Elégedetlenek a fogyasztók a hagyományos televíziós szolgáltatásokkal

forrás Prim Online, 2008. június 14. 12:37

A fogyasztók egyre kiábrándultabbak a televízió által nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatban, viszont továbbra is rendkívül hűségesek kedvenc műsoraikhoz – derül ki az Accenture által végzett Globális Műsorszolgáltatási Fogyasztói Felmérésből.

A felmérés azt mutatja, hogy bár továbbra is a televízió számít az uralkodó tömegkommunikációs eszköznek (az emberek 97%-a néz tévét egy átlagos héten), a fogyasztás összetétele különböző ismérvek szerint változó – ide értve például a földrajzi helyet, életkort, társadalmi és szociális helyzetet. Noha a fogyasztók 70%-a több mint négy műsort néz hetente, 71% százalékuk ezt négy vagy több televíziós csatornán teszi.

A csatornák ilyen gyakori váltogatása azt jelzi, hogy a fogyasztók számára fontosabb, milyen műsort akarnak nézni, mint az, hogy ez melyik (általuk már esetleg megszokott) csatornán megy. Ez lehetőséget ad a tartalmak készítőinek – stúdióknak és különböző hálózatoknak – arra, hogy több csatornán és többféle eszközön keresztül szolgáltassanak tartalmat a fogyasztóknak. Így új lehetőségek nyílnak a fogyasztókkal történő kapcsolatteremtésre, és ezáltal teljesen új bevételi források hozhatók létre - állapítja meg a felmérés.

A felmérés azt is kimutatta, hogy a válaszadók 83 százaléka elégedetlen az élő (pl. sugárzott műsorok, kábel TV) műsorszolgáltatásokkal, egyharmaduk (33%) még mindig 8 vagy több műsort néz hetente – ez a szám amerikai fogyasztók esetén 41%, a briteknél 39%. A fogyasztói viselkedés ilyen irányú változása komoly veszélyt jelent a televíziós hálózatokra, ha nem lesznek képesek a tartalmakat közvetlen módon, új, digitális csatornákon keresztül eljuttatni a fogyasztókhoz.

"A mai fiatalok elégedetlenebbek a hagyományos televíziózás nyújtotta élménnyel, és egyre jobban érdeklődnek az új lehetőségek hozzáférhetőségét illetően” - mondta David Wolf, az Accenture Média és Szórakoztatás ágazatának egyik vezetője. Wolf más említésre méltó tendenciára is rámutatott.

Az Egyesült Államokban a 18-24 éves korosztály 46%-a néz műsorokat mobileszközökön, az 55 évnél idősebbek esetében azonban ez az arány jóval alacsonyabb (19%). Ez a drámai viselkedésbeli eltérés jelenti a változás szelét, amely végleg át fogja formálni a tartalomkészítési és -terjesztési piacot világszerte.

“A 35 év alatti korosztály tagjai gyakrabban nézik a műsorokat alternatív eszközökön, jobban ismerik az igény szerinti (on demand) televíziózást, jobban szeretik akkor nézni a műsorokat, amikor akarják, és nagyobb hajlandóságot mutatnak a fizetős letöltések iránt” – állapította meg Wolf.

A felmérés szerint a fogyasztóknak már kialakult valamilyen elképzelésük arról, milyen típusú tartalom illik leginkább az egyes készülékekhez. Négyből egy (27%) szívesen nézne teljes TV sorozat epizódokat a PC-jén, míg ugyanennyien (27%) szeretnének közérdekű információhoz jutni; 26 százalékuk általában nem tévén szeretné az új műsorokat nézni; 25 százalékuk pedig a tartalmakat saját maga szeretné szerkeszteni. Kevesebben szeretnének program-ismertetőket (16%) vagy a TV sorozatok rövidített verzióit.

“A felhasználó által generált tartalmak nagyon népszerűek a mobiltelefonokon, amelyek a mobil készülékek egyre bővülő fénykép- és videóadottságait tükrözi, valamint a szemtől szemben és üzenetküldés útján való megosztás képességét” – mondta Wolf.

A felmérés továbbá úgy találta, hogy háromból több mint egy felnőtt (37%) hajlandó valamilyen módon fizetni, hogy egy digitális szolgáltatótól tévéműsorokat töltsön le, akiknek a fele havi díjat részesítené előnyben a korlátlan letöltés fejében, és nem sokkal vannak kevesebben azok, akik egy adott sorozat egy évadáért fizetnének. Harminchárom százalék részesítené előnyben a fizetés nélküli megtekintést,a programokba szerkesztett reklámok megnézéséért cserébe.

A felmérés megállapításai aláhúzzák azt a tényt, hogy a felhasználóknak ma világszerte nagyobb hatalmuk van, mint valaha abban a tekintetben, hogy mit nézzenek, mikor nézzék és milyen készüléken. A mai digitális környezetben egyre jobban elmosódik a definíció, hogy mi is a TV és annak célja, mivel ambiciózus új belépők, csatornák és interaktív lehetőségek özönlenek be mindenhonnan.

A felmérés feltárta, hogy különböző országokra és régiókra különböző fogyasztói magatartás jellemző. Az átívelő trendek – és stratégiák, hogy kielégítsék a fogyasztói igényeket – lehetnek globálisak, de a helyi megvalósítás helyi ismereteket igényel és a gyorsan változó fogyasztói ízlés, elvárás és vágyak tudatosságát.

