Elindult a Google reklámklip-szolgáltatása

MTI Sajtóadatbank, 2007. október 12. 11:04

A YouTube videómegosztó portálra feltöltött klipekkel bővíti reklámszolgáltató programjának kínálatát a Google.

Az amerikai informatikai óriásvállalat 1,65 milliárd dollárért (308 milliárd forint) vette meg tavaly a portált, és most nekiállt, hogy termőre fordítsa a befektetést.

Az AdSense hirdetési programhoz csatlakozott honlapüzemeltetők egyelőre mintegy száz médiavállalat - tehát nem a több százezer amatőr alkotó - YouTube-videói közül válogathatnak weboldaluk tematikája alapján. Így például egy internetes autókereskedés a motorsporttal kapcsolatos felvételeket helyezhet el a honlapján.

A szöveges hirdetések és bannerek, azaz grafikus reklámcsíkok a videólejátszó körüli keretben jelennek meg. A hirdető akkor fizet, ha a felhasználó ezekre ráklikkel, de ha zavarja a reklám, akár el is tüntetheti a keretből. A bevételből a felületet biztosító partner és a tartalomszolgáltató is részesül.

Az ötlet alapja, hogy a videók érdekesebbé tehetik az oldalt, fokozhatják a látogatók érdeklődését, ezért aztán tovább időznek az oldalon és közben reklámot is fogyasztanak. Így egyaránt jól jár a honlap üzemeltetője, a hirdető és a Google. A szolgáltatás egyelőre angol nyelven és csak az Egyesült Államokban érhető el.

"A lépés várható volt, de meglepő, hogy ilyen sokáig tartott, mire megtették" - mondta Ben Schacther, az amerikai U.S. Bancorp (USB) pénzintézet elemzője a The Daily Telegraph című brit lapnak.

A 2005 februárjában indult YouTube alig egy év alatt a legnépszerűbb videómegosztó portál lett. A Google 2006 októberében vásárolta fel. Ez volt az iparág egyik legnagyobb szabású akvizíciója, és az amerikai óriáscégre azóta erős nyomás nehezedik, hogy bizonyítsa, megérte a befektetés.

Az új szolgáltatás szerdán indult, egy nappal azután, hogy a Google-részvény ára meghaladta a 600 dolláros határt. Elemzők további emelkedést jósolnak, részben annak alapján, hogy pletykák szerint a cég 2007 elején "Gphone" néven piacra dobhatja az első Google-mobiltelefont és a mobilinternet-piacon is kamatoztathatja reklámszakmai tapasztalatait. A cég erősen függ az internetes hirdetési piactól, mivel bevételét szinte teljes egészében ez hozza.

Egyes tudósítások szerint elképzelhető, hogy a cég már novemberben bemutatja a mobiltelefonra kifejlesztett operációs rendszerét, februárban pedig megjelenhet a Google-márkájú készülék.

"A Google-mobil rövid idő alatt az Apple iPhone-jához fogható részesedést szerezhet a készülékek piacán" - mondta a The Guardian című londoni lapnak Douglas Anmuth, a Lehman Brothers befektetési bank elemzője. A legújabb fejlemények alapján a Lehman 714 dollárra teszi a Goolge-részvény célárát, magyarul az elemzők szerint a részvény nagy valószínűséggel el fogja érni ezt az árat. Az értékpapír 2004 augusztusában került a tőzsdére 85 dolláros kibocsátási áron.

Kulcsszavak: Google YouTube

Internet ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Digitális Sötétség: Mianmarban a telekommunikáció is összeomlott

A Mianmar középső részét sújtó 7,7-es erősségű földrengés nem csak emberéleteket követelt és épületeket rombolt le, hanem az ország telekommunikációs infrastruktúráját is súlyosan megrongálta, digitális sötétségbe taszítva milliókat.
 

 

2025. március 28. 20:17

Kamu vállalkozások a Google térképeken

A Google jogi lépéseket tett olyan csalók ellen, akik több mint 10 000 hamis vállalkozást regisztráltak a Google Maps szolgáltatásban, megtévesztve ezzel a felhasználókat és károsítva a valódi vállalkozásokat.​ 

2025. március 24. 20:21

Adatok, adatbázisok a háborús bűnökről

A háborús bűncselekmények bizonyítékainak megőrzése és kezelése kulcsfontosságú az igazságszolgáltatás számára, különösen az olyan konfliktusok esetében, mint az Ukrajnában zajló háború. Az Eurojust, az Európai Unió igazságügyi együttműködési ügynöksége, jelentős lépéseket tett ezen bizonyítékok összegyűjtése és megőrzése érdekében, ugyanakkor szükség lenne a közösségi platformok törölt adataira is.

2025. március 21. 16:49

Miért fontosak a komplex grafikai megoldások?

Minden cég azt szeretné, hogy vonzó márka legyen a közönség számára. Ehhez mindenképp kell egy kiemelkedő, emlékezetes arculat. Az ideális design nem csupán versenyelőny, hanem egyfajta felhasználói élmény, bármi is legyen a portéka.

2025. március 18. 21:06

Lesz-e magyar Oscar? (A filmipar és a technológia)

Március 2-án a világ szeme ismét Hollywoodra szegeződik, aki akarja, akár élőben is nézheti a 2025-ös Oscar-gálát. Az idei esemény különösen izgalmas az informatikai és technológiai vonatkozások miatt, hiszen a filmipar egyre inkább a digitális világ eszközeire támaszkodik. Több jelölt is kiemelkedő technológiai megoldásokat vonultat fel, és az Akadémia már előre kihirdette azokat az innovációkat, amelyek idén technikai Oscar-díjat érdemeltek. 
UPDATE: Korábbi hírünket aktualéizáltuk a Mediator sajtóanyagával, amely az esélyeket latolgatja, beleértve a magyar Oscar esélyét is.

2025. február 26. 14:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12