Egész Németországot érintő banki adatvesztés
Pár nap leforgása alatt már a második adatvesztésre került sor Németországban, most az állami bank több tízezer ügyfelének hitelkártyaadatai tűntek el.
A mostani eset kísértetiesen hasonlít az egy héttel ezelőttire, ugyanis a napokban ismeretlenek postán több tízezer német állampolgár hitelkártyaadatát küldték el a Frankfurter Rundschau székhelyére. A szerkesztőség azonnal értesítette a hatóságokat. A berlini állami bank (LBB) az ország legnagyobb hitelkártya-kiosztó intézete, ezért a mostani adatvesztés az egész Németországot érinti. Egyelőre tisztázatlanok az eltűnés körülményei, feltehetőleg az LBB egyik partnere, az AtosWorldline archiváló cég vesztette el a banki információkat tároló adathordozókat, egyes hírforrások szerint átszállítás közben rabolták el azokat. A Frankfurter Rundschau cikkében az áll, hogy a nevek, címek és számlaszámok mellett PIN-kódokat is találtak a lemezeken. A bank egyik szóvivője azt nyilatkozta a sajtónak, hogy még nem észleltek visszaéléseket. A berlini rendőrség egy jól megszervezett akcióról beszél, s a hatósági közlemény szerint a háttérből feltehetőleg profi szervezett bűnözők mozgatják a szálakat.
Kapcsolódó cikkek
- Kelendő cikk a WLAN-törő
- Meghekkelték az amerikai pénzügyminisztérium oldalait
- Csalók az OTP nevében vírusos elektronikus leveleket küldtek
- Több százezer lopott Facebook-fiókot adott el egy hacker
- Firefox-plugin Google-adatgyűjtés ellen
- Felhasználók millióit érintette a decemberi Google elleni támadás
- Magyarország tizedik a kiberbűnözők toplistáján
- A magyar hekker átsétál a falon
- Az internetes biztonság nemzetközi együttműködést igényel
- Vietnam cáfolja a Google szoftvertámadással kapcsolatos vádjait
Biztonság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Küzdelem a csalások ellen: ma már nem elég, ha automatikusan ellenőrizzük az összes tranzakciót
A hagyományos tranzakciómonitorozáson túl egyre nagyobb szerepet kap a hatékonyabb, kockázatelemzés a pénzügyi bűncselekmények elleni harcban. Már nem elég automatikusan ellenőrizni a tranzakciókat és kiszűrni a gyanúsakat; szükség van az ügyfél várható és tényleges tevékenységének vizsgálatára, amelyhez a siker érdekében különböző kockázati mutatók kombinációját kell alkalmazni.