Román és bolgár piacelső frigye
Románia vezető szoftvercége felvásárolta Bulgária első számú információtechnológiai vállalatát - jelentette szerdán a Novinite bolgár hírügynökség. A román Siveco már 2003. óta folytatott "szoros" együttműködést a Latonia bolgár vállalattal. Külföldi céget román számítástechnikai vállalkozás eddig még nem szerzett - írja a hírügynökség.
A román cég növekvő nemzetközi piaci terjeszkedésének lehetőségét látja a bulgáriai befektetésben. Eddigi is exportált szoftvereket, az EU-ba, Kelet-Európába és a Közel-Keletre is. A Sivecot 1992-ben hozták létre, részvényese többek között az Intel Capital és a Siveco Hollandiában bejegyzett cége. Számos "e-megoldást" dolgozott ki, ügyfeleinek száma eléri az 1800-at, összesen 35 országban. A Latonia is számos nemzetközi cég, köztük a SAP, az Oracle és az IBM partnere.
A vállalati frigy értékét nem hozták nyilvánosságra. A jelentések szerint egyébként mindkét információtechnológiai cég első számú embere nő.
Kapcsolódó cikkek
- A magyar eladás lendített a Swisscom eredményén
- Hétéves az SAP Global Support Center
- Externet: tavaly 30 százalékkal nagyobb bevétel
- A Magyar Posta megújítja infokommunikációs infrastruktúráját
- Románia ötödik alkalommal a CeBIT-en
- 2,6 milliárdos forgalom felett a NEXON
- A HTCC tavalyi éve: meredek forgalomnövekedés és veszteség
- Nagyobb felvásárlásokra készül a Logitech
- Hálózatbővítés és növekedés az Externetnél
- Újabb pereket indíthat az Intel ellen az AMD
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az ünnepekre, átlagosan 84 036 forintot költenek és 6 személyt ajándékoznak meg. A PwC karácsonyi vásárlás kutatásából az is kiderül, hogy a TEMU és más külföldi online platformok előretörése ellenére a vásárlók többsége még mindig a hazai kereskedőknél költi el a karácsonyi ajándékra szánt összeg túlnyomó részét.
Az AGON by AOC az első három negyedévben is megtartotta globális vezető pozícióját a gaming monitorok piacán
Az AGON by AOC, az AOC elismert gaming almárkája ünnepli, hogy 2024 1-3. negyedévében is megtartotta globális vezető pozícióját a gaming monitor szektorban – folytatva ezzel sikerét a 2022-es és 2023-as piacvezetés után. Amennyiben ez a 4. negyedévben is így marad, ez lenne a harmadik egymást követő év, hogy a vállalat tartja a vezető helyet. Az IDC Research – Gaming Tracker Q1-Q3 2024 legfrissebb adatai szerint az AGON by AOC ismét az első helyen áll a globális gaming monitor piacon.
Így hat a mesterséges intelligencia az energiafelhasználásunkra
A mesterséges intelligencia (MI) egyre szélesebb körű alkalmazása jelentősen megnöveli a villamosenergia-fogyasztást, ugyanakkor a technológia segíthet is abban, hogy hatékonyabban használjuk fel az energiát. A Schneider Electric Fenntarthatósági Kutatóintézetének (SRI) két új tanulmánya lehetséges forgatókönyveket és már bevált jó gyakorlatot mutat be.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.