Alulértékelik a cégek a informatikai biztonság szerepét

MTI Sajtóadatbank, 2008. szeptember 26. 08:34

A cégvezetők többsége úgy érzékeli, hogy a magyar kis- és középvállalatok továbbra is alulértékelik az informatikai biztonság szerepét - derül ki az első független magyar IT-biztonsági felmérésből, amit csütörtökön az Informatikai Biztonság Napján (ITBN) ismertettek Budapesten.

A BellResearch kutatása szerint a 200 legnagyobb vállalat, különösen a pénzügyi szektorban, jóval fejlettebb IT-biztonsági infrastruktúrával rendelkezik, mint a többi cég. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az ITBN főszervezője által kezdeményezett kutatás szerint csak minden hatodik vállalat foglalkoztat kifejezetten a biztonsággal foglalkozó munkatársat, máshol ez a terület az informatikai csapat feladatai közé tartozik. Teszik ezt annak ellenére, hogy az elemzés szerint a biztonság nem üzemeltetési, hanem ellenőrző feladat. Mindebből következően a biztonság sokszor súlytalan a cég tevékenységében, s ezért kevés költséget és erőforrást rendelnek hozzá. A kutatás szerint a legtöbb vállalat maximum 2 millió forintot költ egy évben IT biztonságra, s egyáltalán nem jellemző, hogy dedikált IT biztonsági kerettel rendelkeznének a vállalatok vagy az intézmények.

 A felmérés szerint 2 millió forintból egy közepes tűzfal-megoldást vagy egy elfogadható vírusvédelmi megoldást lehet telepíteni, de a kettőt együtt, jó minőségben már nem lehet megvásárolni belőle. A kutatás szerint a biztonsági kihívások erősödését nem érzékelik egyértelműen a válaszadók, inkább a kihívások jellege változott meg. Korábban a vírusok jelentették a legnagyobb problémát, most a spam-et (levélszemét) nevezték meg növekvő kockázatként. Az elemzés kimutatta azt is, hogy nagy arányban nőnek az informatikai kapacitások, s ez még több teret ad az emberi hibáknak.

 Az IT biztonsági megoldások körében egyre nagyobb szerepet kapnak az üzletmenet folytonosságot biztosító megoldások, ami azért jó jel, mert mutatja, hogy a vállalatok rájöttek, a védelem nem öncélú: azért kell védekezni, hogy a vállalat folyamatosan működjön, s ne érje kár.

Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében

Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.

2024. október 4. 16:33

Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól

Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.

2024. október 4. 13:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10

Ezek a MI legnagyobb veszélyei az oktatásban

2024. szeptember 17. 11:37