A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
Az Invitelt az egész negyedévre beszámítva, az amerikai, seattle-i székhelyű Hungarian Telephone and Cable Corp. (HTCC) tavaly az utolsó negyedévben 127,1 millió dolláros bevételt ért el, 158 százalékkal többet a 2006-os utolsó negyedévi 49,3 milliónál.
Az üzemi eredmény 153 százalékkal 16,7 millió dollárra ugrott 6,6 millióhoz képest, közölték a cégnél hétfőn.
Azonban 21,4 millió dolláros kamattehernek és 4,8 millió dolláros árfolyamveszteségnek "köszönhetően" a negyedévben 14,5 millió dolláros nettó veszteség keletkezett kisebbségi részesedések nélkül - egy évvel korábban 14,2 millió dolláros adózott eredménye volt a cégnek.
A lakossági hangforgalomból a bevétel 430 százalékkal 40,8 millió dollárra emelkedett, főleg az Invitel és a Tele2 Magyarország beszámítása miatt, ami 31 millió dollárral toldotta meg a bevételt a negyedévben.
A lakossági internetbevétel, beszámítva az Invitel 11,1 millió dolláros hozzájárulását, 12,6 millió dollárra nőtt a 2006-os utolsó negyedévi 1,1 millióhoz képest.
A HTCC széles sávú DSL ügyfeleinek száma az év végén 122 ezer volt az egy évvel korábbi 10 ezer helyett, főleg az Invitel hozzájárulása révén.
Ezzel tavaly egész évben a HTCC 103 százalékkal 385,2 millió dollárra növelte a bevételét a 2006-os 189,3 millióról.
Az üzemi eredményt lassította az Invitel beolvasztásának költsége, de így is 58 százalékkal 46,2 millió dollárra nőtt 29,3 millióról.
Az éves nettó veszteség, kisebbségi részesedések nélkül, 96,6 millió dollár volt, a 2006-os, 16,4 millió dolláros adózott eredmény helyett. Ezt főleg származékos és egyéb pénzügyi eszközök közel 70 millió dolláros leértékelésével és az Invitel megvásárlása miatt 43,9 millió dollárral megnőtt kamatteherrel magyarázták.
A HTCC, az Invitel márkanév alatt, a piacvezető alternatív vezetékes távközlési és széles sávú internetszolgáltató Magyarországon, több mint egymillió ügyféllel. Piacán a második számú szolgáltató a Magyar Telekom Nyrt. mögött. Ezen kívül jelentős szereplő a közép- és kelet-európai nagybani távközlési piacon.
A HTCC tavaly áprilisban kapta meg a magyar és a romániai versenyfelügyeleti hatóságok jóváhagyását az Invitel Távközlési Szolgáltató Zrt. felvásárlására. A Gazdasági Versenyhivatal tavaly októberben jóváhagyta azt is, hogy az Invitel megvásárolhassa a svéd Tele2-től a Tele2 Magyarország Kft.-t. Az integrációt úgy oldották meg, hogy a HTCC csoport vállalkozásai idén január elsejei hatállyal beolvadtak az Invitelbe. A cég hivatalos elnevezése az átalakulást követően Invitel Távközlési Zrt. lett. Az átalakulással az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadt a Hungarotel Zrt., a Pantel Kft., a HTCC Kft., a V-holding Zrt. és az Euroweb Zrt.
A Pantel Technocom Kft. önálló szolgáltató maradt, cégneve azonban Invitel Technocom Távközlési Kft.-re változott. A cég továbbra is a cégcsoport önálló jogi egységként működő tagja maradt, a társaság elsősorban a Mol Nyrt. számára nyújt távközlési szolgáltatásokat.
A cégjogi eljárás eredményeképpen az Invitel Távközlési Zrt. valamennyi beolvadó társaságnak jogutódjává vált.
Kapcsolódó cikkek
- Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A HTCC cégei az Invitel Távközlési Zrt.-be olvadtak
- HTCC: felvásárolja az osztrák Memorex Telex Communicationst
- Noreg: az idén 500 millió forint bevétel
- HTCC: több mint másfélszeresére nőtt a bruttó nyereség
- Deutsche Telekom: 7 százalékos profitnövekedés a negyedévben
- HTCC: befejeződött a Tele2 hazai üzletrészének felvásárlása
- A Samsung tartja nyereségszintjét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak
A robotgazdaság exponenciális térnyerése és a technológiai fejlődés újabb lehetőséget jelent, de egyben kihívásokat is tartogat a vállalatok számára. A mesterséges intelligenciával ellátott, úgynevezett intelligens robotok megoldást jelenthetnek számos globális problémára, mint a munkaerőhiány, az elöregedő társadalom, az ellátási láncok instabilitása, valamint a klímaváltozás hatásainak kezelése. Azonban annak érdekében, hogy az AI-alapú robotokat a leghatékonyabb és legbiztonságosabb módon tudja egy vállalat integrálni és használni, a jelenlegi munkaszervezési modellek radikális újragondolása szükséges.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Komoly változások a cégautópiacon – így készülhetnek fel a vállalkozások
A 2024. október 29-én benyújtott, és a kormány által november 25-én már el is fogadott törvényjavaslat értelmében a következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. Magyarország vezető mobilitási szolgáltatója, az Ayvens pénzügyi igazgatója, Jakus László 3 pontban foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat.
Közel 6 százalékkal bővülhet a globális reklámpiac 2025-ben
A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék – alig valamivel marad a világátlag alatt.