Sun: kkv-k a célkeresztben
A június 30-ával zárult 2008. pénzügyi évet értékelte és a jövő terveiről szólt mai sajtótájkoztatóján Hernádi József, a Sun Microsystems Kft. vezérigazgatója és Strausz János, a cég parnerkapcsolati igazgatója. A 2007-2008-as hazai tevékenységre vonatkozó főbb megállapítások a következők.
A Sun Magyarországon növekedést ért el: 12 százalékkal nőtt az árbevétel, 27 százalékkal emelkedett a profitabilitás. A szervereknél (Unix, X86) 19,8 százalékkal tudták növelni a megrendeléseket, az oktatás terén 30 százalékos növekedést realizáltak. A szolgáltatások üzletág is terv felett teljesített. Az ágazatok közül a pénzügy volt az első, a kormányzatban és a telekommunikációs szektorban éves szinten 10-10 százalékkal növelte eladásait a Sun Kft. Megvalósult egy (egyelőre) négyfős olyan csapat kialakítása, amely a Magyarországon kialakított Sun tapasztalatok, fejlesztések nemzetközi elterjesztésén munkálkodik. A tervbe vett magyarországi kompetencia központ nem jött létre, ám a régióban más sem nyerte el ennek kialakítási jogát.
A hazai tervek közül kiemelhető, hogy a Sun kkv-szektor fókusszal és ennek megfelelő új partnerekkel kíván erősíteni. A szoftver területén további erősítést hajtanak végre az azonosítás-menedzsment és a SOA terén. Folytatják a környezettudatos "zöld" programokat (ECO.computing). A közeljövőben újabb nagyvállalati fókuszú tanulmány elkészítése várható.
A partnerkapcsolatokban való erősítés egyik oka, hogy a jelenlegi 36 százalékos indirekt értékesítési arányt tovább szeretné növelni a Sun. "Az új Sun projekteket új megoldásként kívánjuk a jövőben partnereinkkel együtt az ügyfelei nk felé prezentálni" - mondta Strausz. Hozzátette: a mostan folyó 2009. pénzügyi év az újdonságok (kkv-piac, X86, MySQL,SOA, Storage, stb.) éve is lesz.
A sajtótájékoztatón díjazták az idei pénzügyi év legsikeresebb Sun partnercégeit. Az öt kategóriában kiosztott díjakat a Rexfilm Kft., a Synergon, a Sysman Zrt., az Answare és az Axiom-IT Kft. vehette át.
Kapcsolódó cikkek
- Az Oracle többé már nem szoftvercég: befejeződött a Sun felvásárlása
- Az EU feltétel nélkül jóváhagyta az Oracle-Sun egyesülést
- Jubileumi újévi Sun-koncert a MŰPA-ban
- Az EU figyelmezteti az Oracle-t a Sun felvásárlása miatt
- Amerikában jóváhagyták az Oracle-Sun egyesülést
- A Sun részvényesei megszavazták az Oracle felvásárlást
- Az Oracle vásárolta fel a Sunt
- Az IBM-et már nem érdekli a Sun
- Negyedével estek a Sun részvényei az IBM-felvásárlás elmaradásával
- Terítéken a Sun X86-os stratégiája
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A ChatGPT kinyírja a keresőoptimalizálást?
A mesterséges intelligencia és a nyelvi modellek, mint például a ChatGPT, az elmúlt években robbanásszerűen terjedtek el, és mind a felhasználók, mind a vállalkozások számára új kihívásokat jelentenek. A ChatGPT jelenlegi, körülbelül 200 milliós felhasználói bázisa ugyan elenyésző a Google vagy a Google által bevezetett Gemini 4,3 milliárd felhasználójához képest – ami a Föld lakosságának közel fele –, azonban ez a szám rövid idő alatt nőtt ekkorára, ami komoly kérdéseket vet fel a vállalatok számára.
Egyre magasabb szintekre tör az IT
Backoffice-ból stratégiai területté vált az IT a cégek életében, hiszen ma már nemcsak a rendszerek működését, de egy cég fejlődését, stratégiai irányvonalait is erőteljesen meghatározhatja – véli a K&H IT vezetője. Ehhez igazodva az IT kiadások is egyre tetemesebb részét teszik ki a működési költségeknek – elérve akár a 70 százalékot is. Különösen igaz ez a bankokra, ahol az innovatív informatikai megoldások már a pénzügyi tranzakciók részét képezik.
Íme a legvilágpiacképesebb magyar e-kereskedők
Első alkalommal adták át a HungarEcomm Stars Díjat, Magyarország legkiemelkedőbb, világpiacon is versenyképes e-kereskedelmi vállalkozásainak.
A PwC megvette a GKID-t
A GKID megállapodást kötött a PwC-vel, melynek értelmében a PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. 100%-os tulajdonrészt szerzett a GKID Research & Consulting Kft-ben. Ezzel a PwC tanácsadási üzletága digitális kereskedelmi, csomaglogisztikai, médiapiaci valamint adatszolgáltatási és piackutatási kompetenciával is bővül.
Megérkezett Magyarországra az Allegro
Az Allegro, a legnagyobb európai hátterű online piactér nagy örömmel jelenti be belépését a magyar piacra az Allegro.hu elindításával. Az Allegro 25 évnyi tapasztalatával elkötelezett amellett, hogy páratlan online vásárlási élményt nyújtson a magyar fogyasztóknak, több mint 150 millió ajánlatot kínálva versenyképes áron. A platform emellett lehetőséget kínál a hazai e-kereskedőknek is, hogy bővítsék online jelenlétüket.