Megújuló energiaforrást használ a Pannon új székháza
Megújuló, környezetbarát energiaforrást, geotermikus hőszivattyús hőenergiát tervez alkalmazni a Pannon most épülő törökbálinti székházának ellátására. A Pannon Közel a környezethez programja keretében megvalósuló megoldás hazánk egyik legjelentősebb ilyen jellegű projektje lesz.
A Pannon épülő új székháza sok tekintetben egyedülálló beruházás. Magyarországon eddig nem alkalmazott, teljesen új irodakoncepciót teremt, mely a benne dolgozó emberek interaktivitására és az alkotómunkára helyezi a fő hangsúlyt. Az épület a nyolchektáros völgy területének mindössze 7,55 százalékát foglalja majd el a megengedett 30 százalék helyett. A terület 69 százalékát megőrzik zöldterületként, bár az előírás mindössze 40 százalék lenne. Az új székház fűtési és hűtési rendszerét jelentős részben geotermikus hőszivattyús energia felhasználására alapozzák. A rendszer a 180 darab, 100 méter mélyen elhelyezett úgynevezett földhőszondák segítségével kinyert, 15 fokos földhőt három hőszivattyú segítségével nyáron hűtésre, télen fűtésre használja fel. A beruházás a becslések szerint mintegy tíz év alatt térül meg. A hőszivattyús rendszer teljesítménye 860 kilowatt a fűtéshez, 960 kilowatt a hűtéshez.
Kapcsolódó cikkek
- Környezetvédelmi stratégia a Canonnál
- Cisco globalizációs központ az indiai Bangalorban
- A Sun bemutatta új generációs, energiatakarékos adatközpontjait
- Az Apple is környezettudatos változásokat vezetett be
- Átfogó újrahasznosítási programba kezd a Sony
- Pannon: 18,494 milliárd forint EBITDA
- Pannon: a pénzügyi stabilitáson volt a hangsúly
- Bezöldült a Google
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyarország legkorszerűbb munkahelyét építi a Pannon
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.