Gyorsan fejlődik az ukrán számítógéppiac
Több mint 56 százalékkal bővült az idei második negyedévben a számítógéppiac Ukrajnában a múlt év azonos időszakához képest, és ezzel az ütemmel az ország az első helyre került a kelet-közép-európai térségben.
Az IDC elemző cég adatai szerint az európai irányzathoz hasonlóan Ukrajnában is növekszik a noteszgépek iránti kereslet, ezért az eladott asztali gépek részaránya az év második negyedében 52,6 százalékra csökkent a múlt év azonos időszakában jegyzett 69,4 százalékról. Azonban az ukrán piac telítetlensége folytán a második negyedévben mindenesetre 18,6 százalékkal több asztali gép kelt el, mint egy évvel korábban. Az év második negyedében az eladott noteszgépek részaránya 46 százalékot tett ki, szemben a múlt év azonos időszakának 29 százalékával, ami azt jelenti, hogy ez a pici szegmens közel 150 százalékkal nőtt.
Az IDC ukrajnai menedzsere, Volodimir Pozdnyakov a liga.net internetes ukrán gazdasági hírügynökségnek elmondta, hogy az őszi idényben az ukrán vásárlók figyelme mindinkább a hordozható számítógépek felé irányul majd. Elemzők szerint azonban az idei év még nem hoz áttörést az ukrán piacon az asztali gépek és a noteszgépek párharcában, az utóbbiak részaránya ugyanis az eladott készülékek mennyiségét tekintve megmarad a 44-46 százalékos szinten. Ukrajnában a második negyedévben 577 ezer személyi számítógép kelt el, a térségben ennél több gépet csak Oroszországban és Lengyelországban vásároltak.
Kapcsolódó cikkek
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Az emberek négyötöde alapvető jognak tartja az internetet
- 5 milliárd mobil 2010-ben
- Ashton Kutcher a Twitteren segít felépíteni az orosz Szilícium-völgyet
- Bővült a személyi számítógépek piaca tavaly
- Alkatrészhiány miatt drágulhatnak a számítógépek az idén
- Végéhez közeledik a "digitális évtized"
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Negyven milliárd euró szélessávú internethálózat kiépítésére
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY-Parthenon: Új márka, egykapus ügyfélélmény
Az EY globálisan egységesíti tranzakciós tanácsadási üzletágát és a vállalati stratégiával foglalkozó EY-Parthenon csapatát, közös márkanév alatt működtetve tovább ezeket a területeket. Ez a lépés az ügyféligényekre reagálva erősíti meg a két terület közötti szinergiákat, és biztosít egységes, integrált tanácsadási élményt. Az új működési modell lehetővé teszi, hogy a vállalatok még komplexebb és összehangoltabb támogatást kapjanak növekedési, fejlesztési vagy stratégiai döntéseikhez. A márka mögött 25 000 szakember dolgozik, 150 országban.
Országos mozivetítéssel zárult a Hunyadi sorozat
Húsvét hétvégéjén érkezik a Hunyadi sorozat grandiózus fináléja a TV2 műsorára. A legelhivatottabb rajongók azonban már korábban, április 16-án, szerdán, 19 Cinema City moziban, exkluzív vetítésen élhették át a sorozat záróepizódját, amely látványos csatajeleneteivel kápráztatta el a közönséget.
Kihirdették a Sony World Photography Awards 2025 nyerteseit
A Sony World Photography Awards bejelentette a 18. alkalommal megrendezett verseny győzteseit a londoni díjátadó gálán, ahol a szakma legnagyobbjai ünnepelték az idei nyerteseket és kiemelkedő munkáikat.
Mi jön a fal után? – Automotive Summit 2025
Ezzel a provokatív kérdéssel indul 2025. május 21-én az Automotive Summit a MOL Campuson. A konferencia az autóipar jövőjét helyezi fókuszba, különös tekintettel arra, milyen szerepet tölthet be Magyarország a globális átalakulásban. A szakértők számos nézőpontból vizsgálják meg az iparág kihívásait és lehetőségeit – a mesterséges intelligencia autóértékesítésben betöltött szerepétől kezdve, az új autógyárak gazdasági hatásán át, egészen a CO₂-kibocsátás jövőjéig.