A szülőknek fogalmuk sincs, mit csinál gyermekük a világhálón
A Symantec, a Norton biztonsági szoftverek gyártója, fel akarta mérni, hogy mivel töltik idejüket az emberek a világhálón való szörfölés közben, ezért a Harris Interactive-val összefogva több ezer gyermeket és felnőttet kérdeztek meg online viselkedési szokásaikról. A kutatás leginkább az Egyesült Államokra, Nagy-Britanniára, Ausztráliára, Németországra, Franciaországra, Brazíliára, Kínára és Japánra terjedt ki. A Symantec a Norton Online Living Reportban összesítette a válaszokat.
Megfigyelhető, hogy világszerte a felnőtt internetezők 45 százaléka köt online barátságokat, mely arra enged következtetni, hogy a nevezetes szállóige, mely szerint ne állj szóba idegenekkel, nem érvényes az online kapcsolatokra. Még meglepőbb, hogy az online barátkozók fele érezte jobban magát ezekben a kapcsolatokban, mint a baráti viszonyaiban. További népszerű tevékenységek a világhálón: randevúzás, internetes közösségi oldalak, játékok.
Amit a gyerekek csinálnak világszerte a világhálón….
Vajon a szülők valóban tudják mit csinál gyermekük internetezés közben? A szülők az Egyesült Államokban azt hiszik, hogy gyermekeik havonta két órát töltenek a számítógép előtt, valójában azonban ez a szám mintegy húsz óra! A 13-17 év közötti tinédzserek 41 százaléka szerint szüleiknek fogalamuk sincs arról, hogy mire keresnek rá az interneten.
Íme egy lista, hogy ténylegesen mit csinálnak a gyerekek az interneten:
- Barátkoznak. Minden tíz, 8 és 17 év közötti gyerek közül 4 szerez barátokat online. Ha a tinédzsereket nézzük, ez az arány 60 százalékra emelkedik. Minden harmadik amerikai gyerek nyilatkozott úgy, hogy szívesebben tölti idejének nagy részét online ’barátaival’.
- Közösségi kapcsolatépítés. A tinik 67 százaléka látogatja „állandóan” vagy „gyakran” az internetes közösségi oldalakat. Amikor ilyen oldalakról van szó, a gyerekek viselkedése hasonlít szüleikére. Ebben az esetben míg az amerikai szülők 47 százaléka szörföl „állandóan”, „gyakran” vagy „néha” ilyen oldalakon, addig gyerekek 46 százalékára jellemző ugyanez. Ha Kínát nézzük, ez a szám 78 és 85 százalék.
- Vásárlás. Minden harmadik amerikai gyerek nyilatkozott úgy, hogy „nagyon magabiztos” vagy „magabiztos” az online vásárlás során. Ez az érték eléri a 69 százalékot a kínai fiatalokat tekintve.
- Személyes adataik kiadása. 10 gyermekből 4 kapott már online felkérést személyes adatainak kiszolgáltatására.
- Idegenek próbálják megközelíteni őket. Az amerikai fiatalok 16 százalékát próbálták már megkörnyékezni idegenek. Habár a felnőttek csupán 6 százaléka gondolja úgy, hogy idegenek megpróbálhatnak a gyermekek közelébe férkőzni.
Íme az egyik legmegdöbbentőbb adat: világszerte a szülők mintegy 48 százaléka gyakorol csak szülői kontrollt gyermekük online tevékenységére.
További megállapítások a Norton Online Living Reportból:
- Blogolás. Minden öt felnőttből egy szerkeszt személyes blogot. Ez a szám Kínát és Brazíliát nézve még meredekebben emelkedik: 87 és 44 százalékra.
- Online randik. Kétszer annyi férfi szervezett már online randikat, mint nő szerte a világon.
- Extra! Extra! Hírek első kézből online. Az internetet használók több mint a fele nyilatkozta azt, hogy a legfrissebb híreket inkább online portálokon olvassa, mint hagyományos nyomtatott lapokban.
- Szépség és divat. 10 internethasználóból 4 szerzi be szépségápolási és divatkellékeit a világhálón keresztül. Brazília vezeti a sort mintegy 69 százalékkal.
- Magabiztos online vásárlás. Az internetezők fele érzi bizonságban magát online vásárlás közben, 78 százalékkal leginkább Nagy-Britanniában és 63 százalékkal az Egyesült Államokban. Míg a lista végén Japán áll, ’mindössze’ 33 százalékuk érzi magát biztonságban online vásárlás közben.
- XXX online. Minden harmadik felnőtt nyilatkozta azt, hogy pornográf tartalmú oldalakat látogat, Kínában és Brazíliában ez az arány egyharmad.
- Játékok. 10 felnőttből 4 rendelkezik saját videojáték konzollal, kivéve Németországot: ott ez az arány 10-ből 2 felnőtt.
- Sztereotípiák. Sokkal több férfi követi a sportközvetítéseket online, mint nő.
- E-mailek. Szinte minden felnőtt (98,6%) e-mailezik minden országban.
Ön milyen tevékenységeket folytat online? Látogasson el a www.norton.com/onlineliving oldalra, és részt vehet az aktuális kutatásban.
