A mobiltelefon lesz a negyedik értékesítési csatorna

forrás Prim Online, 2008. június 14. 09:52

A Cisco tanulmánya szerint a mobileszközök rohamléptekben zárkóznak fel az üzletekhez, webhelyekhez és termékkatalógusokhoz, és egyenrangú kiskereskedelmi értékesítési csatornává nőtték ki magukat. A közösségi hálózatok térnyerése és a mobiltechnológiák fejlődése révén a kiskereskedők számára lehetőség nyílik arra, hogy mobilstratégia kialakításával új bevételi forrásokhoz jussanak.

A kiskereskedelmi hálózatok élmezőnye

A Cisco IBSG tanulmánya Észak-Amerika és Európa 45 kiskereskedelmi cégét értékelte három kategóriában (Global 500, Web 15, innovátorok), és az online vásárlás két szempontját vette górcső alá a vásárló szemszögéből. Az egyik szemponthoz az olyan „alapvető” funkciók tartoznak, mint az egyszerűen kezelhető grafikus felhasználói felület, a keresési lehetőség és a kényelmes vásárlási folyamat. A másik kategóriába olyan összetettebb funkciók tartoznak, mint a közösségi hálózat és a többcsatornás integráció, amelyek minden eddiginél nagyobb hangsúlyt kapnak a vásárlói élmény tekintetében.

A felmérés szerint a 10 legjobb e-kereskedelmi webhely sorrendben: Amazon.com, Best Buy, Sears, Circuit City, Quelle, Otto, Macy’s, FNAC, Bol.com és Argos Home Retail Group.

Az e-kereskedelemben rejlő potenciál folyamatosan növekszik. A Forrester Research becslése szerint az online értékesítés összértéke ebben az évben eléri a 204 milliárd USD-t, 2012-re pedig a 335 milliárdos összeget. Az Egyesült Államokban a teljes eladások mintegy hat százalékát az e-kereskedelem teszi ki.
 

Amennyiben a kiskereskedők megfelelően alakítják ki az e-kereskedelem alapjait, elnyerhetik az olyan ügyfelek bizalmát és folyamatos megrendeléseit, akik gyors, megbízható és zökkenőmentes kiszolgálásra vágynak. Az olyan új technológiák és funkciók révén pedig, mint például a mobil elérés, a viszonteladók egyedi e-kereskedelmi környezetet teremthetnek vásárlóik számára. Rövidesen a vásárlók alapvető elvárásai között szerepel majd, hogy mobileszközeikkel találhassák meg az üzleteket, kutassanak termékek után és kezeljék számlájukat. Ezen piaci lehetőségre felkészülve a kiskereskedőknek ki kell alakítaniuk mobil- és többcsatornás stratégiájukat, amely révén a vásárlók bármikor és bárhonnan hozzáférhetnek a kiskereskedelmi termékek adataihoz. A kiskereskedőknek érdemes odafigyelniük más ágazatokra is, mint például a pénzügyi szolgáltatókra, mivel az itt bevált gyakorlatokat könnyen saját körülményeikhez tudják igazítani.



A mobilkereskedelem térnyerése


Jelenleg világszerte az internetfelhasználóknál (1,3 milliárd) mintegy háromszor több mobiltelefon-előfizetést (3,3 milliárd) tartanak számon. A Cisco várakozásai szerint a mobilkereskedelem a mobiltelefonokhoz hasonló fejlődési utat fog bejárni. Az igazi újítók már most is a többcsatornás értékesítés egyik eszközeként alkalmazzák a mobiltelefont. A kiskereskedők mobilkínálatának legegyszerűbb formája, hogy szöveges üzenetekben (SMS) kommunikálják akcióikat, megválaszolják a vásárlók kérdéseit, információt szolgáltatnak az elérhető termékekről és aktualizálják a szállítási adatokat. A Cisco IBSG felmérésének főbb megállapításai:

  • A kiskereskedők 42 százaléka újraszerkesztett weboldalak vagy különleges mobiloldalak bevetésével teszi elérhetővé a termékinformációkat a mobil készülékeken
  • mintegy 15 százalékuk tranzakciókat is engedélyez a mobileszközökről (vásárlás, készletek teljes funkcionalitású lekérdezése stb.)
  • 10 százalékuk SMS-ben válaszol a vásárlók kérdéseire
  • 6 százalékuk külön mobil használathoz fejlesztett weboldalakkal és URL-lel rendelkezik


A közösségi hálózatok hatása


Az olyan közösségi oldalak, mint a MySpace és a Facebook, valamint a Second Life, továbbá a YouTube-hoz hasonló multimédiás oldalak alapjaiban változtatták meg a vásárlói viselkedést, illetve az online vásárlási környezettel szembeni elvárásokat. A közösségi hálózatok először ugyan a fiatalok és a modern technológiát használók körében hódítottak, de mára már a 35 év feletti korosztály adja a közösségi hálózatok tagjainak zömét. A Facebook például 2006. májusa és 2007. novembere között 286 százalékos növekedést könyvelhetett el a 35 éves, illetve az annál idősebb korosztály körében. A közösségi hálózatok nemzetközi szinten is növekedésnek indultak, és mára az európai belépések száma (127 millió) felülmúlja az egyesült államokbeli adatokat (124 millió). A Cisco IBSG e-kereskedelmi oldalakról készült felmérésének eredménye:

