Alulértékelik a cégek a informatikai biztonság szerepét
A cégvezetők többsége úgy érzékeli, hogy a magyar kis- és középvállalatok továbbra is alulértékelik az informatikai biztonság szerepét - derül ki az első független magyar IT-biztonsági felmérésből, amit csütörtökön az Informatikai Biztonság Napján (ITBN) ismertettek Budapesten.
A BellResearch kutatása szerint a 200 legnagyobb vállalat, különösen a pénzügyi szektorban, jóval fejlettebb IT-biztonsági infrastruktúrával rendelkezik, mint a többi cég. Az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az ITBN főszervezője által kezdeményezett kutatás szerint csak minden hatodik vállalat foglalkoztat kifejezetten a biztonsággal foglalkozó munkatársat, máshol ez a terület az informatikai csapat feladatai közé tartozik. Teszik ezt annak ellenére, hogy az elemzés szerint a biztonság nem üzemeltetési, hanem ellenőrző feladat. Mindebből következően a biztonság sokszor súlytalan a cég tevékenységében, s ezért kevés költséget és erőforrást rendelnek hozzá. A kutatás szerint a legtöbb vállalat maximum 2 millió forintot költ egy évben IT biztonságra, s egyáltalán nem jellemző, hogy dedikált IT biztonsági kerettel rendelkeznének a vállalatok vagy az intézmények.
A felmérés szerint 2 millió forintból egy közepes tűzfal-megoldást vagy egy elfogadható vírusvédelmi megoldást lehet telepíteni, de a kettőt együtt, jó minőségben már nem lehet megvásárolni belőle. A kutatás szerint a biztonsági kihívások erősödését nem érzékelik egyértelműen a válaszadók, inkább a kihívások jellege változott meg. Korábban a vírusok jelentették a legnagyobb problémát, most a spam-et (levélszemét) nevezték meg növekvő kockázatként. Az elemzés kimutatta azt is, hogy nagy arányban nőnek az informatikai kapacitások, s ez még több teret ad az emberi hibáknak.
Az IT biztonsági megoldások körében egyre nagyobb szerepet kapnak az üzletmenet folytonosságot biztosító megoldások, ami azért jó jel, mert mutatja, hogy a vállalatok rájöttek, a védelem nem öncélú: azért kell védekezni, hogy a vállalat folyamatosan működjön, s ne érje kár.
Kapcsolódó cikkek
- A biztonság szeme - Térfigyelő rendszerekkel a biztonságért konferencia
- A magyar hekker átsétál a falon
- Kétnapos ITBN konferencia szeptember végén
- Lezárult az 5. Informatikai Biztonság Napja
- Ötéves az Informatikai Biztonság Napja - IT-biztonság a gyakorlatban
- 1200 részvevőt várnak az idei Informatikai Biztonság Napjára
- Vírusvadász kiválóságok Budapesten
- A szakértő szerint nem létezik ellophatatlan adat
- Közös Phion-Kapsch fellépés az ITBN-en
- Az adatvesztés megakadályozása
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Merj segítséget kérni! Online visszaélések elleni kampány a gyermekek védelmében
Edukációs kampányt indít a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hivatala által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat. A cél, hogy mind a szülők, mind a gyermekek mihamarabb ismerjék fel az online visszaéléseket, és merjenek segítséget kérni.
Adathalászok áldozatai is kérhetnek kártérítést a bankjuktól
Csak az idei második negyedévben több mint 8 milliárd forint értékben okoztak kárt a bűnelkövetők a bankkártyás, mobiltelefonos és internetes banki fizetések során Magyarországon. A károsultak jelentős része azonban a mai napig nincsen tisztában azzal, kitől követelheti az okozott kár megtérítését. Még a személyes hitelesítési adatok tévedésből való kiadása esetén is van rá esély, hogy a visszaélés áldozata a bankjától kapjon kártérítést – derül ki többek között a BDO Legal Jókay Ügyvédi iroda alábbi összegzéséből.