A vállalatok még mindig sok adatot veszítenek
Korunk vállalatainak számítógép-függősége meglehetősen fenyegetőnek is tűnhet, ha belegondolunk, hogy mi történik mondjuk egy áruházzal, ha valamiért leáll a számítógépes rendszer. Jobb esetben csak kígyózó sorok, türelmetlen vásárlók százai, ezrei, súlyosabb esetben komoly veszteségek, anyagilag és a cég image-ét tekintve egyaránt. De sorolhatnánk ennél jóval súlyosabb példákat más jellegű iparágakból is.
Nem csak egy bankban áll meg a munka, ha adataik nem elérhetőek. Gyártók, kereskedők, szolgáltatók kritikus folyamatai is adatokra támaszkodnak, és minden kiesett perccel nő a vállalat vesztesége. Minél nagyobb egy vállalat, annál nagyobb a függése: könyvelés, raktárkészlet, ügyfél adatok, amelyeket mind-mind elektronikusan tárolunk. Sok vállalati adat tárolása iparági vagy egyéb szabványok, törvényi elvárások vagy EU-s elvárások szerint szabályozott. De legalább ilyen erős kényszert jelentenek a vállalati belső elvárások, hiszen az üzletmenetnek, a profittermelő képességnek folyamatosnak és biztonságosnak kell maradnia.
Az adatvesztés pedig ma is legalább ugyanolyan valószínűséggel következik be, mint régebben: többnyire természeti katasztrófa, emberi mulasztás vagy hardware hiba okozza. Az adattároló eszközök minősége semmivel sem jobb, sőt, az árverseny miatt sokszor rövidebb életű egy mai átlagos adattároló, mint 10-15 évvel korábban. Igaz, ma számos kifinomult szoftver- és hardvermegoldás létezik az adatvesztések kivédésére, de a legjobbak drágák, az egyszerűbbeknél pedig szintén problémás lehet a megbízhatóság. És persze a legtöbb esetben ott van a legjelentősebb kockázati tényező: az ember, aki ezeket a rendszereket kezeli, karbantartja.
Adatvesztés tehát volt, van és várhatóan lesz is még jó sokáig. Ha pedig bekövetkezik, akkor már csak az a kérdés, hogy mennyi idő alatt lehet helyreállítani a normális működést. A legkézenfekvőbb megoldás a biztonsági mentések használata, azonban ezek számos esetben használhatatlanok vagy pont akkor nincs mentés, amikor kellene. És ez az a pont, ahol már csak az adatmentés segíthet. Nem mindegy azonban, hogy milyen szolgáltatást veszünk igénybe. Mivel az adatvesztést elszenvedő számára ennél a pontnál már egyre sürgetőbb a dolog, és erősen zsebre megy, érdemes jól megfontolni, hogy hol és mivel akarunk vagy tudunk spórolni. Annál rosszabb ugyanis egy ilyen helyzetben nem történhet, mint hogy kiderül: az adatok nem menthetők.
Érdemes tehát mindenféle bizonytalan kimenetelű próbálkozás helyett professzionális adatmentő céghez fordulni. Ennek fő okait három pontban össze lehet foglalni:
1. Minden próbálkozással csökken a visszaállítás esélye.
2. A próbálkozásokkal elfecsérelt időt a specialisták a valódi mentésre használták volna.
3. Minden kiesett idő veszteséget termel a vállalatnak.
Szekeres Gábor, a KÜRT Zrt. adatmentés üzletágának vezetője hozzátette: „Az elmúlt néhány év során valóban egyre több közepes és nagyvállalat kereste meg a KÜRT-öt ezzel a problémával. Tapasztalatuk szerint egy adatvesztés után átlagosan 24-48 óra telik el, amíg a „cégvezetés" az informatikai felelősöket arra kéri fel, hogy forduljanak specialistához. Ez idő alatt saját erőből próbálják az adatokat visszaállítani.” A szakértő elmondta, hogy – reagálva erre a piaci igényre – a KÜRT komplex, kifejezetten vállalatokra kifejlesztett adatmentési megoldást kínál, amelyben 90%-os(!) visszaállítási sikerességet garantál. A hosszú távú kapcsolatra épülő üzleti modell lényege a gyors hibabejelentés, az azonnali reakció és a rövid határidejű mentés. (A szolgáltatás az év minden napján elérhető.)
Az eredmény: az üzletvitelhez nélkülözhetetlen adatok elérésében 5-10 nap helyett csak 1-2 nap kiesés, az amatőr próbálkozások elkerülésével pedig nagyságrendekkel nagyobb esély a sikeres mentésre. Mindezzel a veszteségek és a kockázatok radikálisan csökkenthetők adatvesztés esetén.
Ez a vállalati szolgáltatáscsomag korábban csak Nyugat-Európában volt elérhető, de a fokozódó igények miatt a KÜRT már a hazai piacon is bevezette.
sajtóközlemény
Kapcsolódó cikkek
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Firefox-plugin Google-adatgyűjtés ellen
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Az internetes biztonság nemzetközi együttműködést igényel
- Jóri András: illetéktelenek nem férhettek hozzá az ügyfélkapus adatokhoz
- Feltörték a számítógépek adatvédelmi chipjét
- Flash Doktor a Kürttől - a családi fotók megmentője
- Asztali és noteszgépekre is kiterjesztett EMC Avemar
- Informatikai Kiválósági Díj kkv-k számára
- Telefonszámokat gyűjtött az iPhone játékfejlesztő cég
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.