  • 17 százalék teszi lehetővé a kapcsolódó közösségekhez való csatlakozást
  • 52 százalék ügyfélvéleményeket tesz közzé a termékekről
  • 50 százalék fejlett vizualizációs eszközökkel rendelkezik
  • 50 százalék multimédiás tartalmakat, így például videót is kínál
  • 50 százalék többcsatornás ügyféltámogatást, többek között bármikor elérhető üzenetváltást tesz lehetővé.


Az elmúlt évben az e-kereskedelem legtöbb újítása a vásárlók bevonására és a velük folytatott kommunikációra összpontosított. A felhasználói értékelések és az interakció egyre inkább alapelvárásnak számít, illetve a kiskereskedőknek további vizuális és videotartalmakat kell fejleszteniük (az eddigi mobil kereskedelmi technológiákon felül) ahhoz, hogy a mostaninál is szorosabb kapcsolatot alakítsanak ki a vásárlókkal. A kiskereskedőknek már most számolniuk kell ezekkel a lehetőségekkel, hogy a későbbi platformokba ezeket bele lehessen foglalni.

A tanulmányt a Cisco globális stratégiai tanácsadó részlegeként ismert Internet Business Solutions Group (IBSG) készítette.

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

HONOR 400 Lite: Az ideális útitárs a tavaszi kalandokhoz

A tavasz a kalandok ideje – legyen szó városnézésről, tengerparti pihenésről vagy hegyi túrázásról, ilyenkor minden útnak megvan a maga varázsa. Mi lenne, ha egy okostelefon nemcsak elkísérne, hanem aktívan segítene is a felfedezésben? A vadonatúj HONOR 400 Lite éppen ezt nyújtja: strapabíró kialakítás, fejlett mesterséges intelligencia, és egy külön AI-kamera gomb, amely minden kalandban igazi asszisztenssé teszi a készüléket.

2025. április 25. 11:34

Megörökített pillanatok, megosztott élmények – HONOR 400 Lite

A HONOR 400 Lite telefon azoknak készült, akik intenzíven élik az életüket, és nem félnek rögzíteni a legfontosabb pillanatokat. Ők a valódi vibe shaperek – azok, akik nemcsak jelen vannak, hanem formálják is a pillanatot. Most pedig elindítjuk új közösségi videónkat is, amely látványosan mutatja be a HONOR 400 Lite forradalmi AI kameragombját és az okos AI Capture funkciót.

2025. április 22. 20:06

Mobilnet nélkül maradt a barátod? Segíts neki egy gigával!

Ünnepek, hosszú hétvégék és családi összejövetelek után sokan tapasztalják, hogy az adatkeret nem mindig tart ki a megnövekedett online jelenlét mellett. Legyen szó húsvéti videóhívásokról, közös filmnézésről vagy éppen navigációról, könnyen előfordulhat, hogy valaki pont a legrosszabbkor marad internet nélkül.

2025. április 22. 14:49

58 ezer felújított mobil, 4 millió kilóval kevesebb szén-dioxid – ezt tette a Rejoy a bolygóért

A Föld napja alkalmából a Rejoy.hu összegzést készített arról, milyen környezeti hatása volt az elmúlt két és fél évben végzett tevékenységének Magyarországon. A francia ADEME környezetvédelmi ügynökség adataira alapozott becslés szerint a vállalat mintegy 4 millió kilogramm szén-dioxid kibocsátását segített megelőzni azzal, hogy új készülékek helyett felújított eszközöket kínált vásárlóinak.

2025. április 22. 13:10

Új szintre lép az AI innováció: A HONOR és a Google Cloud partnersége

A HONOR, a világ egyik vezető vállalata az AI alapú eszközök ökoszisztémájában, a múlt heti Cloud Next 2025 eseményen ismertette folytatódó együttműködését a Google Cloud-dal, amelynek célja az intelligens eszközök és a felhasználói interakciók terén végzett innovációk határainak feszegetése. Eric Fang, a HONOR terméktervezésért felelős igazgatója elmondta, hogy a két vállalat közötti partnerség már számos felhasználóbarát újítást eredményezett, például a Magic Portal 2.0-t. Az együttműködés most a Google legújabb Gemini nagy nyelvi modelljei (LLM) segítségével lép egy új szintre, és olyan mesterséges intelligencia alapú funkciók fejlesztésére koncentrál, amelyek újradefiniálják a felhasználói élményt.

2025. április 17. 16:41

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12