1 milliárd szem rizzsel támogatták az internetezők az ENSZ kampányát

Mészáros Péter, 2007. november 12. 07:05

Az Egyesült Nemzetek egy igen érdekes kampányt indított, melyben kizárólag internetezők vesznek részt, egy kis játékkal és néhány kattintással úgy segíthetünk az éhezőkön, hogy közben adományokat sem küldünk.

Az ötlet kitalálója, John Breen egy kizárólag reklámokra épülő támogatási rendszert dolgozott ki. A http://www.freerice.com oldalra belépve a felhasználó kis nyelvészeti játékkal találja magát szemben. Nem kell számlaszámokra befizetni, nincsenek szerencsétlen sorsú éhező gyerekekről készült sokkoló képek, csupán egy egyszerű kérdés megnyugtató zöld háttér előtt. A rendszer megad egy szót, és annak négy lehetséges szinonimáját, melyek közül csak egy valós. Mindössze az a feladatunk, hogy nyelvtudásunkat tesztelve rákattintsunk a szerintünk helyes rokon értelmű szóra, a rendszer pedig közli, hogy helyes-e a válasz, ha nem, mi a megoldás, és hogy éppen 10 szem rizzsel támogattunk az éhezőket. A válaszok alatt ugyanis nem túl tolakodó módon reklámokat helyeztek el, és ezek bevételéből jön létre adományunk. Az elemzők szerint az oldal igazi mérföldkőnek számít, és nem csak az adományok gyűjtésében, ezt mutatja az is, hogy október 7-én, megnyílása napján mindössze 830 szem rizst gyűjtöttek, november 8-án azonban már csak azon az egy napon 77 milliót. Akinek tehát kedve van egy kis fejtörőhöz, látogassa meg az oldalt, angolul beszélők előnyben.

 

Kiss Ádám Zoltán

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A jövő megoldásai ma születnek – kreatív fiatalok a mentális jóllétért

Áprilisban a stressztudatosság hónapjába léptünk – ez remek alkalmat kínál arra, hogy jobban odafigyeljünk mentális egészségünkre. A stressz hatásai és annak kezelési lehetőségei idén központi szerepet kaptak a Samsung és az EdisonKids által szervezett Megoldások a holnapért kihívás keretében.

2025. április 19. 15:39

Ismét az FT 1000 ranglistán a magyar ServerElite

A ServerElite immár második alkalommal került fel a Financial Times és a Statista által évente összeállított FT 1000 listára, amely Európa leggyorsabban növekvő vállalkozásait rangsorolja. A budapesti székhelyű cég új és használt szerverek forgalmazására, valamint testreszabott IT-megoldásokra szakosodott – és a lista elismeri azokat a vállalatokat, amelyek organikus növekedéssel, külső tőkeinjekció nélkül értek el kiemelkedő árbevétel-bővülést több éven keresztül.

2025. április 19. 13:48

Digitális böjt: Hogyan találhatunk csendet a képernyők világában?

A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és az önvizsgálat időszaka. Az étkezési korlátozások mellett egyre többen érzik úgy, hogy a mentális tisztulásra is szükségük van – például digitális értelemben is. 

2025. április 19. 11:59

21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija

A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.

2025. április 19. 10:22

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12