Az EU jóváhagyta a Google és a DoubleClick fúzióját

Kiss Ádám Zoltán, 2008. március 12. 09:00

Az Unió döntésével az utolsó jelentős akadály is elhárult a két vállalat összeolvadása, és az internetes reklámpiac átalakulása előtt.

Az Európai Bizottság illetékes szervei rábólintottak a Google és az élvonalbeli online reklámkiszolgáló összeolvadására. A 3,1 milliárd dolláros óriásüzlet ezzel az előre megszabott április 2-án esedékes határidő előtt megkapta a zöld lámpát. A kedvező döntés ugyan nem meglepő, de nem is automatikus, hiszen a tapasztalatok szerint az európai hatóságok jóval komolyabban veszik piacvédelmi feladatukat, mint a Bush kormányzat két adminisztrációja idején amerikai társszerveik. A felvásárlás ellenzői az üzlet megkötésekor azzal érveltek, hogy az internetes reklámpiacon meghatározó szerepet betöltő DoubleClick és a Google összeolvadása jelentős piackorlátozó hatással bír majd. Ennek oka, hogy a Google ugyan leginkább keresőjéről, vagy videós oldalairól ismert, ám bevételeinek túlnyomó többségét az ilyen szolgáltatásokhoz köthető reklámtevékenységből szerzi. Ez pedig azt jelentheti, hogy nem teljesen két különböző profilú vállalat fuzionál, hanem két egymás tevékenységét jelentős részben lefedő cég. A Google üdvözölte a számára kedvező döntést, és bejelentette, hogy ezzel gyakorlatilag lezártnak tekinti a fúzió kérdését.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34