Minden második internetező vásárol online boltban karácsonyi ajándékot
A Millward Brown által végzett felmérés szerint az internetezők 52%-a vásárolt vagy fog vásárolni karácsonyi ajándékot az idei ünnepre. Ez az arány magasabb a Nyugat- és Közép-Magyarországon élőknél, és ami a legérdekesebb, hogy a középkorúak körében a legnépszerűbb az ajándékok online beszerzése. Azok között, akik online szerzik be a karácsonyi ajándékokat, a legnépszerűbbek a hazai webáruházak. A vásárlók 39%-a választja az aukciós oldalakat (Tesz-Vesz, Vatera), és ott a magyar eladókat. Meglepő, hogy az online vásárló férfiak fele vásárol ezeken az aukciós oldalakon, míg a nőknek a harmada sem. A külföldi webáruházak és aukciós oldalak csupán 8 és 5%-os aránnyal szerepelnek.
Az online boltokban vásárolt slágerajándékok közé tartoznak a könyvek és a mozifilmek, melyeket a vásárlók 54%-a választ szeretteinek. 31%-uk lepi meg családtagjait hardverrel vagy szoftverrel, játékokat a vásárlók 26%-a szerez be online boltból. Egyformán népszerűek a ruhaneműk, kozmetikumok, zenei CD-k. Ezek az ajándékok 21%-os arányt képviselnek. Szerepelnek még az online vásárolt ajándékok között háztartási eszközök, digitális kamerák, sporteszközök, MP3 és MP4 lejátszók.
A karácsonyi ajándékot online áruházban vásárlók 51%-a 7000 és 20 000Ft közötti összeget költ el webáruházban vagy aukciós oldalakon. Nem meglepő, hogy az aktív keresők többet költenek, mint a gazdaságilag inaktív vásárlók, és ebben az esetben is igaz, hogy az ország középső és nyugati felén élők többet költenek. A megkérdezettek 3%-a csupán 3600Ft-ot vagy az alatti összeget költ el online karácsonyi ajándékra, és szintén 3% az aránya azoknak, akik 68 000Ft feletti összeget szánnak webáruházban vásárolt ajándékra.
- A D-Link 500 fős minta segítségével kutatta az internetezők karácsonyi ajándékvásárlását online áruházakban. A megkérdezettek a 14 és 69 év közötti korosztályból kerültek ki, és lakóhely szerint is kategorizálták a válaszokat.
Kapcsolódó cikkek
- 2011-ben helyrejön az európai IT-piac
- Az Ipsos szerint nem kell félni az üzleti modellváltástól
- Kisebb az igény felnőtt tartalmakra és online játékokra
- Az internet növekedését várják a legtöbben
- A magyar-szlovák kis- és középvállalkozások együttműködésének támogatása
- Fellendülőben a számítógép-piac - kérdőjelekkel
- Februárban kismértékben nőtt a mobilinternetes előfizetések száma
- Az orosz Szilíciumvölgy Vekszelberg vezetésével, Moszkva mellett épül
- Februárban vegyes mozgások voltak a magyar mobilpiacon
- Spórolhat a Szoftverbörzén
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy évszázada a mobilitás élén
Az Emil Frey cégnév összeforr a minőséggel, hitelességgel, iránymutatással és a vevőközpontúsággal. A vállalat úttörő szellemisége 100 év múltán sem csorbult, sőt hitvallásával újabb és újabb területeken válik meghatározóvá. A századik születésnapot a magyar képviselet Prestige Day keretében ünnepelte partnereivel Zsámbékon, a DrivingCampen.
Huawei: Az intelligens technológiák 2030-ra 16 billió dollárral növelhetik a globális GDP-t
A Huawei több mint tíz intelligens hálózati terméket és megoldást mutatott be az idei, müncheni Huawei Network Summiton. Az új Xinghe hálózati megoldások lehetővé teszik a rendkívül gyors adatátvitelt és a nagy teljesítményű hálózati környezetek kiszolgálását, ezzel elősegítve Európa digitális és intelligens fejlődését. Az eseményen több mint ezeregyszáz iparági szakértő, technológiai vezető és partner vett részt több mint 30 országból, köztük Németországból, Franciaországból, Olaszországból, Svájcból, Spanyolországból, Törökországból és Magyarországról is.
A CFO-k felvették a technológia diktálta tempót
A hazai pénzügyi vezetők (CFO-k) egyre komfortosabbak az új technológiai megoldásokkal, de komplexebb szabályozói megfelelésekkel és folyamatos költségcsökkentési nyomással kell szembenézniük. Arra számítanak, hogy az automatizáció és a digitalizáció térnyerése alapvetően alakítja át a szerepüket – derül ki a PwC 6. alkalommal elkészített Pénzügyi Vezetői Felméréséből.
Az unalom a márka halála
Elhagyja az unalmassá váló márkákat a Z generáció tagjainak csaknem fele. A fiatalabb fogyasztók többre vágynak: nem maradnak hűségesek egy termékhez vagy márkához azért, mert addig tetszett nekik, megszokták és azt vásárolták. Sokukat vonzzák az olyan újdonságok, amelyek menő tartalmakat vagy képeket használnak, vagy egyszerűen “jó a vibe-juk”, és ezért lecserélik régi kedvenceiket. A vásárlók kegyeiért könyörtelen harc folyik, és az ügyfélhűség elérésében, megtartásában a fő segítség ma már a mesterséges intelligencia lehet az SAP Emarsys kutatása szerint.
Új képzési lehetőségekkel segíti partnereit a Schneider Electric
Új képzésekkel egészítette ki „EcoXpert Partner Program” kezdeményezését a Schneider Electric. Az újonnan megszerezhető tudás hatékonyan támogatja a vállalat adatközponti és kritikus infrastruktúra területeken tevékenykedő értékesítési partnereit ügyfeleik még jobb kiszolgálásában.