Összeolvad a Sun szerver- és tárolóüzletága
A lépést Schwartz azzal indokolta, hogy a rendszergazdák és adatkezelő szakemberek ma már egyre inkább a szerverek – adattároló eszközök – hálózati eszközök hármasában gondolkodnak, és ez még inkább így lesz a virtualizációs technológiák elterjedésével. Márpedig Schwartz szerint a gyártóknak igazodniuk kell ezekhez a folyamatokhoz, ahogyan azt maga a Sun is többször sikeresen megtette, például az x64-es és a SPARC szervercsapatok integrálásával. Schwartz az összevonástól azt várja, hogy az eddigieknél is innovatívabb integrált rendszereket tudnak majd a felhasználók rendelkezésére bocsátani, a jelenleginél gyorsabb fejlesztési ciklussal. A Sun-vezér külön kiemelte a mágnesszalagos adattárolás illetve archiválás változatlan, sőt egyre növekvő jelentőségét. A technológia relatív magas kora ellenére ugyanis számos előnnyel bír, mivel a szalagos rendszerek a tartósság mellett még mindig a legenergiatakarékosabb és így leginkább költséghatékony megoldásnak számítanak, hiszen az íráson és az olvasáson kívül maga a szorosan vett adattárolás nem igényel áramot. Ugyanakkor, részben a törvényi előírások szigorodása miatt, egyre többféle területen van igény a tartós adattárolásra, a biztonsági kamerák felvételeitől az egészségügyi és biztosítási adatokon át a pénzügyi információkig.
Az összevonás után a Sun Systems vezetője a szerver-üzletág eddigi feje, John Fowler lesz. Első körben a fejlesztési területeket integrálják, míg az értékesítés, átmenetileg legalábbis, elkülönült marad. A Sun adattárolási részlegének jelentősége akkor nőtt meg igazán, amikor 4,1 milliárd dollárért megvásárolták a StorageTek-et, egyúttal nagymértékben kibővítve ügyfélkörüket is. A vállalat részéről egyébként tagadták, hogy az összevonás elbocsátásokkal jár majd, ugyanakkor az átfedések és a racionális érdek nyilvánvalóan szükségessé tesz majd bizonyos fokú leépítést. A Sun intézkedésében egyébként nincsen semmi meglepő, tekintve, hogy az IBM és a HP például korábban már szintén végrehajtotta ezt az összevonást.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A 7 éves Bitget új vezetővel és globális ambíciókkal ünnepel
A Bitget, a világ legnagyobb Universal Exchange-e (UEX) tovább erősíti globális márkastratégiáját és felhasználói fókuszát azzal, hogy Ignacio Aguirre Francót nevezte ki új marketingigazgatójának (CMO).
Az újgenerációs adatközpontok igényeire optimalizálva fejleszt a Schneider Electric
A Schneider Electric az NVIDIA-val együttműködve egy új, átfogó megoldást fejleszt a megawattos teljesítményű rackek kiszolgálására. Az eszköz támogatja a 800 V DC rendszerre való átállást, miközben áramátalakítást, megnövelt biztonságot és energiatárolási funkciót is kínál.
Megérkezett az SAP fejlesztői forradalma
Az SAP a TechEd 2025 konferencián mutatta be legújabb fejlesztői innovációit, amelyek a mesterséges intelligenciát mélyen integrálják a fejlesztési folyamatokba. Az SAP Build új, MI-alapú funkciói, a bővülő adatökoszisztéma és a fejlett Joule ügynökök révén a fejlesztők minden korábbinál gyorsabban és magabiztosabban alakíthatják át ötleteiket működő alkalmazásokká. A vállalat emellett vállalja, hogy 2030-ig világszerte 12 millió ember számára nyújt MI-képzést, segítve őket a technológiavezérelt munkaerőpiac elvárásainak teljesítésében.
A női vásárló ma a legerősebb piaci erő – mégis félreértik a márkák
A gazdasági válságok átrendezik a fogyasztói szokásokat, ezért ma különösen fontos látni, kik irányítják valójában a vásárlói döntéseket. A B2W – Business to Woman legfrissebb, 2025-ös reprezentatív kutatása azt mutatja, hogy a nők szerepe tovább erősödött: míg 2022-ben a vásárlások 85%-ában volt meghatározó a befolyásuk, 2025-re ez az arány 89%-ra nőtt. A kutatás eredményeit a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozatának rendezvényén mutatták be.
Új korszak a vállalati működésben: szövetségre lépett a Konecta és a CrewAI
A Konecta, a vásárlói élmény (CX) és digitális szolgáltatások egyik vezető globális szereplője stratégiai partnerségre lépett a CrewAI-jal, a többrésztvevős (multi-agent) mesterséges intelligencia megoldások úttörőjével. A két cég közösen alakítja át az ember és az AI együttműködésének módját: a humán szakértelem, a kiemelkedő ügyfélélmény és az AI képességeinek kombinációja révén mérhető üzleti értéket teremtenek minden ügyfélkapcsolati ponton.

