Nem túl jó a magyar munkaerő informatika felkészültsége

Az elnök, aki egyben a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója is, kifejtette: 2008 az e-Befogadás éve is, ezért szeretnék elérni, hogy a magyar kis- és közepes cégek többet költsenek a dolgozók informatikai képzésére.
Az elnök úgy vélte: aki még nem szerzett informatikai képzettséget, az gazdaságilag hátrányos helyzetben van, ezért fontos, hogy a TITAN program minél több emberhez jusson el.
Vértes András, a GKI Gazdaságkutató Zrt. elnöke, a magyar dolgozók informatikai képzettségére vonatkozó felmérést ismertetve úgy fogalmazott: a magyar munkaerő informatika felkészültsége nem túl jó.
A kutatás során ezer, 10 főnél többet foglalkoztató céget kérdeztek meg. A szegmensbe összesen 30 ezer cég és 1,8 millió foglalkoztatott tartozik Magyarországon.
A felmérésből kiderült, hogy a munkavállalók harmada használ számítógépet, ezen belül a vezetők 80 százaléka. A cégek negyedénél használják intenzíven az informatikát, de a számítógépet használó alkalmazottak 70 százalékának semmilyen informatikai képzettsége nincs.
A kutatás szerint a szegmensbe tartozó cégek éves szinten 10 milliárd forintot költenek informatikai képzésre, dolgozónként mintegy 300 ezer forintot.
A kutatásból kiderült, hogy a cégek csak azon dolgozók informatikai tudásával elégedettek, akik ezt főiskolán vagy egyetemen szerezték. A cégvezetők ugyanakkor azt is megfogalmazták, hogy a dolgozóik általában nem rendelkeznek megfelelő informatika gyakorlattal, s tudásuk nem eléggé naprakész.
Keresztesi János, az Informatikai Vállalkozások Szövetségének elnöke, aki egyben a FreeSoft vezérigazgatója is, kifejtette: a magyar munkaerő-piacról több tízezer jól felkészült, informatikai tudással is rendelkező dolgozó hiányzik. Éppen azért nagyon fontos lenne a mérnök- és az egyéb informatikai szakemberek képzésének fejlesztése.
Hozzátette, hogy a szakértelem hiánya miatt kevés kis- és közepes magyar cég tudja az informatikát gazdasági előnyszerzésre használni.
A TITAN, Tréning-keretprogram az Információs Társadalom Alkalmazkodóképességének Növelésére programot május közepén jelentette be több informatikai cég és a magyar kormány. A projekt célja, hogy a magyar piacon is minél több jól képzett információ- és kommunikációtechnológiai szakembert képezzenek a magyar vállalatok nemzetközi versenyképességének növelése és az e-Befogadás társadalmi és gazdasági alapjainak megteremtése érdekében. A tervek szerint a január 1-jétől már életképes program jórészt uniós forrásokra épül. A projekt minden kis- és közepes cég számára elérhető lesz azért, hogy növelni tudja digitális képességeit.
A cél az, hogy az első évben 10 ezer informatikai szakemberhez, 25 ezer üzleti vezetőhöz jusson el a program, illetve ezen túlmenően százezres nagyságrendben a munkavállalókhoz is. A program további célja, hogy 5 év alatt több mint 1 millió állampolgárhoz jutassanak el informatikai tudást.
A mintegy 10 milliárd forint forrásigényű TITAN-programban részt vesz a Microsoft, a Cisco, a HP és az Intel magyar leányvállalata, a Magyar Telekom, a rEVOLUTION Software, az XAPT, a FreeSoft, valamint
az Inforum, illetve az Informatikai Vállalkozások Szövetsége.
Kapcsolódó cikkek
- Alapkövetelmény lesz a digitális írástudás a munkaerőpiacon
- Informatikai tudáshiány elé néz Európa
- Közösségi állásportált indított a Népszabadság
- A Pannon várhatóan 200 alkalmazottját bocsátja el
- Közösségi portálok: az álláskeresés buktatói?
- Nagy elbocsátások az amerikai technológiai ágazatban tavaly
- Amerikában a szélessávú internethálózatok bővítésével teremtenek munkahelyeket
- Szinte minden munkához kell már információs technológiai ismeret
- Megválik alkalmazottai harmadától az AOL
- Négyszáz fős létszámleépítés a Magyar Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Bosch ismét a legfittebb hazai vállalat
Kimagasló eredményt ért el a Robert Bosch Kft. a „Fut a cég” elnevezésű országos vállalati sportversenyen: 2024-ben immár hatodik alkalommal nyerte el a „legsportosabb vállalat” címet. A Budapesti Sportiroda által szervezett megmérettetésen több mint 700 cég vett részt, de a Bosch sportközössége ismét mindenkit maga mögé utasított.
Új név alatt folytatja a Continental autóipari ágazata: bemutatkozott az Aumovio
A Continental Csoport autóipari ágazata az Auto Shanghai kiállításon jelentette be új márkanevét: a jövőben önálló vállalatként Aumovio néven működik tovább. Az új név kifejezi a cég erős piaci jelenlétét, hagyományait és technológiai tapasztalatát, valamint azt a törekvést, hogy innovációval alakítsa a mobilitás jövőjét.
Kiberbiztonság a kritikus infrastruktúrák védelmében
A Schneider Electric legújabb megoldása egyszerű és biztonságos hozzáférést kínál a távoli terminálegységekhez (RTU), ezzel tovább növelve a kritikus infrastruktúrák – például a víz-, olaj- és gázvezetékek – védelmét. Az új SCADAPack 470i és 474i modellek a szerepkör-alapú hozzáférés-szabályozás révén segítik a kiberbiztonsági előírások betartását is.
A magyar üzleti élet Oscarja visszatér
Egy hónap múlva, 2025. május 22-én immár harmincadik alkalommal rendezi meg a Menedzserszövetség az Év Menedzsere Díjátadó Gálát – az üzleti élet egyik legrangosabb társasági eseményét.
Új mobil visszaváltó automaták mutatkoztak be hazai rendezvényeken
Áprilisban két helyszínen is bemutatkozott hazánkban egy új, mobil visszaváltó automata: a 40. jubileumi Telekom Vivicittán és a Hungexpon megrendezett CONSTRUMA 2025 kiállításon. A jövőben ezek az automaták fesztiválokon, tömegrendezvényeken és sporteseményeken segítik majd a PET palackok, fémdobozok és üvegek visszaváltását.