Fúzióról tárgyal a Microsoft és a Yahoo

Kiss Ádám Zoltán, 2008. március 13. 21:10

Az elmúlt két hétben jelentősen megváltozott a két vállalat kapcsolata, a rideg elutasítás helyett most a színfalak mögött tárgyalnak a lehetséges egyesülésről.

Tárgyalásokhoz közeli forrásra hivatkozva a Cnet színfalak mögötti, nem hivatalos tárgyalásokról számolt be a két cég között. A Microsoft még februárban tett részvényenkénti 31 dolláros ajánlatot a Yahoo-ra. A z interneten egyedi márkanévként számon tartott vállalat azonban mereven elzárkózott a felvásárlástól. Az elutasítás módja azonban érdekes volt, mivel egyrészt kijelentették, hogy nem érdekli őket az üzlet, másrészt viszont kevesellték a vételárat a Yahoo nevére, hűséges felhasználói körére, és a cégben rejlő jövőbeli lehetőségekre hivatkozva. A forrás szerint ma még nem tudni, hogy a most megkezdett tárgyalások fúzióhoz vezetnek-e, vagy sem, de maga a tárgyalások ténye is jelentős elmozdulást mutat a korábbi merev álláspontokhoz képest. Az elemzők azért figyeltek fel a hírre, mert a nem is olyan régen megköttetett BEA-Oracle üzlet meglehetősen hasonló módon zajlott le. Az első ajánlatok hideg elutasításra találtak, majd a kölcsönös, szinte sértegetésekbe torkolló nyilatkozatok után a két cég egyszer csak bejelentette hogy zárt tárgyalásokon megállapodtak, és a két vállalat egyesült. Ez az eset kisértetiesen hasonlít a mostani helyzetre, hiszen ha a Yahoo, mint állította, egyáltalán nem érdekelt a fúzióban, akkor felmerül a kérdés, hogy mégis miért tárgyalnak a felek.

Kulcsszavak: Microsoft Yahoo +céginfo

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A TCL elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést

A TCL, a funkciókban gazdag okostelefonok, táblagépek és csatlakoztatott eszközök kijelzőinek úttörője elnyerte az EcoVadis 2025 arany minősítést, mellyel a vállalat kiemelkedő környezetvédelmi, társadalmi és kormányzási (ESG) teljesítményét ismerték el. Ez a rangos tanúsítvány az összes kiértékelt vállalat top 2%-ába helyezi a TCL-t, megerősítve ezzel a világ legfenntarthatóbb vállalatai között elfoglalt helyét.

2025. február 16. 15:40

Online és offline sikerek a MediaMarktnál

Annak ellenére, hogy a gazdasági helyzet továbbra is nehéz, a MediaMarkt anyavállalata, a Ceconomy az első negyedévben jelentős forgalom- és nyereségnövekedést ért el a 2024/25-ös pénzügyi évben. A cégcsoport közleménye szerint az eredmények azt mutatják, hogy a MediaMarkt stratégiája, amely egyszerre és összehangoltan van jelen az online térben és a hagyományos üzletekben, azaz az omnichannel modell, sikeresnek bizonyult.

2025. február 16. 13:53

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ESET nyerte az AV-Comparatives 2024-es Év Terméke díját

2025. február 13. 10:03

Tudatos és biztonságos online jelenlét a fiataloknak

2025. február 10. 14:59

Szoboszlai Dominik és a Liverpool: Hogyan követhetjük nyomon a mérkőzéseiket?

2025. február 7. 15:20

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54