TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
A telekommunikációs szolgáltatásokat nyújtó TvNetWork Nyrt. 2007-ben egy év alatt 36,7 százalékkal 2,98 milliárd forintra növelte árbevételét, és 723 millió forint mérleg szerinti nyereséget ért el, szemben az egy évvel korábbi 8 millió forinttal - jelentette a társaság a magyar számviteli szabvány alapján készült konszolidált gyorsjelentésben pénteken.
Az adózott nyereség 758 millió forint, és ebből az igazgatóság 35 millió forint (az MTI számítása szerint részvényenként 23 forint) osztalék kifizetését javasolja a március 20-ra összehívott éves közgyűlésen.
Az adó- és kamatfizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti nyereség (EBITDA) 72 százalékkal 734 millió forintra emelkedett.
A 2007. évi profitot közel 600 millió forint egyszeri tétel gyarapította a 2007 végén eladott két hálózatból származó nyereségként - jegyzi meg a jelentés, hozzátéve, hogy 2008-ban hasonló egyszeri tétellel nem számolnak. A gyorsjelentés kiemeli: ez az egyszeri tétel és a 2007 végi tőkeemelésből befolyt 600 millió forint stabilizálta a cég pénzügyi helyzetét, és lehetővé tette további akvizíciók elindítását.
A márciusra meghirdetett közgyűlésen várhatóan döntés születik három kisebb internetszolgáltató beolvasztásáról. Emellett több mint tíz kisebb-nagyobb cég megvásárlásáról folynak tárgyalások.
A beruházások eredményeként jelentősen nőtt az alkalmazottak száma, így a személyi jellegű ráfordítások 138,6 százalékkal 335 millió forintra nőttek.
Az üzemi szintű nyereség elérte a 843 millió forintot, szemben az egy évvel korábbi 39 millió forint veszteséggel. Ugyanakkor 2007-ben a tárasság 26 millió forint pénzügyi veszteséget számolt el, míg egy évvel korábban még 37 millió forint volt a pénzügyi profit.
A TvNetWork konszolidált mérlegének főösszege az időszak végén 4,35 milliárd forint volt, 37,8 százalékkal több az előző évinél. Az 1,524 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság saját tőkéje egy év alatt 45,5 százalékkal 2,31 milliárd forintra nőtt.
A TvNetWork részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde B kategóriájában lehet kereskedni. A papír a pénteki tőzsdenapot 351 forinton, a csütörtöki záróárnál tíz forinttal olcsóbban zárta és forgalma megközelítette a 33 millió forintot. Az elmúlt 52 hétben a részvény legmagasabb árfolyama 368 forint, a legalacsonyabb 195 forint volt.
Kapcsolódó cikkek
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- A Samsung tartja nyereségszintjét
- Közgyűlést tart a TvNetWork NyRt.
- A Getronics első féléve: több mint kétszeresére nőtt a veszteség
- GTS Datanet: 14%-os árbevétel-növekedés
- FreeSoft I. félév: megduplázott veszteség
- A Deutsche Telekom második negyedéve: 40 százalékkal csökkent a profit
- Magyar Telekom, I. félév: 7,5 százalékkal kisebb eredmény
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Partnerség a fenntartható töltési megoldásokért
Az elektromobilitás terjedésének elősegítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és a The Mobility House Solutions. A cél, hogy minél több, tömegközlekedési és logisztikai járműflotta számára biztosítsanak intelligens és fenntartható töltési megoldást, támogatva ezzel a globális dekarbonizációs törekvéseket is.
A Bluebird új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését
A Bluebird International örömmel jelenti be, hogy John McGinty 2025 januárjától az USA szenior sales igazgatójaként csatlakozik a vállalathoz. Ez a lépés a Bluebird nemzetközi terjeszkedésének újabb fontos állomása, amelyet Réfi Balázs, a vállalat alapítója és korábbi vezérigazgatója irányít.
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.