Arab tőkeinjekció a Sonynak
A Mohamed bin Rasid al-Maktum trónörökös irányítása alatt működő Dubai International Capital (DIC) részesedést szerzett a japán Sony vállalatban. A felek az ügylet anyagi részleteit egyelőre nem hozták nyilvánosságra. A piaci elemzők azonban úgy sejtik, hogy az arab befektetési társaság minden bizonnyal a részvények kevesebb mint 5%-át szerezte meg, ugyanis az ennél nagyobb mértékű felvásárlásokat már jelenteni kell a helyi illetékes hatóságoknál, ám ez nem történt meg. A DIC képviselői még nyáron bejelentették, hogy olyan másfél milliárd dollárt szeretnének egy japán cégbe befektetni, s ha tartották magukat korábbi terveikhez, akkor ez a Sony részvényeinek a 3%-át jelenti.
A bejelentés hírére a japán elektronikai konszern papírjainak az árfolyama zárásig 4,6%-ot emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- A Sony-vezér elismerte cége felelősségét a mostani DVD formátum-háborúban
- Sony - prognózis felemelése
- Sony-Qimonda vegyes vállalat chipgyártásra
- A Sony kivásárolja LCD üzletágából a Toyotát
- A Sony eladja Cell csipgyártó-üzemeit?
- Átfogó újrahasznosítási programba kezd a Sony
- A Sony is a CMOS iparba fektet
- Szlovákia - 1700 új munkahelyet teremtenek a monitorgyárak
- A Nintendo piaci tőkeértékben megelőzte a Sonyt
- A Nintendo piaci értéke megközelíti a Sony-ét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.