Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
A világ nagyságra második számítógépgyártója, az amerikai Dell 14 százalékkal növelte nyereségét a 2007/2008-as üzleti évében, annak ellenére, hogy a negyedik negyedben 6 százalékkal csökkent a profit.
Az év egészében 2,9 milliárd dollár volt a cég adózott eredménye, a forgalom 61,1 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik negyedben 6 százalékkal, 679 millió dollárra csökkent az adózott eredmény - részvényenként 31 centre - , míg a forgalom 10 százalékkal, 16,0 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A bevételnövekedést segítette, hogy az egy évvel korábbihoz képest a számítógépek átlagos eladási ára 7,5 százalékkal, 1480 dollárra csökkent, viszont ugyanez megviselte az adózott eredményt.
Az elemzők 36 centes részvényarányos eredményt és 16,3 milliárd dolláros bevételt vártak a negyedben.
Az elmúlt nyolc hónapban a cég mintegy 3200-zal csökkentette alkalmazottai számát.
A Dell 2006-ban vesztette el világelsőségét a Hewlett-Packard-ral szemben, tavaly a világpiacon 15 százalékos volt a részesedése.
Kapcsolódó cikkek
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Az Albacomp újabb világmárkákat szervizel
- Üzleti modellt vált a Dell
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A Hewlett-Packard az első a PC-piacon
- Újra lendületben a Dell
- 4,5 milliárd dolláros Dell-WPP szerződés
- A Dell eredménye javult, de nem eléggé
- Embertelen munkafeltételek a Dell üzemeiben
- Beindult a termelés a Dell lengyelországi gyárában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Partnerség a fenntartható töltési megoldásokért
Az elektromobilitás terjedésének elősegítése érdekében együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és a The Mobility House Solutions. A cél, hogy minél több, tömegközlekedési és logisztikai járműflotta számára biztosítsanak intelligens és fenntartható töltési megoldást, támogatva ezzel a globális dekarbonizációs törekvéseket is.
A Bluebird új szenior sales igazgatóval erősíti USA-beli működését
A Bluebird International örömmel jelenti be, hogy John McGinty 2025 januárjától az USA szenior sales igazgatójaként csatlakozik a vállalathoz. Ez a lépés a Bluebird nemzetközi terjeszkedésének újabb fontos állomása, amelyet Réfi Balázs, a vállalat alapítója és korábbi vezérigazgatója irányít.
Új szintre lépett a régiós e-kereskedelem
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalmát több mint 24 százalékkal növelte 2024-ben 2023-hoz képest, míg külföldi piacokkal együtt a növekedés elérte a 39,3%-ot. A pepita.hu oldalon átlagosan 72 másodpercenként érkezett egy sikeres rendelés tavaly. Az online kifizetett vásárlások száma 47%-kal nőtt. Az 1 millió aktív felhasználót meghaladó közösségükre alapozva további növekedést prognosztizálnak mind hazai, mind nemzetközi szinten.
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.