Hálózatbővítés és növekedés az Externetnél
A közeljövőben tőzsdei bevezetésre kerülő Externet Zrt. továbbra is az egyik leggyorsabban fejlődő hazai internetszolgáltató: a tavalyi évben a piaci növekedést lényegesen meghaladó ütemben növelte ADSL-előfizetőinek számát, 2008-ban számuk meghaladhatja az ötvenezret.
Szélessávú előfizetői táborának intenzív növekedése miatt az Externet 10 Gbit/s sebességre bővítette a belföldi internet forgalmat kiszolgáló BIX kapcsolatát, nemzetközi irányban pedig 2 Gbit/s-re növelte sávszélességét. Az átviteli kapacitások bővítésével egy időben üzembehelyezésre került egy korszerű Cisco 7600 sorozatú központi útválasztó, mely akár 720 Gbit/s forgalmat is képes továbbítani.
A vállalat 2008-ban további jelentős növekedésre számít, emellett átvette a TVnet Kft. ADSL-előfizetői állományát, illetve rövidesen lezárhatja a VIVANET internetszolgáltató megvásárlását is – mondta el Pórffy András, az Externet elnök-vezérigazgatója. A társaság megkezdte saját, előfizetői hurok bérletre épülő szélessávú infrastruktúrájának kiépítését, a szolnoki hálózat januári üzembehelyezését 2008-ban újabb települések követik.
Az Externet Zrt. 2007-ben 2 milliárd forintos ábevételt ért el, mely 30 százalékot meghaladó növekedést jelent a 2006-os évhez képest.
Kapcsolódó cikkek
- Újabb pereket indíthat az Intel ellen az AMD
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Az Apple már a 10. legnagyobb mobilgyártó
- Teljes szélessávú lefedettséget szeretnének 2010-ig a németek
- A román kormány tőzsdére viszi a Romtelecom részvényeit
- Deutsche Telekom - 0,6 százalékkal mérséklődő eredmény
- Végül is kit illet meg a világ második legnagyobb mobilgyártója cím?
- A Zebra Technologies rekord árbevétellel zárta 2007-et
- A Synergon újabb Cisco minősítése: a világon ötödikként
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak
A robotgazdaság exponenciális térnyerése és a technológiai fejlődés újabb lehetőséget jelent, de egyben kihívásokat is tartogat a vállalatok számára. A mesterséges intelligenciával ellátott, úgynevezett intelligens robotok megoldást jelenthetnek számos globális problémára, mint a munkaerőhiány, az elöregedő társadalom, az ellátási láncok instabilitása, valamint a klímaváltozás hatásainak kezelése. Azonban annak érdekében, hogy az AI-alapú robotokat a leghatékonyabb és legbiztonságosabb módon tudja egy vállalat integrálni és használni, a jelenlegi munkaszervezési modellek radikális újragondolása szükséges.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Komoly változások a cégautópiacon – így készülhetnek fel a vállalkozások
A 2024. október 29-én benyújtott, és a kormány által november 25-én már el is fogadott törvényjavaslat értelmében a következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. Magyarország vezető mobilitási szolgáltatója, az Ayvens pénzügyi igazgatója, Jakus László 3 pontban foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat.
Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben
A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék – alig valamivel marad a világátlag alatt.