Magyar cégek kifogásolják a 25 milliárdos központosított szoftver-tendert

A központosított közbeszerzési eljárás alapján keretmegállapodást kötnek már korábban beszerzett szoftver licencek bővítésére, kiegészítésére, meghosszabbítására, verziókövetésére, cseréjére, valamint új szoftverlicencek beszerzésére és kapcsolódó szolgáltatások teljesítésére - áll a Közbeszerzési Értesítőben.
A három cég, az Open SKM Agency Kft., az ULX Nyílt Forráskódú Tanácsadó és Disztribúciós Kft., valamint a Multiráció Kft. szerint a pályázat versenykorlátozó, mert gátolja a nyílt forráskódú szoftvertermékek felhasználásának esélyegyenlőségét az oktatásban és az államigazgatásban - mondta Kürti László. A nyílt forráskódú szoftverek programjának dokumentációját nyilvánossá teszik, míg a zárt forráskódúakét, mint amilyenek a Microsofté, nem.
A tenderdokumentáció műszaki leírása alapján feltételezhető, hogy csak Microsoft szoftverrel lehet pályázatot nyerni. Ezért a három cég először konzultációt kezd a Közbeszerzési Döntőbírósággal, kezdeményezik a kiírás visszavonását a Miniszterelnöki Hivatalnál valamint bejelentést tesznek az Európai Bizottságnál - mondta Kürti László.
Hangsúlyozta, hogy a Microsoft ugyan a kormányok rendelkezésére bocsátja a szoftver kód említett dokumentációját, de az esetleges fejlesztéseket nehezen lehet megvalósítani, vagy azok egyáltalán nem illeszthetők a Microsoftéhoz. A brit BECTA ügynökség, amely oktatási kommunikációs és technológiai ügyekkel foglalkozik egy nemrégiben készült felmérésében megállapította, hogy az általános iskolák esetében a szoftverekkel kapcsolatos összes költség 75 százalékkal, a középiskolákban pedig minimum 25 százalékkal csökkenthető nyílt forráskódú szoftverek alkalmazásával.
Az Open SKM Agency Kft. a Sun Microsystems StarOffice nevű szoftverének magyarországi képviselöje, az ULX Nyílt Forráskódú Tanácsadó és Disztribúciós Kft. nemzetközi nyílt forráskódú vállalati termékek, többek között a Red Hat disztribútora és fejlesztője, a Multiráció Kft. szintén önálló nyílt forráskód alapokon végez szoftverfejlesztéseket.
Kapcsolódó cikkek
- A Központi Szolgáltatási Főigazgatóság reagálása a vádakra
- Szabadalomsértéssel vádolják Kínában a Microsoftot
- 140 milliót fizet a Microsoft szabadalomsértés miatt
- Dollármilliárdos Microsoft-Lenovo szoftverüzlet
- Ezúttal a Microsoft nyert pert az Alcatel-Lucent ellen
- Microsoft-Novell: újabb részletek a műszaki megállapodásról
- Intellektuális kalózkodással vádolják a Microsoftot
- A Novell ismerteti a Microsofttal kötött megállapodás részleteit
- 1.2 milliárd dollárért vásárol MS-szoftvereket a Lenovo
- Már több mint félmillió érvényesített Windows Magyarországon
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.