857 millió vásárló az interneten

MTI Sajtóadatbank, 2008. január 29. 10:03

Az online populáció bő 85 százaléka, nagyjából 875 millió ember vásárolt már valamit interneten keresztül - áll az ACNielsen legfrissebb kutatási jelentésében.

A nemzetközi piackutató vállalat két éve végzett először globális trendkutató vizsgálatot az internetes vásárlási szokásokról. Akkor a világ lakosságának durván egytizede - 627 millió ember - vásárolt már legalább egyszer az interneten. Két év alatt tehát nagyjából 40 százalékkal bővült a piac, és csak az elmúlt hónapban az összes internetező több mint 50 százaléka bonyolított le minimum egy online vásárlást.

Leginkább Dél-Koreában terjedt el a netes kiskereskedelem. Ott a felhasználók 99 százaléka vett már valamit az interneten. A távol-keleti ország után Nagy-Britannia, Németország és Japán következik egyaránt 97 százalékos aránnyal. Az Egyesült Államok 94 százalékkal a nyolcadik.

Az összes megkérdezett 41 százaléka nevezte meg a könyvet a legutóbb vett három termék vagy szolgáltatás között, így ez a legnépszerűbb árucikk. A legtöbb könyvrendelést fejlődő országokban, Kínában, Brazíliában, Vietnamban és Egyiptomban adták le az internetezők.

A második legnépszerűbb a ruházat, kiegészítők és lábbelik kategória. Itt tapasztalható legnagyobb növekedés - két év alatt húszról 36 százalékra nőtt az ilyesmit vásárlók aránya.

A harmadik helyre a repülőjegy került a dvd-k, hanghordozók és videojátékok csoportjával együtt: egyaránt 24 százalék említette ezeket, míg háztartási elektromos készülék vásárlásáról a megkérdezettek 23 százaléka számolt be.

A dombornyomású hitelkártya messze a leggyakoribb fizetési módszer. Az online beszerzések 60 százalékát bonyolították így, a PayPal rendszert a vásárlók negyede választotta. A hitelkártyával fizetők körében 53 százalékos aránnyal a Visa típus a legnépszerűbb, maga a kártyás fizetés pedig Törökországban, ahol a vásárlók 91 százaléka egyenlítette ki a számlát ezen a módon.

Az ACNielsen szerint a fogyasztók ragaszkodnak a megszokott webhelyekhez. 60 százalék arról számolt be, hogy majdnem mindig ugyanott vásárol. A tavaly december 7-i mérések szerint az eBay éri el a legtöbb fogyasztót - egy nap alatt 124 millió főt, az alapsokaság 36,1 százalékát. A második az Amazon webáruház lett 29,1 százalékkal (99,8 millió látogatóval), a harmadik pedig az amerikai Target Corporation kiskereskedelmi áruházlánc online üzlete (11 százalék - 37 milliós közönség).

A 15 éven felüli online populációra nézve reprezentatív kutatásban 48 európai, ázsiai, észak-amerikai és közel-keleti országból összesen 26 312 internetfelhasználó vett részt.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB bemutatja legújabb okosotthon-termékét

Az ABB bejelentette a OneTouch érintőképernyős kezelőpanel piacra dobását, amely zökkenőmentesen integrálja egyetlen eszközbe az okosotthon- és a kaputelefon felügyeleti rendszereket.

2024. október 14. 13:10

Digitális megoldásokkal csökkenthető a tűzesetek kockázata

Az elmúlt hónapokban több jelentős tűzeset is történt Magyarországon, köztük a visegrádi hoteltűz, vagy a Miskolctapolcai Barlangfürdőben keletkezett incidens, mely komoly károkat okozott. Ezek a tragédiák ismét ráirányították a figyelmet a tűzvédelmi rendszerek fontosságára, illetve arra, hogy elengedhetetlen ezeknek az eszközöknek a rendszeres karbantartása és ellenőrzése.

2024. október 13. 15:31

Fenntartható jövőért elismerésben részesült a természetbarát napelempark fejlesztője

A BCSDH nyolcadik alkalommal hirdette meg a Fenntartható jövőért díjat, amellyel a rendszerszintű változások érdekében végzett kiemelkedő vállalati és vezetői teljesítményeket ismeri el. Idén a Biodiverzitás megőrzése és helyreállítása kategóriában a SolServices Kft. újgenerációs napelempark koncepciója lett az egyik fődíjas. A koncepció mentén megvalósított Lumen Park Szolnok nem csak Magyarországon, de az egész világon is az első természetbarát napelempark. 

2024. október 13. 10:23

Összefog a régiós IT ökoszisztéma

November 8-án az év legizgalmasabb nemzetközi IT programját szervezik meg Budapesten. A ME.ET. CEE egy egész napos ingyenes networking esemény és unconference több, mint 15 partner szervezésében. A helyszín Puzl CowOrKing, az IT szektor igényeire szabott flexibilis irodatér és közösségvezérelt hub. A szervezők közt van többek között a Startup Hungary, a Credo Ventures, a Launchub, az Óbudai Egyetem, az Interactive Venture és a Viber is. Céljuk összekapcsolni az IT- és startup szereplőket a Közép-Kelet-Európai régióban.

2024. október 12. 13:28

Szintet léphet a CO2-kibocsátás csökkentése a Schneider Electric új megoldásával

Új szintre emelhetik a vállalatok a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében tett erőfeszítéseiket a Schneider Electric új megoldása, a Zeigo Activate Lite segítségével. A szoftver lehetőséget teremt a felhasználók számára a dekarbonizációs célok pontos meghatározására, a kibocsátásuk kiszámítására, valamint arra, hogy kapcsolatba léphessenek olyan szolgáltatókkal, amelyek támogathatják őket mind a megújuló energia használatával, mind a hatékonysággal kapcsolatos céljaik megvalósításában.

2024. október 12. 10:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10