális technika egyre jobban kiszorítja az olyan hagyományos kommunikációs formákat, mint a tévé, a rádió, a video vagy a vonalas telefon - olvasható a brit médiahatóság jelentésében.

A 25-35 év közötti britek között a nők 5 százalékkal több időt töltenek interneten, mint a férfiak; a 65 éves vagy idősebb britek 16 százaléka havonta 42 órát töltenek az interneten, többet bármelyik korcsoportnál; a 11 évesek több mint háromnegyed rendelkezik mobiltelefonnal, tévével és számítógépes játékokkal; a 13-15 évesek 15 százaléka rendelkezik webkamerával, míg a 10 évesek 7 százaléka büszkélkedhet ilyesmivel - idézete a BBC News honlapja a statisztikai tényeket a brit médiahatóság, az Ofcom idei átfogó jelentéséből, amely 330 oldalt tesz ki.

A felmérés során az is kiderült, hogy a gyermekek egyre többet interneteznek és mobiloznak, miközben egyre kevesebbet játszanak videojátékokkal.

A mobiltelefonok legkedveltebb másodlagos alkalmazása a fotózás (41 százalék), ehhez képest a játék (21 százalék), az internetezés (13 százalék) és a rádiózás (10 százalék) jóval elmarad népszerűségben.

A britek egyre ügyesebb aknázzák ki a digitális technika adta kommunikációs lehetőségeket, így például sokan jobban szeretik a digitális felvevőkészülékükre (DVR) rögzített műsorokat nézni, mint DVD-t.

S noha a britek egyre több digitális eszközt alkalmaznak, ez egyre kevesebb pénzükbe kerül. Jelenleg a kommunikációra költött összeg egy családban havonta átlagosan 92,65 font, ez 2005-ben 94,03 font volt.

Kulcsszavak: trend

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Friss kutatás: Rajonganak a vásárlók a BNPL iránt

Szakértői becslések szerint az elmúlt 1 évben már több mint 20 ezer vásárló fizetett Buy Now Pay Later szolgáltatás segítségével, mintegy 1 milliárd forint összértékben. Magyarország piacvezető webshopjai közül már jónéhány elérhetővé tette a BNPL fizetési módot, a nyugat-európai internetes kereskedelemben pedig már a 20 százalékot is eléri a bevezetés aránya. Magyarország egyik vezető BNPL szolgálatója készített friss felmérést a részletfizetést használók vásárlási szokásairól.

2025. január 18. 15:37

Több száz EV-töltővel lendítenek egyet az olasz e-mobilitáson

Bár Olaszországban az újonnan regisztrált elektromos járművek aránya a teljes járműállományhoz képes még meg sem közelíti a német, francia vagy skandináv adatokat, ezen a téren jelentős fejlődésre számítanak az országban: az évtized végére várhatóan az olasz utakon több mint 280 ezer elektromos jármű, ezen belül pedig 10 ezer e-busz fog közlekedni. 

2025. január 18. 13:50

Nemzetközi terjeszkedést tervez a robotperifériák hazai szakértője

Nagy Norbert, a Robot System Kft. alapítója értékelte a robotikai vállalat tavalyi évét, valamint betekintést adott a robotkiegészítők és automatizált megoldások piacának alakulásába.

2025. január 17. 18:13

AI-láz a magyar kisvállalatoknál: marketing eszköz toplista

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát: alig két év alatt az ötödik legnépszerűbb eszközzé vált, maga mögé utasítva a Google-t is. A legfrissebb kutatási eredmények szerint marketing tevékenységet folytató kkv-k 44 százaléka használ AI-megoldásokat. Ilyen gyors növekedésre az elmúlt évtizedben egyetlen marketingeszköz esetében sem volt példa.

2025. január 17. 14:55

Schneider Electric: fel kell gyorsítani a már meglévő MI-technológiák alkalmazását

A Világgazdasági Fórum (WEF) jelentése szerint a már meglévő technológiák felhasználásával is 31 százalékkal csökkenthetné az emberiség az energiaintenzitást, ami 2030-ra már éves szinten 2000 milliárd dollárnyi megtakarítást eredményezhetne. A Schneider Electric a WEF idei, Davosban rendezett találkozója alkalmából arra ösztönöz mindenkit, hogy használjuk ki a mesterséges intelligenciára (MI) irányuló növekvő figyelmet, gyorsítsuk fel a technológia hasznosítását a gyors és biztonságos energiaátmenet és a fenntarthatóság érdekében. 

2025. január 17. 11:42

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51