Összeolvad a Sun szerver- és tárolóüzletága

Milkovits Gábor, 2007. október 3. 21:00

Jonathan Schwartz, a Sun elnök-vezérigazgatója blogjában bejelentette, hogy egyesíti a vállalat szerverekkel és adattároló megoldásokkal foglalkozó üzletágait egy új, Sun Systems nevet kapott részlegben.

A lépést Schwartz azzal indokolta, hogy a rendszergazdák és adatkezelő szakemberek ma már egyre inkább a szerverek – adattároló eszközök – hálózati eszközök hármasában gondolkodnak, és ez még inkább így lesz a virtualizációs technológiák elterjedésével. Márpedig Schwartz szerint a gyártóknak igazodniuk kell ezekhez a folyamatokhoz, ahogyan azt maga a Sun is többször sikeresen megtette, például az x64-es és a SPARC szervercsapatok integrálásával. Schwartz az összevonástól azt várja, hogy az eddigieknél is innovatívabb integrált rendszereket tudnak majd a felhasználók rendelkezésére bocsátani, a jelenleginél gyorsabb fejlesztési ciklussal. A Sun-vezér külön kiemelte a mágnesszalagos adattárolás illetve archiválás változatlan, sőt egyre növekvő jelentőségét. A technológia relatív magas kora ellenére ugyanis számos előnnyel bír, mivel a szalagos rendszerek a tartósság mellett még mindig a legenergiatakarékosabb és így leginkább költséghatékony megoldásnak számítanak, hiszen az íráson és az olvasáson kívül maga a szorosan vett adattárolás nem igényel áramot. Ugyanakkor, részben a törvényi előírások szigorodása miatt, egyre többféle területen van igény a tartós adattárolásra, a biztonsági kamerák felvételeitől az egészségügyi és biztosítási adatokon át a pénzügyi információkig.

Az összevonás után a Sun Systems vezetője a szerver-üzletág eddigi feje, John Fowler lesz. Első körben a fejlesztési területeket integrálják, míg az értékesítés, átmenetileg legalábbis, elkülönült marad. A Sun adattárolási részlegének jelentősége akkor nőtt meg igazán, amikor 4,1 milliárd dollárért megvásárolták a StorageTek-et, egyúttal nagymértékben kibővítve ügyfélkörüket is. A vállalat részéről egyébként tagadták, hogy az összevonás elbocsátásokkal jár majd, ugyanakkor az átfedések és a racionális érdek nyilvánvalóan szükségessé tesz majd bizonyos fokú leépítést. A Sun intézkedésében egyébként nincsen semmi meglepő, tekintve, hogy az IBM és a HP például korábban már szintén végrehajtotta ezt az összevonást.

Kulcsszavak: Sun +céginfo

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A 7 éves Bitget új vezetővel és globális ambíciókkal ünnepel

A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX) tovább erősíti globális márkastratégiáját és felhasználói fókuszát azzal, hogy Ignacio Aguirre Francót nevezte ki új marketingigazgatójának (CMO).

2025. november 8. 16:19

Az újgenerációs adatközpontok igényeire optimalizálva fejleszt a Schneider Electric

A Schneider Electric az NVIDIA-val együttműködve egy új, átfogó megoldást fejleszt a megawattos teljesítményű rackek kiszolgálására. Az eszköz támogatja a 800 V DC rendszerre való átállást, miközben áramátalakítást, megnövelt biztonságot és energiatárolási funkciót is kínál.

2025. november 8. 10:06

Megérkezett az SAP fejlesztői forradalma

Az SAP a TechEd 2025 konferencián mutatta be legújabb fejlesztői innovációit, amelyek a mesterséges intelligenciát mélyen integrálják a fejlesztési folyamatokba. Az SAP Build új, MI-alapú funkciói, a bővülő adatökoszisztéma és a fejlett Joule ügynökök révén a fejlesztők minden korábbinál gyorsabban és magabiztosabban alakíthatják át ötleteiket működő alkalmazásokká. A vállalat emellett vállalja, hogy 2030-ig világszerte 12 millió ember számára nyújt MI-képzést, segítve őket a technológiavezérelt munkaerőpiac elvárásainak teljesítésében.

2025. november 7. 16:38

A női vásárló ma a legerősebb piaci erő – mégis félreértik a márkák

A gazdasági válságok átrendezik a fogyasztói szokásokat, ezért ma különösen fontos látni, kik irányítják valójában a vásárlói döntéseket. A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy a nők szerepe tovább erősödött: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó a befolyásuk, 2025-re ez az arány 89%-ra nőtt. A kutatás eredményeit a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának rendezvényén mutatták be.

2025. november 7. 13:10

Új korszak a vállalati működésben: szövetségre lépett a Konecta és a CrewAI

A Konecta, a vásárlói élmény (CX) és digitális szolgáltatások egyik vezető globális szereplője stratégiai partnerségre lépett a CrewAI-jal, a többrésztvevős (multi-agent) mesterséges intelligencia megoldások úttörőjével. A két cég közösen alakítja át az ember és az AI együttműködésének módját: a humán szakértelem, a kiemelkedő ügyfélélmény és az AI képességeinek kombinációja révén mérhető üzleti értéket teremtenek minden ügyfélkapcsolati ponton.

2025. november 7. 11:37

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny?

2025. november 4. 13:35

Még van idő! Újra nyitva a nevezés Az Év Honlapja díjra!

2025. november 1. 12:01

A jövő járművei a láthatatlan veszélyeket is felismerik – új BME-technológia

2025. október 31. 09:57

Építs, programozz, nyerj! – Indul a 2026-os ProSuli robotikaverseny

2025. október 28. 19:19