Magyar versenyző az online hálózati verseny győztesei között
A világszerte azonos időpontban rendezett virtuális versenyt a világhálón rendezték meg 24 ország 70 hallgatójának részvételével. Az öt első helyezett egy Szilícium-völgyi tanulmányúton vehet részt a Cisco jóvoltából.
A versenyzőknek különböző feladatot kellett teljesíteniük, ezek között szerepeltek műszaki témájú feleletválasztós kérdések, gyakorlati útválasztási konfigurációk és egy technikai támogatást kérő, szimulált telefonhívás.
A verseny öt legjobbja között a szervezők nem állítottak fel rangsort, ők mindannyian amerikai tanulmányúton vehetnek részt - áll a Cisco Magyarország közleményében.
A Magyarországot képviselő 20 éves Bessenyei Csilla a BME mérnök-informatikus hallgatója és reményei szerint a hálózati informatikai szektorban helyezkedhet majd el.
Ez a verseny nem az első hálózati erőpróbám volt, de eddig ez volt az egyik legjobb és egyben legéletszerűbb. A lehetőség, hogy kijuthatok San Joséba, rengeteg extra erőt adott ahhoz, hogy a legjobb teljesítményt nyújtsam. Izgatottan várom az utazást, hogy új ismereteket szerezhessek, és belekóstolhassak, hogyan is működnek ezek a dolgok 'nagyban' - fogalmazott Bessenyei Csilla.
A verseny további nyertese: Grega Preseren (Szlovénia), Cristian Sandescu (Románia), Boris Dekovic (Horvárország) és Pavel Stefanov (Bulgária).
A győztesek 2009. januárban repülővel utaznak San Joséba, ahol a Cisco központjában eltöltött hét során alkalmuk lesz találkozni a vállalat felsővezetőivel, rendszermérnökeivel és szakértőivel.
Kapcsolódó cikkek
- Lengyel csapat nyerte a BME Nemzetközi 24 órás Programozóversenyt
- Magyarországi győztes az INFOPROG 2010 versenyen
- X. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny: szlovákoké az előválogató
- Infokommunikációs gazdasági társaság a Műegyetemen
- Közel 280 milliós informatikai infrastruktúra fejlesztési projekt a Műegyetemen
- 10. BME Nemzetközi 24 órás Programozóverseny
- BME: tanszékek jubileumi tudományos ülése
- Function 2009 digitális művészeti találkozó és demoscene party
- Újra IBM 48 órás programozó bajnokság
- Magyar diákok nyerték a 2009-es ThinkQuest nemzetközi weboldalépítő versenyt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
European Marketing Agenda 2025 Webinárium – Már elérhető online!
Az európai marketingszövetségeket – köztük a Magyar Marketing Szövetséget is – magába foglaló European Marketing Confederation (EMC) február 4-én tartotta meg éves trendfelmérése, a European Marketing Agenda 2025 eredményeit összegző webináriumát, amely több mint 900 résztvevőt vonzott. Ezzel az idei Agenda a szervezet eddigi legnépszerűbb kezdeményezésévé vált.
Az Ecommerce Hungary támogatja az EU e-kereskedelmi reformjait
Az Ecommerce Hungary Egyesület, mint a magyarországi e-kereskedelmi szektor legnagyobb képviselője, üdvözli és támogatja az Európai Bizottság napokban felvázolt e-kereskedelmi importot érintő lépéseit annak érdekében, hogy az Unió e-kereskedelme továbbra is egy biztonságos, fenntartható, egyenlő versenyfeltételeket biztosító piactér legyen.
Intelligens energiagazdálkodás a SmartThings platformon
Az ABB és a Samsung Electronics bejelentették, hogy az ABB InSite energiamenedzsment rendszert integrálják a Samsung SmartThings és SmartThings Pro platformjaiba, ezzel újabb lépést téve a fejlett intelligens épülettechnológia irányába. Az ABB-free@home okosotthon rendszer SmartThings-be történő korábbi integrálásával a felhasználók mostantól egyszerűbben kezelhetik és optimalizálhatják a lakó- és kereskedelmi ingatlanok energiafogyasztását.
Egyszerű beállításokkal a gyermekek digitális biztonságáért
Az online platformok legfontosabb szülői felügyeleti beállításain vezeti végig a gondviselőket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új videósorozata. A biztonságos internet napjára készült kisfilmek a tudatos internethasználat alapjaira is felhívják a figyelmet, hangsúlyozva, hogy a technikai védelem mellett a legnagyobb biztonságot a szülők és gyermekeik közötti nyílt, őszinte párbeszéd és az odafigyelés jelenti.
A tanárok küzdenek a hagyományos síkképernyős TV-k korlátaival
Az Epson új, Európában végzett kutatása alapján a tanárok 77%-a úgy véli, hogy a diákok láthatósági problémákkal küzdenek, amikor a tananyagok a hagyományos síkképernyős televíziókon jelennek meg a tanórák során. 39%-uk szerint az osztály hátsó részen ülő diákok, míg 35%-uk szerint az oldalsó helyeken ülők nehezebben olvassák le a kijelzőn lévő információkat, mint azok, akik az első sorokban vagy középen helyezkednek el. A probléma forrása között említést nyernek a tükröződések és a fény visszaverődése is.