Megvalósulhat az egységes belépőrendszer

MTI Sajtóadatbank, 2008. február 11. 09:10

A három legnagyobb online birodalom, a Microsoft, a Google és a Yahoo, továbbá az IBM is csatlakozott az OpenID Alapítvány igazgatótanácsához. A szervezet célja, hogy mindenhol használható legyen ugyanaz a felhasználónév és jelszó.

Az OpenID (állandó identitás) mozgalmat tízezernél is több honlap támogatja. Becslések szerint nagyjából 120 millió ilyen név+jelszó párost hoztak létre világszerte.

Január végétől próbaképpen a Yahoo is bevezette a rendszert. Ez azt jelenti, hogy a cég portálján regisztrált felhasználók a Yahoo-azonosítójukkal beléphetnek az OpenID-hálózathoz csatlakozott összes többi oldalra is. Így nem kell honlaponként külön-külön regisztrálni, és minden oldalhoz újabb jelszót kitalálni és megjegyezni.

A több százmilliós ügyfélkört kiszolgáló óriáscégek csatlakozása az alapítvány igazgatótanácsához komoly lendületet adhat a rendszer terjedésének, már ha be is vezetik az állandó, a szolgáltatások között mozogni képes identitást, az internetezők pedig elfogadják a rendszert és elkezdik használni.

A BBC honlapján megjelent jelentés szerint még nem ismert, hogy például a Google Gmail, vagy a Microsoft Live Mail levelezőrendszeren mikortól működik az OpenID.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10