„A szülők a sötétben tapogatóznak, amikor arra kerül a sor, hogy elmondják, mit is csinálnak a gyerekeik internetezés közben. Fogalmuk sincs, hogy gyerekeik mennyi időt töltenek a világhálón. Nem tudják azt sem, hogy milyen oldalakat látogatnak, és mennyi időt töltenek azokon. Valamint leginkább azzal nincsnenek tisztában, hogy kikkel beszélnek gyerekeik a világhálón. Ez a kimutatás tökéletesen szemlélteti azt a digitális szakadékot, mely a szülők és gyerekeik között tátong. Eddig mindig megtanítottuk a kisgyerekeknek, hogy ne álljanak szóba idegenekkel az utcán, most azt is meg kell nekik tanítani, hogy legyenek biztonságban az idegenekkel körülvett online világban” – mondta Marian Merritt, a Symantec internetbiztonsági szakértője.
„Minden kétirányú kommunikációs technológiát – olyanok, mint a VoIP, chat, azonnali üzenetküldés - észrevétlenül beépítettünk az online játékokba, virtuális világba, elektronikus kereskedelemi és ehhez hasonló oldalakba. Ez az integráció olyan gyorsan történt, hogy végig sem gondoltuk igazán, hogy mindezek során idegenekkel is kapcsolatba léphetünk. Egyszerűen csak természetessé vált, hogy a világhálón született kapcsolatok begyűrűznek a való életbe is. Ami igazán meglepő, hogy ezek a begyűrűzések milyen gyorsan mentek végbe, és milyen mélyen beszivárognak szinte minden tevékenységbe, az online randizástól a kapcsolatépítésig, a banki műveletektől az információkeresésig” – mondta Bartha Hedvig, a Symantec szóvivője.
Még több információt szeretne?
Keresse fel a www.norton.com/onlineliving weboldalt még több hasznos információért, videókért és a teljes riportért.
Még több információra van szüksége a biztonságos internetezésről, beleértve azt is, hogy hogyan beszéljen gyermekével a világhálón való viselkedésről? Látogasson el a Norton Family Resource magyar nyelvű oldalára. Ezen az oldalon kérdéseket tehet fel, üzenetet küldhet, és elmondhatja javaslatait Marian Merrittnek, a Symantec internetbiztonsági szakértőjének.
Kíváncsi rá, hogy mennyire van tisztában az internettel és a biztonságos szörföléssel? Vegyen részt a Norton Cyber Smackdown játékban.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai hibákhoz kapcsolódó téveszmék
- Spam-áradat: Európa beelőzte Amerikát
- Symantec: tanácsadó oldal a családok online védelmére
- Az IT biztonsági költségek nagy részét a károk helyreállítása teszi ki
- A Symantec megjelentette a Norton SystemWorks új változatait
- Virtuális hidegháború fenyegeti a világot?
- Symantec: PC-szintű védelem az okostelefonok számára is
- Symantec: Vontu-akvizíció 350 millió dollárért
- A Symantec bemutatta a Database Security 3.0-t
- A vállalkozásoknak nincs megfelelően átfogó tervük egy katasztrófa esetére
IT ROVAT TOVÁBBI HÍREI
5 módszer, amivel kimaxolhatod a gamer laptopodban rejlő lehetőségeket
Statisztikák szerint globálisan a videojátékosok mintegy 36 százaléka játszott laptopról vagy desktopról 2024 második negyedévében. A gaming laptopokat alapvetően nagy teljesítményű játékra tervezték, ám sokoldalúságuk miatt számos egyéb célra is használhatók. Így, ha jelenleg csak a legújabb játékok futtatására használod a gamer laptopod, előfordulhat, hogy kiaknázatlan lehetőségek rejlenek az eszközödben.
Gamer ajándékötletek a karácsonyfa alá
Az idei ünnepi szezonban a Philips Evnia bemutatja prémium gamer monitor-kínálatát a legmodernebb OLED-kijelzőktől a nagy teljesítményű gaming megoldásokig.
Az AGON by AOC ünnepi gamer monitor kollekciója
Az idei ünnepi szezonban az AGON by AOC egy átfogó monitorkínálatot mutat be, amely a prémium OLED gaming kijelzőktől a nagy teljesítményű és pénztárcabarát megoldásokig terjed.
Vigyázat: Black Friday és karácsony? Kiváló terep az online csalók számára!
A Black Friday és a karácsonyi ajándékvásárlás időszaka hagyományosan az év legnagyobb online vásárlási hullámát hozza el. Az elmúlt években az e-kereskedelem robbanásszerű növekedést mutatott, de az év végi akciók idején és az ünnepi időszak heteiben a rendelések száma a legmagasabb az év során. A netes vásárlás egyszerűsége és gyorsasága azonban nemcsak a vásárlók számára, hanem az online csalóknak is nagy lehetőségeket jelent. Van megoldás a biztonságra.
Az LG bemutatta legújabb, 480 Hz képfrissítési rátájú OLED gaming monitorját
Az LG Electronics (LG) bemutatta legújabb, csúcskategóriás UltraGear OLED GX7 gaming monitorát (27GX790A modell). A kifejezetten játékosok számára tervezett új kijelző 27 hüvelykes képátlóval, QHD felbontással (2560 x 1440) és WOLED-kijelzővel érkezik. A monitor GtG válaszideje extra alacsony, 0,03 ms, emellett pedig akár 480 Hz-es képfrissítési rátára képes, ami a QHD OLED monitorok kategóriájában a legmagasabbnak számít. A 27GX790A az eddigi legkompaktabb UltraGear OLED-kijelző, négy oldalon gyakorlatilag szegély nélküli kialakításával lenyűgöző játékélményt kínál. A monitor a legújabb grafikus kártyákkal is zökkenőmentesen használható, köszönhetően a számos fejlett csatlakozási lehetőségnek, köztük a DisplayPort 2.1-nek.