Ballmer: a Yahoo-felvásárlás sosem volt stratégiai terv
A nem éppen visszafogott nyilatkozatairól és átgondolt véleménynyilvánításáról ismert Microsoft-vezér szerint számos hasznos befektetést, illetve felvásárlást eszközölnek majd abból az 50 milliárdból. Ezek közül Ballmer utalt az új típusú azonnali üzenetküldő eszközöket fejlesztő vállalakozásokra, illetve az egészségügyben érdekelt technológiai cégekre. A Yahoo-val kapcsolatban viszont már napokkal ezelőtt azt mondta, hogy nem tesznek további ajánlatot a teljes felvásárlásra, viszont más együttműködési formát keresnek a céggel; ez egyes hírforrások szerint a kereső-üzletág feletti ellenőrzés megszerzését, illetve kisebbségi tulajdonrészt jelentene.
Akárhogy is, Ballmer állításának némileg ellentmondani látszik, hogy a társaság lassan évek óta küzd azért, hogy megerősítse online szolgáltatáscsomagjának piaci pozícióját a Google-al szemben, és ebben a Yahoo megvétele mindenképpen kulcsfontosságú lépés lehetett volna. Nem véletlen, hogy a cég még mindig nyitva hagyta a részleges együttműködés lehetőségének esélyét.
Ballmer a Yahoo-ügy mellett a Silverlight és az Adobe Flash technológiák, illetve a két vállalat esetleges egyesülésével kapcsolatban is nyilatkozott az orosz fővárosban, élesen cáfolva a hírt. Mint elmondta, egyáltalán nem szerepel ilyesmi a terveikben, úgyhogy a fejlesztőknek igenis meg kell tanulniuk a Silverlight platform kezelését is.
Kapcsolódó cikkek
- Mégsem veszi át automatikusan a Yahoo a Microsoft keresőjét
- A piac meglepően rosszul fogadta a Microsoft-Yahoo szövetséget
- Végül mégiscsak létrejött a Microhoo
- A Microsoft keresője már be is előzte a Yahoo-t
- A Yahoo nyitott a Microsofttal való szövetségre
- 79 millió dollárt költött a Yahoo a Microsoft felvásárlás átgondolására
- Yahoo-vezetőkkel találkozott Ballmer
- Elérkezett az idő a Yahoo felvásárlására
- A nagybefektetők eladnák a Yahoo keresőrészlegét
- Ballmer mégis akarja a Yahoo keresőrészlegét
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
21 év hűség, 1300 autó, egy közös jövő – Az UFleet sztorija
A rendszerváltás után alapított hazai cégek most élik aranykorukat – sok vállalkozás életében aktuálissá vált a generációváltás kérdése. Az alapítók lassan átadják a stafétabotot, és keresik azokat az utódokat, akik képesek továbbvinni azt az értékrendet és tudást, amit évtizedek alatt felépítettek. Ez a váltás azonban jóval többről szól, mint egyszerű vezetőcsere: tudatos, hosszú távú folyamat, amelyben kulcsszerepet játszik a bizalom, a mentorálás és a türelem.
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.
Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége
A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.
Ismét a legjobbak között a Schneider Electric
A Schneider Electric második alkalommal került be a Canalys „Global Sustainable Ecosystems Leadership Matrix” elemzésében a „Bajnokok” közé – azok közé a vállalatok közé, amelyek kiemelkedően teljesítenek a fenntarthatóság terén. A cég olyan neves vállalatokkal került egy kategóriába, mint a Lenovo, a HP és a Dell.