“Amit ezeknek a földrajzilag tagolt eredmények mindegyike kihangsúlyoz, az az, hogy az egy kaptafára épülő digitális szolgáltatás nem fog működni. Az iparág szereplőinek szükségük van a ”gondolkodj globálisan, cselekedj lokálisan” koncepcióra. Nem véletlen, hogy a legnagyobb tartalom-előállítók felvásárlások sorát végzik a feljövőben lévő piacokon, hozzáférést keresve a fejlesztésekhez, tudáshoz és tartalmakhoz – egyrészt, hogy azokat helyileg hasznosítsák, másrészt, hogy újrahasznosítsák őket világszerte a fejlett és a feljövőben lévő piacokon” - mondja Orosz Zoltán, az Accenture magyarországi irodájának rendszerintegráció és technológiai üzletági igazgatója.

A felmérés további eredményei:

  • Egy átlagos hét során számos műsort tekintenek meg alternatív készüléken  (nem TV-n) keresztül. Nyolc ország felnőtt lakosságát vizsgálva, egy átlagos héten háromból egy fér hozzá a műsorokhoz alternatív készüléken keresztül – ez az érték Olaszországban (41%), Franciaországban (36%) és Spanyolországban (35%) a legmagasabb, míg Brazíliában a legalacsonyabb (17%). 10 megkérdezett felnőtt közül heten néznének szívesen adásokat számítógépeiken.
  • A nézők egyre inkább megkülönböztetik, hogy az adott műfajokat élőben vagy on-demand módon részesítik előnyben. A lakosság közel fele (46%) szívesebben nézi a sportközvetítéseket és a hírműsorokat egyenes adásban. A megkérdezettek 23 %-a szerint a helyzet komikumok (sitcom-ok) és a drámák nézése on-demand módon a legélvezetesebb.
  • A rögzített műsorfolyamú televíziós csatornák esetében a legkevésbé a reklámok kedveltek. A reklámok messzemenően a leginkább kifogásolt műsorok (64%). Második helyen áll, hogy nincs lehetőség a visszatekerésre (40%), ezt követi, hogy a műsorokat nem lehet tetszőleges időpontban megtekinteni (38%).  Sokkal kevésbé találják zavarónak a számukra érdektelen tartalmakat (14%), és hogy otthonukon kívül nem tudják a műsorokat megnézni (8%) nincs lehetőségük interakcióra (7%), illetve a műsorok értékelésére (7%).    

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Újabb rekord a Continentalnál – legyártották a 200 milliomodik radart

A Continental legyártotta kétszázmilliomodik radar szenzorát, ezzel újabb fontos állomáshoz érkezett az autóipari biztonsági technológiák területén. Ez a lenyűgöző szám nemcsak a vállalat technológiai fölényét bizonyítja – több mint 20%-os globális piaci részesedéssel rendelkezik –, hanem rávilágít a mobilitás egyik legmeghatározóbb irányára is: a vezetéstámogató rendszerek (ADAS) és az önvezetés felé tartó fejlődés dinamikájára.

2025. május 18. 10:27

Itt a Sony eddigi legfejlettebb zajszűrős fejhallgatója

A Sony hivatalosan is bemutatta a WH-1000XM6 vezeték nélküli zajszűrős fejhallgatót, a többszörösen díjazott 1000X sorozat legfrissebb tagját. Az új modell a kiváló hangminőséget és a csúcstechnológiás zajszűrést ötvözi egy letisztult, stílusos kivitelben – tökéletes választás zeneimádóknak, utazóknak, kreatívoknak és mindazoknak, akik értékelik a valódi prémium élményt.

2025. május 17. 15:26

Automotive Summit 2025: Magyarország szerepe a jövő autóiparában

Soha nem volt még ennyire izgalmas és gyors ütemű változásokkal teli időszaka az autóiparnak, mint most. Magyarország kulcsszerephez juthat ebben az átalakulásban, ahol a világmárkák és a technológiai újítások egymásnak feszülnek. A nagy kérdés: szemlélői maradunk a folyamatnak, vagy alakítói leszünk? Ezt a dilemmát járja körül az Automotive Summit 2025 a budapesti MOL Campuson.

2025. május 17. 12:08

Stílus és innováció kéz a kézben – Megérkeztek a Huawei 2025-ös újdonságai

A Huawei egy nagyszabású, berlini nemzetközi sajtóesemény keretében mutatta be legfrissebb termékeit és technológiai újításait, a „Fashion Next” tematikához igazodva. A rendezvényen debütált a prémium kategóriás HUAWEI WATCH 5 okosóra-sorozat, valamint a HUAWEI WATCH FIT 4, a nyitott kialakítású HUAWEI FreeBuds 6 vezeték nélküli fülhallgató, és az új, 12,2 hüvelykes HUAWEI MatePad Pro tablet is.

2025. május 16. 16:44

Tökéletes hangzás, akár utazás közben is – Fej- és fülhallgatók a nyári szezonra

A megfizethető mobil- és számítástechnikai kiegészítőiről ismert dán márka, a Sandberg a nyári fesztiválszezon előtt jelentette be legújabb vezeték nélküli fej- és fülhallgatóit. Az új kínálatban a praktikus TWS megoldásoktól kezdve az aktív zajszűréssel ellátott prémium modellekig minden megtalálható, hogy mindenki megtalálja a számára ideális eszközt.

2025. május 16. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Kiemelkedő magyar siker az ISEF világdöntőjén

2025. május 17. 13:49

Erősen kezdte az évet a Magyar Telekom

2025. május 14. 11:58

Kémháború a Kárpátok árnyékában: kiber-támadások és titkos műveletek az ukrán–magyar fronton

2025. május 10. 17:48

Ezek a diákok újragondolják a holnapot

2025. május 6. 14:41