Elbocsátások a Sunnál
A későbbi leépítésekre Európában, a Közel-Keleten és Afrikában kerül sor. A szervereket, szoftvereket és kapcsolódó szolgáltatásokat forgalmazó vállalat összesen globális munkaerejének nagyjából hét százalékát tervezi elbocsátani működésének hatékonyabbá tétele érdekében. A Sun a szerverpiac általános növekedése közepette, általános meglepetésre, 34 millió dolláros veszteséget termelt az idei első negyedévben. A cég illetékesei az amerikai gazdaság gyengélkedésével magyarázták a gyenge szereplést, ám azért mégiscsak elindítottak egy elbocsátásokkal járó átszervezést. Ezzel kapcsolatban siettek kiemelni, hogy minden esetben körültekintő vizsgálat előzte meg az intézkedést és a leépítések a vállalat munkaerejének összes elemét érintették, az egyszerű dolgozóktól a legfelső szintekig. Ezzel együtt mindeddig nem neveztek meg egyetlen olyan igazgatót, vagy alelnököt sem, aki most az utcára került.
Jonathan Schwartz vezérigazgató a cég első negyedévével kapcsolatban korábban azt nyilatkozta, hogy miközben a forgalmuk 40 százalékát kitevő amerikai piacon közel 10 százalékkal visszaestek a bevételeik, addig például Indiában 30 százalékos növekedést realizáltak. Schwartz igyekezett hangsúlyozni, hogy a helyzetből a kiutat egyrészt az Amerikán kívüli piacokon való további terjeszkedés, másfelől pedig az olyan új termékek és szolgáltatások bevezetése jelenthetik, mint amilyen például a Niagara szerverplatform, vagy az Open Storage kezdeményezés.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- Az Oracle vásárolta fel a Sunt
- Az IBM-et már nem érdekli a Sun
- Negyedével estek a Sun részvényei az IBM-felvásárlás elmaradásával
- Terítéken a Sun X86-os stratégiája
- A Sun-ra pályázik az IBM
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjön-e időben a karácsonyi ajándék?
A logisztikai cégek és az őket támogató ügyfélszolgálatok az év legsűrűbb napjaira készülnek. A következő hónapokban az év elejéhez képest többszörösére ugrik a megrendelések és ezzel együtt az ügyfélmegkeresések száma is. Hogyan lehet minderre felkészülni és hogyan segíthet az élsport példája abban, hogy egyetlen ügyfél se maradjon elégedetlen? Erről szól a Konecta nyilvános üzleti reggelije.
Kiderült, hol helyezkednének el leginkább az egyetemi hallgatók
A mérnöki és technológiai iparágban helyezkedne el legszívesebben az egyetemi hallgatók többsége a diploma megszerzése után, derült ki az 56. Műegyetemi Állásbörze szervezői által készített kutatásból. A válaszadók háromnegyede főként nemzetközi cégeknél dolgozna, de a kitöltők közel fele a magánszektort is megjelölte ebben a kérdéskörben. A felmérésből az is kirajzolódott, hogy melyek a legnépszerűbb cégek a jövő munkavállalói számára.
Egyre több cég fektet generatív mesterséges intelligenciába
A generatív mesterséges intelligencia bevezetése fordulóponthoz érkezett: a cégek kétharmada invesztál többet a technológiába. A megnövekedett befektetések és lelkesedés ellenére az adatok és a kockázatok továbbra is a skálázást akadályozó fő kihívások, a FOMO hatás kezd elmúlni és egyre többen támasztják alá konkrét mérésekkel a technológia által teremtett értéket – derül ki a Deloitte új felméréséből.
Hogyan alakítja át az AI és az automatizáció az értékesítési folyamatokat?
Az AI és az automatizált megoldások lehetővé teszik a vállalatok számára, hogy gyorsan és hatékonyan reagáljanak az ügyfelek igényeire, és adatvezérelt döntéseket hozzanak. Azonban a személyes kapcsolatok, a bizalom és az empatikus ügyfélkezelés továbbra is kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy a vállalatok kiemelkedjenek a versenytársak közül. Hogyan ötvözhetik a cégek a technológiai innovációkat és az emberi interakciókat, hogy új szintre emeljék a vásárlói élményt?
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.