A HP tesztelési szolgáltatásokkal bővít
Bejelentése szerint a HP Magyarországon is megjelenik az Application Lifecycle Optimization (ALO) szolgáltatáscsomagjával. Ezen szolgáltatások a 2006-os Mercury akvizíció során a termékpalettára került Quality Center és Performance Center funkcionalitása köré épülve támogatják ügyfeleket a szoftverfejlesztéssel kapcsolatos követelménykezelés, minőségbiztosítás, funkcionális és teljesítmény-tesztelés folyamatainak stratégiai és gyakorlati szintű menedzselésével.
A HP ALO szolgáltatások segítségével az ügyfelek jobban menedzselhetik fejlesztési és alkalmazás-bevezetési projektjeiket, folyamatosan kézben tarthatják alkalmazásaik minőségét, teljesítményét, mindezt jelentős költségmegtakarítás és kockázatcsökkenés mellett.
„A HP Quality Center és HP Performance Center termékekhez kapcsolódó szolgáltatásokat főként olyan vállalatoknak ajánljuk, akik lépni szeretnének a core-business-t támogató alkalmazások minőségének javítása érdekében, és szakértelemhiánnyal, esetleg munkaerőhiánnyal küszködnek az informatika ezen területén” – mutatott rá Dacher László, a HP ALO szolgáltatásokért felelős vezetője.
A HP ALO szolgáltatási üzletágának termékei közül jelenleg az alábbiak vehetők igénybe:
· Tesztstratégia készítés: a tesztstratégia határozza meg a szoftvertesztelési életciklust. Az üzlet által definiált minőségügyi célokat és a megtérülési mutatókat szem előtt tartva optimalizál a folyamatok, a rendelkezésre álló idő és emberi erőforrások közt.
· Szoftverminőség - módszertani tanácsadás: jelenlegi fejlesztési/tesztelési folyamatok átvilágításán nyugvó állapotfelmérés – javaslattétel - roadmapkészítés.
· Change Impact Testing (SAP, Oracle, stb.): az ERP alkalmazások életciklusában rendszeresen előforduló változtatások, patch-ek bevezetésének minőségbiztosítását javítja, a tesztelési ráfordításokat csökkenti, illetve a bevezetési kockázatokat csökkenti, azáltal, hogy kiértékeli a változtatásoknak az alkalmazás egyes komponenseire gyakorolt hatását.
· Teljesítménytesztelés (SAP, Oracle, stb.): éles ERP alkalmazás- és patch-bevezetéseket megelőző, a rendszer monitorozása mellett, valós felhasználói tevékenység szimulálásával megejtett terheléses próba. A teljesítményproblémákat okozó szűk keresztmetszeteket és az alkalmazás terhelhetőségének a határait derítjük fel. Igény esetén lehetőség van a pontosabb hibabehatárolásra a Diagnostics szolgáltatás igénybevételével.
· Quality Center bevezetés: a HP Quality Center bevezetése és testreszabása HP-s módszertan és jógyakorlatok alapján.
· Performance Center bevezetés: a teljesítmény-tesztelő rendszer megtervezése és méretezése az ügyfél elvárásai és infrastrukturális adottságai alapján, majd telepítés, konfigurálás, bevezetés, oktatás és mentoring.
· Teljesítménytesztelési szolgáltatás: a rendszer folyamatos monitorozás mellett, jól bevált end2end megközelítéssel történő terheléses próbája a szűk keresztmetszetek és a terhelhetőség felderítésére.
· Funkcionális tesztelési szolgáltatás: tesztelési terv készítés; az üzleti folyamatok tesztelése (a tesztelési terv alapján); hibalista előállítása.
· Üzleti szolgáltatások és SOA minőségbiztosítása és teljesítmény-ellenőrzése: funkcionális validálás; teljesítmény optimalizálás; minőségbiztosítás: a SOA szolgáltatások rengetegében követhetőség és hatáselemzések biztosítása
· Quality factory – lehetőséget kínál a teljes tesztelési feladatkör (többnyire nem „core business”) kihelyezésére
· Folyamatjavító szolgáltatások
- Felmérés
- Folyamatok meghatározása
- KPI-k meghatározása
- Folyamat automatizálás
· Minőségbiztosítási szolgáltatások
- Követelmények ellenőrzése
- Tesztesetek meghatározása
- Tesztadatok meghatározása
- Teszt végrehajtás
- Teszt automatizálás
- Teljesítmény tesztelés
- Nem-funkcionális tesztelés
· Üzemeltethetőség biztosítása
- Üzemeltethetőség ellenőrzés
- Migrációs teszt
- Monitorozás kialakítása
A HP ALO szolgáltatások igénybevételének előnyei:
· A telepítéssel, a teljesítménnyel, a teszteléssel és más rendszerbevezetési tevékenységekkel járó kockázatok enyhítése;
· Bejáratott tanácsadói és szakértői csapat;
· A HP szoftvertermékeiből kinyerhető érték maximálása a bevált gyakorlat átadásán és a folyamatos mentori támogatáson keresztül;
· A szolgáltatást a HP biztosítja, így az ügyfél minden energiájával az üzleti működésre koncentrálhat.
Kapcsolódó cikkek
- Hewlett Packard: töretlen fejlődés és növekedés
- HP Integrity kiszolgálók - most és a közeljövőben
- Két új négymagos HP munkaállomás
- Hazai partnerekkel, hazai környezetre, hazai cégeknek
- Több vezető távozott a Hewlett-Packardtól
- HP: Optimalizált Üzleti Technológia
- Megsemmisített iratok - megszüntetett GVH-eljárás
- HP adattárház-alapú megoldás a MAVIR-nál
- Új gesztenyefasort ültet Budán a Hewlett-Packard
- Új kereskedői csapat a HP-nál
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.